Rataskammet molemmille puolille keskiötä, vasuriin jarrulevy kiinni. Puristin runkoputkeen kiinni ja sitä rataa…
Mitäs mieltä foorumilaiset on?
M
Rataskammet molemmille puolille keskiötä, vasuriin jarrulevy kiinni. Puristin runkoputkeen kiinni ja sitä rataa…
Mitäs mieltä foorumilaiset on?
M
Täähän on tehty jo. Kuka kaivaa ekana linkin?
Tehty jo. Enemmän paikkoja joiden väliin laittaa kengännauhat/housunlahje, ja jarrulevyjen reunat on muuten aika teräviä. Sitäpaitsi vaikuttaa takapyörään. Iha basa. Mut ihan hieno, tietty.
Keksiölaakerin sisään integroitu rumpujarru ois aika kovis. Sieltä vois vetää vaijerin runkoputken sisällä jarrukahvalle. Ei mitään näkyviä jarruosia. Tässäkin tosin menetettäis se jarrun pääasiallinen tarkoitus kiinteällä; pysähtyminen ilman ketjua.
tya - 17:39, 18.2.2009 » Iha basa.Ootko kokeilu?
M
Jarru on noin laitettuna välityssuhteen verran heikompi kuin tavallinen levyjarru.
Tulikuumaan jarrulevyyn olis varmaan kiva koskettaa pohkeella.
Välityssuhteen vuoksi tarvittais puristusvoimaa enemmän. Liekö ero enemmän kuin eri vannejarrumalleissa, niissä momenttia tehdään kahvojen avulla eri pituisilla vipuvarsilla. Pohkeet ja tunnelma olis varmaan ihan liekeissä. Pitäisi päästä tyypittämään…
Voiman lisäämiseksi pääsylinterin mäntää pitäis pienentää, mut sitten pitäisi myös palat saada lähemmäs levyä koska niiden liike lyhenisi. Levyjarrun palat vaan on jo valmiiksi niin lähellä levyä, ettei siihen oo kauheesti varaa.
Jollain toisiovedolla saisi täydet jarrutehot, mutta samalla tulis lisää painoa. Paljon.
Mun mielestä tossa ei oo mitään oikeeta hyötyä… Se on tiellä, tehoton, kuluttaa
ketjuja jne. Onhan se erillainen ku muilla. Lisäksi ei tuo ole ihan heittämällä
kiinni siinä pyörässä. Tuossa Flickrin kuvassa vasempaan kampeen on tehny adapteri
mihin levy kiinnittyy ja runkoon hitsattu korvake… ennen kuin nuo kaikki on
asiallisesti paikoillaan on useampia tunteja (tai päiviä) vierähtänyt… Jos vasemmalle
laittaa ratas kammen niin adapteri tarvitaan silti. Jos tuo kampi fleksaa
kiinnityksessään yhtään niin tulee taas ongelmia tuon jarrunkanssa jonka pitäisi
pyöriä “luotisuoraan”. Itse laittaisin taakse levari navan.
-Olli
Ei olekaan hyötyä, eikä varsinkaan järkeä, mut pohdiskelu on terveellistä. Ja kivaa.
Jos joku, niin Olli tietää ettei hieno oo aina helppoo.
Hyötyä ei varsinaisesti ole lähdetty hakemaan, paremminkin omituisen ratkaisun aivojumppaa. Puristajan tarvitsema tila suhteessa kammen linjaan on päällimmäinen syy adapterin tekemiselle ja puristajan runkokiinnikeen nysväämiseen saa kulumaan päivätolkulla aikaa. Ihan tolloa hommaa verrattuna länkijarrun asennukseen, mutta jos haasteita lähtee hakemaan niin niitä myös saa.
älkäähän nyt jos joku haluaa propellihatun päähänsä laittaa. Ei saa ampua alas.
Mä nyt lähinnä funtsisin sitä, että jos sen jarrun laittaa keskiöön, niin ketjujen napsahtaessa tms. se on yhtä hyödyllinen kuin paavin pallit.
Konkelin kanssa samaa mieltä. Jarrua on ihan kiva fiksilläkin käyttää, jos on vaikka jalat kipeet tjsp, mut mun mielestä kaupunkiajossa jarru on lähinnä turvalaite. Kyllä sen pyörän saa ilmankin pysähtymään, mut sitte ku ketju tipahtaa, ni tuosta ei oo mitää hyötyä.
Ja mun mielestä aika ruma