kevyttä kuljetuslaukkua fillarille

Löytyykö fillarille kevyttä kuljetuslaukkua, joka menisi pieneen tilaan tyhjänä?
Harkitsen lähteväni yhdelle opiskelijaristeilylle ihan sen huvin vuoksi, että pääsisi Tukholmaan ajelemaan puoleksi päivää. Valitettavasti Silja vaatii 10 € / suunta pyörän kuljetuksesta ja kuljetus autokannella. Homma pitäisi vielä erikseen sopia etukäteen.
Mietin, että löystyisikö kantokassia, johon pyörän voisi laittaa kevyesti purettuna, normaalina matkatavarana. Ajon ajaksi sen kassin voisi sitten taitella laukkuun.

Jos joltain löytyy tällaista tai muuta kätevää ratkaisua, niin olisin kiinnostunut. Maksu vaikkapa tuontituotteina.

Multa saa lainaan paria kaljaa vastaan noin läppärikassin kokoiseksi menevän pehmeän pyörän kantolaukun. Laukussa on omat taskut kiekoille, sekä kokoontaittuva jäykkä pohja. Kassin kasaamiseen menee noin 3min. Ei maailman paras, mutta ihan jees.

Noissa lauttojen pyörähommissa on vielä sekin ikävyys että käytännössä joutuu menemään viimeisenä sisään autokannen puolelta. Viimeksi oli kiva venailla kaatosateessa ajatellen baarin lämpöä sisällä paatissa…

Autokannelle on just rento ajaa pyörällä. Ei tarvitse edes viillellä ranteita terminaalin kaljakeissirollaattori ryysiksessä :slight_smile:

Tuollaiselle bägille olisi kyllä itselläkin satunnaisesti tarvetta. Täytynee ehkä ensi kesäksi tilata esim chainreactionin malli ja laittaa vaikka Kuinomaan tarjolle: Chain Reaction | MTB, Gravel & Road Bikes | Epic MTB Gear

Mulla oli about tuollainen, ilman rullia tosin… on vähän semmoinen good for nothing välimalli, lentokäyttöön ihan liian heppoisesti topattu ja toisaalta juna/auto/laivamatkustamista ajatellen liian tilaavievä.

Lentämiseen ja paiskomiseen suosittelen kovaa laukkua (esim pyörahuollosta) ja kaikkeen muuun jotain kevyempää ja pienemmäksi pakkautuvaa vaihtoehtoa.

Niin ja sitä kovaa laukkua ja/tai kiekkopusseja saa ehdottomasti lainata, mulla se kuitenkin vaan vie parveketilaa suurimman osan ajasta.

Itse menin viimeksi Turusta Tukholmaan päiväksi fillarin kanssa irrottamalla kiekot, antamalla ne kaverin kannettavaksi, samalla kun itse kannoin rungon kanssamatkustajien seassa. Laivassa matkavaratahuoneen (joka on heti sisäänkäynnin vieressä, ainakin siinä Siljassa) hyllyyn runko ja kiekot lukolla kiinni, ja siitä aamulla mukaaan, terminaalissa kiekot alle ja menoksi. Retkifillarin kanssa se autokansiratkaisu on toimiva, mutta kevyempi kulkine voi mennä noinkin. En tiedä säännöistä, mutta ei mua ainakaan alettu torumaan. Matkatavarahuone oli molempiin suuntiin muuten tyhjä.

Itseltä myös ääni ihan autokannelle fillaroinnista. Ei tartte tuskailla fillarin purkamisen kanssa terminaalissa, ei tarvii sietää kaljaturisteja ja muita juntteja terminaalissa ja putkessa laivaan, yms…
Ite tullut kuljettua aikoinaan joitakin kertoja Siljalla ja Viikkarilla Stokikseen. Välillä päästävät jossain sopivassa välissä fillarit autokannelle puuhastelemaan fillareitaan kiinni, ja joskus taas viimeisinä.
Laivasta pois taas on päässy yleensä paljon nopeammin fillarin kanssa etenkin stadin päässä, kun ei tarvii tungeksia siinä ruuhkassa kaljalavojen keskellä.

Itse se opiskelijaporukan risteily ei hirveästi kiinnosta, joten pyörän autokannella kuljetuksista tuleva ylimääräinen 20 € poistaisi todennäköisesti lähtöhalut.
Osina kuljetusta matkatavarahuoneessa olen myös harkinnut, mutta olen yleensä ylivarovainen näissä asioissa. Siksi tuo pyöräkassi olisi loistav ratkaisu. Varsinkin, kun randomin vuokra kuulosti kohtuulliselta.

Nyt pitää enää päättää, että lähtisikö. Voisin kuvitella, että Stockiksessa olisi ihan siisti ajella, mutta ainakin ajoseuraa pitäisi varmaan ensin metsästää.

Vaikka en oo stokiksessa fillaroinut kun freeride fillarilla, ni voin kyllä sanoa että siellä on mukava fillaroida. Liikennetoimii hyvin fillareiden kannalta. Pääsee kivasti ajelemaan rantoja pitkin ristiin rastiin…
Kyllä tuon muutaman tunnin siinä viettää helposti ilman sen kummempaa ajoseuraakin.

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=2710457

Harmi vaan, että fixed.se on melko kuollut sivusto nykyään. Sieltä ois muuten ehkä saanu hieman tietoa.

Ursäkta mig!