Ketjut

uao - 8:06, 13.8.2009 » ^Mä käytin vessapaperia. Eteen meni kaksinkerroin taitettuna, taakse puoliksi leikattuna. Ylimääräiset öljyt olis kannattanut pyyhkiä jollain muulla pois.
JeeJee - 7:38, 13.8.2009 » Ja en tiedä kehtaako edes tunnustaa, mutta tuota keirin-tyyliä käyttäessäni onnistuin jättämään sormen rattaan ja ketjun väliin paperia asetellessa. Nätisti meni rattaan piikki kynnestä läpi, joten varovasti :).
http://www.picamatic.com/show/2009/08/13/11/58/4722902_249x172.jpg
tai http://media.stadia.fi/~0302104/kullipukun/Rockhuorapiirrustaa51.jpg

^ hahaha

Sheldon-setä kertoi jo muinoin, että kannattaa olla varovainen sen ketjulinjan kanssa (sivun alaosassa kauhukuvia).

White lightningiin olin pettynyt. Sitä sai kokoajan laittaa lisää ja silti ketju ruostui. Nyt käytössä Holmenkol puhdistusspray ja saman valmistajan lube, hiukan ehkä kallista. Tai ainakin jollekin persaukiselle saattaisi siltä tuntua. Seuraavaksi Rock ‘n’ rolli kokeiluun.

MrHat - 11:01, 16.8.2009 » Mitä paperia/kangasta/harsoa käytit? Muistaakseni itse kokeillessa ei meinannut enää pyöriä, kun valitsin liian paksun kankaan.
Mä käytin tuohon suikaleiksi revittyä talouspaperia ja se toimi hyvin. Ajattelin sen jälkeen, että tukevampi ja ohuempi "raksakäsipaperi" olisi paras vaihtoehto.
asb - 11:08, 16.8.2009 »
MrHat - 11:01, 16.8.2009 » Mitä paperia/kangasta/harsoa käytit? Muistaakseni itse kokeillessa ei meinannut enää pyöriä, kun valitsin liian paksun kankaan.
Mä käytin tuohon suikaleiksi revittyä talouspaperia ja se toimi hyvin. Ajattelin sen jälkeen, että tukevampi ja ohuempi "raksakäsipaperi" olisi paras vaihtoehto.
Piste raksakäsipaperille. Sellaista würthin sinistä paperia käytin torstaina ja nyt on täysin äänetön voimansiirto.

Päivitetäänpä ketjuvaha-asioissa. Pedro’s Ice Wax oli ok, kuten tuossa ylempänä kirjoitin. Mutta Pedro’s Ice Wax 2.0, sellainen mehiläisvahapohjainen biohajoava, on aivan kamalaa. Ei voitele mutta muuttuu ensin muhjuksi joka kerää moskaa ja sitten kovettuu tahmeaksi.

Ei toiminut edes ideaaliolosuhteissa lämpimissä maissa. Lähti sentään liuottimella pois.

Täällä mennään vaihteeksi perusöljyillä.

Chain-L on kova sana ulkomaalaisilla foorumeilla. Ilmeisesti melko paksua tavaraa. Onko jollain kokemuksia?

1k km välein laitettavaa? Pakko saada

“Mile” ei ole “kilometri”. Hyvää shittiä jos toi pitää paikkansa.

1000 mailia on noin 1600 kilsaa. Mut ei ne rattaat liika voitelusta pahaksi mene?

Ei, mutta onhan se voimansiirron huolettomuus ns. ihan kiva juttu. Ks. phixksceed gayr -polkupyörät jos et usko.

Briteistä kahdeksan puntaa puteli. + tietty postit, mutta jos tuo noin kauan kestää niin kuulostaa kyl ihan hyvältä.

Käytän tota, hyvää kamaa. En nyt ihan 1600 kilometriä allekirjoittaisi, joskus kuitenkin sataa ja on rapaa jne jne.

myykö mikään lafka keskustassa/lähellä keskustaa mustaa 1/8" ketjua?

Clas ohlsonin mummisketju taitaa olla musta.

Clasun ketju on myös melkoinen ketju. Kiertoa löytyy jo uutenakin ihan riittävästi. :slight_smile:
Nimenomaan nimensä mukaan mummisketju.

^no mut tässähän etsittiin mustaa ketjua keskustan liikkeestä.

Nyt menee vaihdekyssäriks, mut tietäiskö joku mistä sais uusia ketjuja shimanon 6-vaihteiselle UG-pakalle. Tota Uniglidee ei kait enää oikeen löydy ja Kaupois uudet shimanot tuppaa olemaan HG:ta.
Joku väitti, et toi HG kävis. Ite vähän ihmetyttää, ku eiks noi oo kuiteski vähän eri systeemit. Oiskohan jollain muulla merkillä sopivia?

No ei kai kasetin kiinnitystavat vaikuta ketjuun mitenkään? Katso että kettinki on riittävän kapoisaa kutospakalle. Todennäköisesti joku seiskaketju toimii.

konkeli - 15:18, 3.3.2011 » Clas ohlsonin mummisketju taitaa olla musta.
netist ei löytyny mitään mustaan viittaavaa eli täytyy könytä paikan päälle. kiitos kuitenkin!