Kampi irti rattaasta -.-

Huomasin tuossa ajaessa että polkusuuntaa vaihtaeesa on pieni nytkähdys väli… kiristin ketjut ja se ei kadonnut… Noh kokeilin sitten paikalla ollessa kädellä että mistä se liike siihen tulee nii kammet kammet liikkuu noin sentin verran eteentaakse ilman että rataspyörii ollenkaan… Käväsin paikallisessa pyöräliikkeessä ja sanoivat että kampi on irronnut rattaasta ja että kyllä sillä ihan hyvin polkee… Itseä vähän häiritsee se väli siinä että onko uusien kampien osto paikallaa vai löytyykö niksejä???

ei hahmota että mistä kohti ne on eronneet toisistaan, mutta kuulostaa helesvetin riskaapelilta ratkaisulta jatkaa ajamista rikkonaisella kalustolla. uutta osaa peliin, sanosin.

Fauber?

Ratas niitattu keskeltä kampeen?

Elä käy siellä ennää.

Onhan noita. Mulla oli joskus kännipyörässä sellaiset melko modernit ISIS-hirvitys-sinkulakammet, joissa spideri oli omituisella lukkorenkaalla kiinni kammissa. Fiksikäyttöä se ei kestänyt, vaikka kiristin, ja alkoi liikuskella kuvailemaasi tapaan. Taisi olla vanhan GF Rigin ensiasennuskammet.

Mutta joo. 1) ota kuva ja postaa tänne tai 2) mene parempaan pyöräkauppaan tai 3) jos pyöräsi on vanha rotisko niin ehkä tuo on ongelmista pienimpiä.

http://bayimg.com/EaIbMaADc
Kuvassa näkyvät “hampaat” kiekon vieressä liikkuvat pari milliä edes takas ilman että itse eturatas pyörisi mihinkään…

http://bayimg.com/EaIbMaADc

No toi kuva nyt ei kamalasti auta. Eikä kyl ongelman kuvauskaan.

Rattaanpultit löysällä? Kampi paskana?

Kerro nyt vielä mikä firma jätti asiakkaan kuseen, että sitä voi suosiolla boikotoida.

Full moon - 12:34, 17.5.2011 » http://bayimg.com/EaIbMaADc
Kampi osuu keskiöön? (=Liian lyhyt akseli tai pilalle kiristetty kampi).

niitinreijät väljähtäneet?

Näemmä tuossa on joku splinesysteemi ratasta/kampea varten, mutta ei sen kaiken järjen mukaan pitäis heilua mihinkään suuntaan. Mitkä kammet? Mikä pyörä? Mikä firma? Vajavaisella tiedolla on huono auttaa.

Jaa toi spideri on ilmeisesti jollain spline-vekottimella kammessa kii. Löysällä tai paskana. Jos et hahmota ongelmaa niin tuskin kannattaa lähteä korjaamaankaan itse. Varmaan lähtis tosta kammen irroittamisesta, johon tarvii jo erikoistyökaluja. Vie liikkeeseen näytille, johonkin toiseen kuin tuohon edelliseen. Ja kerro, onks toi jonkun valmisfiksin ensiasennuskampi niin tietää sitäkin välttää.

Kuvassa ei näy mitään, millä irtonaista/väljää spideriä saisi kiristettyä. Taitaa olla aika ostaa uudet kammet tai vaihdattaa takuuseen, jos sellainen on.

Ei pysty käsittämään tätä paikallista liikettä.

Varsinkin, mikäli ajat fiksillä, niin ratas ei saa liikkua suhteessa kampiin.

edit: kuvan katsomisen jälkeen epäolennainen anekdootti poistettu.

Mua kiinnostais tietää minkä fiman tuotteessa on tuollainen kampisetti kiinni jos kyseessä on kompliitti. Melko iso FAIL jos fiksinä myytävässä tuotteessa on sorruttu tuollaiseen ratkaisuun.

Jii - 13:16, 17.5.2011 » Mua kiinnostais tietää minkä fiman tuotteessa on tuollainen kampisetti kiinni jos kyseessä on kompliitti. Melko iso FAIL jos fiksinä myytävässä tuotteessa on sorruttu tuollaiseen ratkaisuun.
Mites toi Fauber? Ja paras Hi-Ten-teräs?

DSC 0455 - YouTube jos toi vaik yhtää kuvastaa paremmin:D Menee viel takuusee sillä pyörä on alle kk vanha… Ihan mielenkiinnolla vaan mietin että mikä tossa kusee ja kammet on focalen omat tehdas kammet…

Takuusee menee koska pyörä on ostettu alle kk sitten… ihan mielenkiinnolla vaa laitoin esille koska jää muuten häiritsemään jatkossa että mikä tossa on vikana:D