Kehitysprojekti: Pieni sinkula eli Biciolli Leggero (Uusi runko)

Onks niitä pikku-Nelsoneita enää?

Fuji Track XXS/650c, satula ylös, jarrut pois, tarroja ja lukkokolhuja, ni näytät niin räädisti nykilähetiltä, ku kaltaisesi iäkkäämpi herrasmies vaan voi näyttää. :wink:

Smurf - 11:21, 21.11.2013 » Oli mulla ehdotuskin: Kopioi 49 cm rollerin mitat ja teetätä alumiinista passeli runko.
Entäs mites vaikka cännärikopsu ei-slouppaavana (ja ehkä hippasen väljempänä) + yhtäläisen näköinen teräskeula + tilaa 47-559 -kokoiselle renkaalle (tanwall!)?

Hyviä vinkkejä!
Nyt vielä, pikkuväki, laittakaa tänne vaatimuksia.

kid_scientifik - 15:57, 20.11.2013 » next level spexxing (aikajänne 2-5 vuotta): i) pukilla mittaspexx ii) matskuspexx, geospexx, valmistajaspexx, maaliduunispexx (pantti sisään) iii) pärtsispexx, aikaa on (loppumaksu) iv) pärtsispexx, vieläki ehtii (kasaus) v) ajospexx
joulukuun tehtävä: käy pukilla
Biciolli - 12:50, 21.11.2013 » Nyt vielä, pikkuväki, laittakaa tänne vaatimuksia.
Kattava tutkimustyö pohjiksi. [i]Mikä tahansa pyörä ei käy...[/i]

Njs exportista löydät itsellesi alkaen 46,5cm pystyputkella olevaa käsintehtyä laadukasta ratarassia. 28" kiekoille. Keirinjarrut, poraus tai keula vaihtoon jos jarruja tarttee. Tai sitten…

Reissu britteihin ja esim. Mercierin mittapukille ja ens kesäks hyvällä säkällä herrainsinkula haluamillasi spekseillä.

Edit: mikäli olisin massimiehiä valitsisin vaihtoehdoista jälkimmäisen.

dbtyylien ensimmäisen ohjeen mukaan oot vielä trendikkäänä 2014! siinä menis suunnittelijakavereilla soya-latet väärään kurkkuun exhibitionists cafen ikkunalaudalla bostaillessa, kun trendigt kille painaa äänettömästi ohitse njs-leimat kimallelen.

ei muutakun yhteyttä nousevan auringon maahan ja sassiin!

Alle 28" kiekot on ehdoton vaatimus. Näin saadaan satulaa hieman alemmas ja ulottuu jalka maahan pysähdyksissä.

Myös paino on tärkeää. Harjoittelen ensin Duratecilla. Sitten joskus teen sen “lopullisen” pyörän.

Biciolli - 13:49, 21.11.2013 » Alle 28" kiekot on ehdoton vaatimus. Näin saadaan satulaa hieman alemmas ja ulottuu jalka maahan pysähdyksissä.
Mutta eikö satula noin alhaalla tuota sitten haittojakin, esimerkiksi sen, että pyöritteässä jalka ei oikene tarpeeksi?

Jos kiekot ovat pienemmät on koko runko alempana. Satulan korkeus kampiin nähden pitää tietysti olla jalkojen pituuden mukaan.

Keskiötäkin voisi hieman pudottaa kaarreominaisuuksien kustannuksella. Saisi satulaa vielä alemmas maasta mitattuna.

Jos tiputat keskiötä kovinkin paljon niin fiiliksestä tulee aika retkipyörämäinen helposti. Alkaa kärsiä jo muutkin kun kaarreominaisuudet.

Biciolli - 13:49, 21.11.2013 » ja ulottuu jalka maahan pysähdyksissä.
http://indulgy.net/b/b8/2z/283304632778809048YjIwRaUcc.jpg

^^ Se pitääkin pohtia tarkkaan.
^ Aika kiva!
^ Pitäisi pudottaa painoa rajusti. Minusta tulisi juuri tuon äijän näköinen. Rillit ja tukka ovat jo valmiiksi samanlaiset :slight_smile:

:wink: Track stand - Wikipedia

Piti miettiä tosissaan että mitä tässä todella haettaisiin ja mikä olisi “aitoa”. Audax?

tarkotatko siis mitä tolla 26"?

  • kaks ekaa vasemmalta on jotain historiallisia.
  • 650b (keskimmäinen) on se perinteinen randonneur-nörttien juttu, jolla saa lokarit mahtumaan sopivasti 42mm renkaiden kanssa. paremmin ku 700c pienissä runkokoissa.
  • 650c on pienten maantierunkojen/aika-ajopyörien rengaskoko
  • 559 on se 26" maasturien rengaskoko.

meni varmaan pieleen ku heitin ihan ulkomuistista. Korjatkaa paremmin asian tuntevat.

Mä oon kans kääpiö (168cm) ja oon joutunu elämään sen asian kanssa myös pyörähommissa. 700c -rungoissa ainoa mua vaivaava homma on kompromissien tekeminen ohjauskulman kanssa. Esim Nelson 51, ei oo se kaikkein kiukkuisin kääntyjä 72,5 asteisen emäputken kulmansa kaa.

Klassisempi teräsratagitane koossa 52 taas on hätäsempi, mutta toeoverlappia on niin että kengän kärjet on aina mustana.

edit. Niin ja mulla on vielä 44 jalka, eli fuck my genes.

siksikin 26 -kiekkoisuus voi olla hyvä idis. Varmaan siis 650c, eli ns. juniorikoko.

kiinnostava projekti, täytyy seurata. Tyttöystävä on 160 ja nykyinen 52x52 on liian iso. Joko mjelets/joku toinen custom pienirenkainen, tai sit joku mini-njs on harkinnassa.

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0223/4263/products/001_8620b4cf-714f-4e5e-87d2-66466dca5fe3.jpg?v=1381652435

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0223/4263/products/012_0f3cc028-339b-4a4d-8045-94963ba3d57a.jpg?v=1381652440

[i]Seat tube/48cm c-t

Top tube/47.5cm c-c

Rear/120mm

Seatpost diameter/27.2cm

Standover/74cm[/i]

en sit tiedä miten paljon tuo tosta olis pienempi ku nykyinen. Ainakin standoveria sais ehkä kai vähän alemmas. Paljon jyrkemmät noi kulmat on niin en tiedä onko reachi edes hirveesti pienempi. (blb track 52.