Tuli hankittua ihan ekaks aihioksi tällainen:
Koko pyörä itse asiassa, mutta se on nyt vähän osina putsailun ja säätämisen vuoksi. Tuossa kuitenkin runko niin karsittuna kun sen sain, kampia en saanut irti koska mulla ei juuri nyt oo siihen työkalua, ja polkimet tuntuvat hitsautuneen aika tiukasti kiinni, mutta kokeilen vielä. Satulatolppaa kiinni pitävä kuusiokoloruuvi oli kovin ruosteessa, ja nyttemmin pyöreä. Täytyy keksiä joku keino saada se irti ja vaihtaa.
Kyseessä on siis Rossinin luultavasti 80-luvun lopun perustason maantiepyörä, Columbus Aellea ainakin vastaavat taitavat olla ja pyörä täydessä varustuksessa painaa noin kymmenisen kiloa, pelkkä runko varmaan reilut pari kiloa.
Ofmegan kammet, kuten myös vaihteisto, joka tällä hetkellä on aina toistaiseksi irroitettu. Ohjainlaakeri myös ofmegan, ohjaamo ITM:ää, se tosiaan unohtui kuvaan ottaa mukaan. Se on kuitenkin tarkoitus vaihtaa, stemmi ei ole oikein mulle sopiva ja stongaksi hankin perinteisesti taivutetun. Kuitenkin, italialaista taitaa olla kaikkia osat, polkimista ei löytynyt mitään merkkiä, ja ovat aika karvalakkitasoa. Gipiemmen polkimet tulossa tilalle. Pientä laittoa, ja kevääksi tästä varmaan aluksi sinkulaa ja kesällä ehkä jo fiksutella vois? Joka tapauksessa mulla on ihan hyvä fiilist tästä ensiaihiona, ja kirjoittelen tänne pientä päiväkirjaa miten homma etenee.