Katuratapyörät: arvostus, speksaus ja puinti


http://www.pedalroom.com/p/affinity-chro-pro-small-4220_1.jpg
onkos kellään muuten suomessa affinity loprota? En livenä ole koskaan nähnyt vaik ihan kivan näkönen runko eikä hirveen pahan hintanen.

Muistaakseni Turun Teemulle on joskus tarjottu Affinitya. Ja sit on jotain hämäriä muistikuvia et Huuto.netissä on joskus ollut tarjolla Lo-Pro kompliitti.

yhden valkoisen Affinityn olen muistaakseni nähnyt liikenteessä.

Stadissa näki kesällä aika usein valkoista Lo Pro:ta korkkarin ja etelä-espan kulmassa.

Mä pitkään harkitsin Lo Pro:ta, mut en sitten muista miks vaaka kallistui LOW’n puolelle.

mankkis - 11:53, 5.1.2012 » Huuto.netissä on joskus ollut tarjolla Lo-Pro kompliitti.
Niin on.

TROLL ALERT

lol

Ironiantajuni on hämärtynyt; olen epätietoinen trollauksen asteesta. Janoinen, miksi vaihdoit keulan? Ja olivatko kirkkaat ohjainlaakerit loppuneet maailmasta?

^ohjainlaakeri oli kiinni, toimiva, mutta suojus on halki, sisäkumin palanen suojaamassa yläosassa. toi etuhaarukka oli kokeilu. muutti geoa ja ulkonäköä. taitanen vaihtaa orkkiksen takas. joo. ei oo trollausta. varmaan vähän väärä lanka, mutten keksinyt sopivampaakaan

kuvassa muuten neljä jätkää jotka ajaa columbus airplanella

“trolling is a art”

^Menee niin överiks että alkaa näyttää jotenki jo hienolta

on hauskaa ajatella niitä tyyppejä jotka tuhlaa tolla tavalla kamalasti rahaa fiksiin ja sit huomaa että fiksuttaminen ei ookkaan niin hauskaa ja sit kaduttaa.

onnex on rompetori.

olettekos ystävät päässeet johonkin tulokseen määritelmästä katuratapyörä?

Onko se katu-ratapyörä, katurata-pyörä vai jokin muu?

Mitkä ovat ne speksit kyseiseen pyörään? Onko määritelmä katsojan silmässä?

…vai onko tämä irounisesti väärin otsikoitu kuvaflood-lanka?

Älkää hermostuko, en trollaa, haluan saada vähän jotain suuntaa kaaokseen.

Mä en tiedä mikä siinä määritelmässä ahdistaa tajuntaa, vai onko ihmisten kiinnostus internet -pätemiseen ja semantiikkaan liian suuri.

Katuratapyörän ite määrittelisin seuraavasti:

  1. Ajetaan pääasiassa kadulla, kiinteä välitys.
  2. Rata -inspired geometria, usein valmistettu suoraan kadulla ajamista silmällä pitäen. Joskus kyseessä alun perin ratakäyttöön tehty runko.
  3. Osavalinnat kadukäyttöön sopivia.
  4. Kasaamisessa otettu huomioon estetiikka, joskus ajoasennon ym. kustannuksella.

Moderni (tässä tapauksessa):

  1. Since cannondale track.
  2. Alumiinirunko, joskus määritelmän sisään voi upota teräs tai hiilari.

eli kyseessä on uudelleenbrändätty fiksi, jonka ominaisuuksissa ja ulkonäössä näkyy vielä jossain määrin esikuvansa. Erotteluna mm. FGFS ym. kiinteisiin härpäkkeisiin. Myöskään määritelmään ei kuulu “oikeat” ratapyörät, joilla on tarkoitus ajaa vain radalla.

Jos määritelmää haluaa tiukentaa, niin vois poistaa kaikki alunperin “oikeaan” ratakäyttöön suunnatut rungot.

yksinkertaisimmillaan mun mielestä sen vois sanoa niin et kyseessä on ne ratapyörät joilla ajetaan kadulla, ja jotka näyttää modernimmalta kuin teräsrunkoiset klassiset njs vehkeet, rajaamatta sitä nyt kuitenkaan suoraan alumiiniin. Tai ainakin itse postailen tällä mentaliteetilla.

Välttämättömiä ehtoja varmaankaan ei ole kuin katukäyttö.

Riittäviä ehtoja ei myöskään voi määrittää yksiselitteisesti siten, että määritelmä kattaisi kaikki tapaukset. Suurin osa on alumiinia, melkein kaikissa on ahead, suurimmassa osassa on vähän klassista lookkia paksummat putket jne. Aina löytyy kuitenkin poikkeuksia.

… aika greisei noi californialaiset