Kamerateline fillariin/kypärään

Ekin sininen LM-aski + Nokia N95 + pari nippusidettä kypäräkameraviritys on eeppinen, mut onko kukaan törmännyt hyviin ja yksinkertaisiin patentteihin, joilla vois pistää pokkarin kuvaamaan ajovideoo. Jossain oli viritetty lampun telineeseen isompi reikä ja kameran pohjaan sopiva pultti, mut ois hyvä jos ois vähän enemmän säätövaraa.

Toinen patentti oli kypärän läpi porattu reikä ja siitä työnnetty kameraan sopiva pultti, mut siinäkään ei saa hyvin muutettua kulmia paitsi päätä kääntämällä.

Piirtelin jo joutessani tämmöisen rakennekuvan, joka ei ole ihan mittakaavassa:

http://joby.com/products/gorillapod/

ei pitäs maksaa maltaita

Jesaria tai jekkulankaa.

Tällaistaolen itse katsellut vastaavaan käyttöön. . Eihän se ihan ilmainen ole, mutta kamera hommissa olen oppinut, että ensin melkein sopivan laitteen ostaminen on kaikken kallein vaihtoehto. Käytettyinä noita liikkuu silloin tällöin noin 100e hintaan.

Jos tankoon kiinnitettävä teline kelpaa niin pieni kuulapää ja jarrukahvan klamppiin 3/8 tuumainen pultti kanta alaspäin. Ja ehkä tuollaisen kuulapään saisi kypäräänkin, joku sopivasti taivutettu levy, josta pultti läpi ja sopivalla liimalla kiinni. Kun kypärä ei ole käytössä, niin kuulapää kierretään pois ja tilalle sarvi.

Periaatteessa vois toimia sellainen säätöratkaisu, että vetäis pari lattarautaa toisiinsa kiinni parilla pultilla. Eli toinen kypärän sisäpuolelle ja toinen ulkopuolelle, ainakin toi mun Bellin potta mahdollistais tuon.

Sit siihen ulompaan rautaan tuollainen pieni kuulapää.

rokpete - 7:31, 6.6.2009 » http://joby.com/products/gorillapod/ ei pitäs maksaa maltaita
Anttila avajaisit kaappasin itselleni gorillapod-kopion, oliskohan ollut 15€. Mainiosti pysyy järkkäri paikallaan tangoissa sun muissa.

Superclamp, tähän tyyliin. Väliin voi vielä pistää kuulapään jos pitää käännellä.

Kamera kannattaa kiinnittää kypärään/päähän, ei tärise niin paljoa. Mulla on tällainen.

Tässä muutama prätkäpätkä.

edit: tässä vielä yksi