Kerro, miten pyöräily Espoossa olisi helpompaa

Tämä! Vaikka itseäni eniten Espoossa vituttaa puuttuvat opasteet, on se suoraan kytköksissä siihen, että lepuskissa saa säterin kieppeillä arvalla heittää mihin seuraavaksi lähtisi.

Matkalla kökkeliin vedin kerran vanhasta muistista kiloon siihen Sauronin tornille, mutta sitten alkoi askarruttaa. Yritin jatkuvasti taivuttaa radan varrelle, ja pääsin kauniaisiin asti jokseenkin “suoraan”, jonka jälkeen samalla kaavalla epäonnistuin.

Kun toisen kerran puolen tunnin sisään huomasin olevani kauniaisten aseman kupeessa, päätin että seuraavan kerran mä tulen tähän persläpeen panssarivaunulla, ja olen siitä asti ajanut suosiolla koko matkan lepuskista vanhaa turuntietä tai granista jorvin ja ikean kautta.

zykkeli - 11:25, 13.10.2010 » ^^ +1 Todella vähän Espoossa pyöräilevänä olin tänään asteen pari yllättynyt kun ajelin pyörätietä Otaniemen suunnasta kohti Tapiolaa cargolla ja yhtäkkiä päädyin keskelle ostaria talojen väliin seikkailemaan. Mielessä pyöri vain miten tänne jouduin? saanko edes ajaa täällä? ja miten täältä pääsee pois? Nooh, löysin lopulta tieni läpi tuolta ja jatkoin matkaa, mutta olisi varmasti parannuksen paikka.
Siellä on kyllä jotain kylttejäkin jotka kieltävät pyöräilyn Tapiolan keskustassa päiväsaikaan. Suurin osa pyörätelineistä kuitenkin on näiden kylttien sisäpuolella.

Itse ajelen Espoossa lähinnä välttämättömien läpikulkujen merkeissä lenkkeillessäni, ja silloin tää on kyllä ollut eniten perseestä:

jarkko - 11:27, 13.10.2010 » Länsiväylän varrelta puuttuu yhtenäinen ja helppolukuinen kevyen liikenteen väylä. Mukava meno katkeaa jossain Olarin nurkilla, ja siitä joutuu siirtymään Merituulentien liikennevalohelvettiin. Voisit sanoa niille, että koko Merituulentien voisi kaikenkaikkiaan purkaa ja suunnitella sekä rakentaa uusiksi.
Esim. Kivenlahdesta Tapiolaan päin tullessa siellä näkyy alkuun viittoja Tapiolaan, mut sitten yhtäkkiä klv loppuu ku seinään ja jatkuu ramppina Länsiväylälle. Tässä kohtaa ei sitten opasteta enää yhtään mihinkään. Tarkoitus on siis ilmeisesti siirtyä sinne Länärin pohjoispuolelle Merituulentielle morsettamaan, mutta sen saa jokainen ihan ilman opastusta järkeillä.

Ja sitten tietysti toi tässäkin jo useaan kertaan mainittu Tapiolan keskusta, ihan hirveetä. Aina sitä eksyy zykkelin tavoin sinne ostarin kujille ihmettelemään et mites tässä nyt näin.

Hyvin järjestettyä pyöräily on mun mielestä esim. Larun ja Tapiolan välillä, suht suoraa eli mutkatonta. Siellä vois vaikka pyörähtää ottamassa mallia.

Lopetettais tällaisten vitun idioottimaisuuksien tekeminen ja PAKKOLUNASTETTAISIIN se KLV:n tarvitsema maa-alue. KLV tien yhdelle puolelle ilman jatkuvia puolenvaihtoja. Samaan paskaan on sorruttu Bodomin takana Röyläntiellä. Ei ole ollut munaa lunastaa kolmen metrin maa-kaistaletta paikallisilta (talon koon ja tyylin perusteella kyseessä on melko merkittävä kokoomuksen kannattaja), joten KLV pomppii edestakaisin tien ylitse. Eipä haittaa turvaton KLV paikallisia tuomiopäivän tohtoreita, kun omat lapset kuskataan kuitenkin katumaasturilla kotiovelta hevostallin ovelle.

Kylläpä korpeaa taas. Tämän(kin) takia mä ajan ajoradalla aina, kun se on mahdollista.

Hyviä vastauksia, kiitos näistä!

Luultavasti merkittävimmät ongelmakohdat ja asiat ovat tulleet esille, mutta jatkakaa vain vaikka vihaisten monologien merkeissä.

Ensi viikolla kokoan esitykseni ja olen yhteydessä yhteyshenkilööni. Tiedotan täällä asioiden (mahdollisesta) etenemisestä.

-Aleksi

Ei vittu. Pitikö taas klikata urlia. Ei vitun vitun vittu. Meinasin solvata tuota älytöntä remppaa muutenkin mutta tää oli jotain aivan muuta.

Jossain tälläkin hetkellä sitten saa jykeviä bonereita rattiaan kehäruuhkarageissa moukaroiva nolo idari siitä, että taas on pyöräilijät katkeria vaikka suuresta armosta saatiin tuokin hyödyllinen KLV.

Voi vittujen vittu, että mua muuten vituttaakin toi “olisitte vaan tyytyväisiä” -lässytys. Mitä vittua? Pyysin kakkua mutta sain ämpärillisen ripulia, nyt ei vituta enää yhtään!

Ehkä tossa vaan pistetään se oma paha olo kiertämään, mikä tuli kun piti taas äänestää kusettavia ilkiöitä, ja yllätyksellisesti kaverit ensitöikseen ryhtyivät myymään maat, ilman ja pohjavedet ulkomaisille sijoitusyhtiöille.

SAATANA! Kuinkahan vitun kauan tätäkin paskaa jengi sietää mukisematta? Mä kyllä narautan bissen välittömästi päästyäni himaan, ei vaan voi hyväksyy.

ps. ei mua oikeesti ota noin paljon päähän mutta hetki siivitti minua, ja disclaimerina sanottakoon että ihmiset jotka työkseen pohdiskelee näitä liikennejuttuja on ihan hyvällä asialla jne.

Tänään vaan vituttanut ihan armottomasti mm. HUUME ANKKURIN KALJA PILA FUDUT ja muu vitun dorka paska. Saatana.

Edit:

Jos kaikki ihmiset olis kerran viikossa tämmösissä oloissa, palaisiko koko maailma tuhkaksi ja nousisko niistä tuhkista mitään mainitsemisen arvoista?

Ei voi kyl hyväksyy nyt sitä mitään.

Moro,

En ole perehtynyt tämän säikeen sisältöön sen tarkemmin eli tämä ongelma voi olla jo ruodittu läpi, mutta niin tai näin:

On jännä vertailla Espoon ja Helsingin pyöräteiden kuntoa välillä Espoon Rastaala - H:gin keskusta.

Espoon puolella välillä Rastaala-Pitäjänmäki pyörätie on kuin rajoitetun ydinsodan jäljiltä, kuoppaa ja routavauriota on vaikka minkälaista mutta annas kun pääsee Pitskussa Hesan puolelle on päällyste kuin silkkiä.

Eli:
voisivatkohan Espoon pyörätiepäättäjät perehtyä hieman pyöräteidensä päällysteiden kuntoon ja mieluiten vähän useammin kuin 10v välein.

Sellaista…

Ihmetyttää muutenkin nämä teiden päällysteet, kun tuntuu että niitä pitää parin vuoden välein olla vaihtamassa, ja ainakin Espoo on jatkuvasti täynnä tietöitä.

Amerriikassa kuvatuissa jutuissa olen usein kiinnittänyt huomiota betonista (tai joku vastaava) tehtyihin jalkakäytäviin, ja mielessäni mietiskellyt mitenköhän sellaiset toimisivat täällä. Paremmin vai huonommin?

^ Olen ymmärtänyt että betoni on kalliimpaa laitattaa kuin asfaltti eikä se kestä talvea/aurausta samalla tavalla.

mantis - 10:27, 18.10.2010 » ^ Olen ymmärtänyt että betoni on kalliimpaa laitattaa kuin asfaltti eikä se kestä talvea/aurausta samalla tavalla.
kutakuinkin näin.

Betonin valaminen on työläämpää. Se pitää erikseen raudoittaa, se vaatii jälkihoitoa, on herkempää särkymään, helkeilee helposti laajenemisen seurauksena, on vaikeampaa korjata, ei tykkää mm. suolauksesta ja jotta pinta olisi kestävä, se pitäisi hiertää valuvaiheessa todella sileäksi ja se sileys taas aiheuttaisi kaduilla ongelmia märkänä ja/tai jäisenä. Epäuskoiset voivat käydä entisen Itä-Saksan puolella autoilemassa ja kokemassa, kuinka ihania ovat vanhat betonipäällysteiset autobahnit.

Edit: maantieteellis-historiallinen korjaus…

Jees, jotain tällaista arvelinkin. Olisi vaan kivempi skeitata kesällä :slight_smile: …ainakin ensimmäisen kesän

pieni merenneito - 10:48, 18.10.2010 »
Infrastruktuuri kiinnostaa!

Enpä ollut ei-espoolaisena tähän lankaan tutustunut, mutta eilen sattumalta törmäsimme TS:n kera tähän luovaan liikenteelliseen ratkaisuun. Tuo alkaa olemaan jo sen verran vaarillinen, että ei oikeastaan naurata paljoa.

On jo tullut tässäkin puheeksi, mutta komppaan tässä muita: Leppävaarasta Espoon keskukseen mentäessä ovat klv:t pääosin hyviä, mutta kieltämättä väli Kilo-Tuomarinkylä on melkoisen epäselvä. Erityisesti Kauniaisten kohdalla, jossa pyörätiet alkavat kiertämään ties minne ja radan seuraaminen on mahdotonta. Tuolla on opasteiden puutteellisuuden vuoksi tullut eksyttyä pariin otteeseen (ei itähelsinkiläinen ymmärrä Espoota!).

tutam - 11:26, 18.10.2010 » Erityisesti Kauniaisten kohdalla, jossa pyörätiet alkavat kiertämään ties minne ja radan seuraaminen on mahdotonta.
Etsä tiedä, että http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Kauniainen.vaakuna.svg/100px-Kauniainen.vaakuna.svg.png = http://www.kolmikanta.com/322.gif

Nyt on mahdollista päästä töyssyistä ja kanttareista eroon:

http://www.espoonvihreat.fi/esvi/?q=pyoraily