Kaapelinkuorten ja kaapeloiden nykytila

Olen mukavuudenhaluinen eikä minulle oikein kasva viikset joten kiinnostaisi tietää millä ihmeellä stopparit tai ohjurit on olleet tapana kiinnitellä runkoihin joissa sellaisia ei valmiiksi ole, eritoten kun kyseessä ei ole pyöreä vaakaputki?

Jos unohdetaan maalipinnan kokemat vääryydet hetkeksi, voisi ehkä epoksi tai muu liima olla tähän oiva ratkaisu.

En saanut toissayönä unta miettiessäni tähän esteettistä ratkaisua joka ei vahingoittaisi runkoa tai maalia, ollen kuitenkin riittävän jämäkkä.

Vittuillakseni jaan tämän sukkahousuthreadin innoittaman oivalluksen: Sisäkumista sopiva suikale, lomittaiset neliskanttiset pätkät ns. kummaltakin puolelta pois ja sitten vaijerinkuori vuoron perään pujotellaan putken alapuolelle näistä syntyneistä ohjureista.

Sisäkumi siis vedetään ns. kaksin kerroin putken ympärille ja vaijerinkuori estää sitä lentämästä hevonhelvettiin. Mokoma sukkahousu tietysti menee niin kireälle ettei vaijeri palaudu, mutta hei, onhan sen pakko olla hyvä kun on itse tehty.

Inb4 jätä koko takajarru pois.

Otsikkoa kenties sivuten, Dave Moultonin historian tunti.

Oot kyllä jotain venäläistä vesiletkua ostanut kaapelinkuoriksi jos meinaat että puristuu kasaan sukkahousuilla. Ei. Näin.

Nippareilla vaan runkoon kiinni, ja unohda se maalipinta. Hikoilet kuitenkin siihen päälle ja se koko paska ruostuu pois.

Harmi kun ei ole nyt tähän väliin tarjota kuvaa niistä nippusiteisiin revenneistä pelihousuistani niistä marraskuun pikkujouluälläreistä. Tai oikeasti se oikea lahje repesi itse asiassa biltsun lokareiden kiinnikkeisiin, mutta vasen oli myös aika hurjassa kunnossa, kun takajarrun vaijeria kiinni pitäneen nippusiteen “solki” repi sitä auki kunnes reikä oli tarpeeksi iso ollakseen tarttumatta enää mihinkään kiinni.

En minä tiedä puristuuko, en nimittäin ole ehtinyt kokeilla tuota näyttävää keksintöä. Kieroon se salettiin menee. Äh. Minä menen juomaan itseni kauniiksi nyt.

Jos jarruvaijereita meinasit vetää niin nippusiteillä runkoon kiinni ja lopuksi stoppari joka kiinnitetään satulan kiristyspulttiin. http://surlybikes.com/uploads/parts/BR9999-01.jpg sama periaate, eri tuote. Oulunkylän pyöräkellarista löytyy.

no jos tätä nyt pitää jokseenkin tarkentaa niin kyse on siitä että halutaan stoppari vaakaputken alkuun ja loppuun.

vaan mitäpä vittua minäkään mistään tiedän kun kuuntelen päissäni crustia ja saan kohta taatusti häädönkin.

jos ymmärsin oikein, mä olen laittanut joskus myös vaakaputken vaijerin päälle kuorta koko matkalta. sen jälkeen ei tarvi niitä vittumaisia kumisia o-renkaita.

Ceeway myy mm. kuoristoppareita. Ne on tosin tarkoitettu juotettavaksi kiinni runkoon. Voishan sitä tietysti kokeilla tuota epoksiliimausta mutta siinäkään ei voi olla maalia pintojen välissä jotta olisi toivoa kiinnipysymisestä.
Karun version saa klemmarivirityksellä. Nippuside toimii vaijerikuoren runkoon kiinnittämiseen mutta epäilen hieman sen pitävyyttä kuoristoppariin kohdistuvan vedon takia. Nippusiteitä saa myös rosterisena.

onko kukaan modannut rungon kuoristoppareita niin, et se oiskin täyspitän kuoren pidike? haluisin siis päästä eroon paljaasta jarruvaijerista vaakaputken päällä, mut apinassa on kiinteät stopparit. ja toisaalta en koe järkeväksi, et tuolla kulkisi paljas vaihdevaijeri:

Poraat ne auki ja vedät täyspitkät läpi.

just näin. Kiitti vahvistuksesta!
—> pajalle

ei poraaminen onnistunu, joten leikkasin:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/4212055/miscphotos/km-cable.jpg

Hyvännäköstä jälkeä.

ite oisin saattanu vaan tehä viereen nippareista ja vaijerinkuoren end plugeista ripustukset

mites muuten kun tässä polkupyörään aikuismaisesti suunnittelen jarruja, niin mites semmoset vaijerin linkkikuoret? onko niistä mitään hyötyä tavikselle vai onko ne vaan hifistelyä ja teoreettista tehoa? varmastikaan toi shimanon peruskuori ei mua hidasta yhtään. lähinnä pohdintana tässä, kun nyt tää topikki oli sopivasti ylhäällä.

ne on niin rumat että älä

performancewise toki jäsymmät (kuulemma)

pieni merenneito - 16:38, 19.3.2010 » En saanut toissayönä unta miettiessäni tähän esteettistä ratkaisua joka ei vahingoittaisi runkoa tai maalia, ollen kuitenkin riittävän jämäkkä.
Vedät täyspitkät. Kiinnitystapa Googlesta sanoilla "brake cable housing zip tie".

http://fcdn.mtbr.com/attachments/tooltime/538626d1272153350-zip-tie-cable-guide-trick-dscn0742.jpg

Alle sähkäriä tai erkkaa tms ni säästää maaalipintaa tai en tiiä kun ei oikeastaan kiinnosta.

Npertj - 18:57, 3.1.2016 » performancewise toki jäsymmät (kuulemma)
Linkkikuorten positiivinen vaikutus jarrutuntumaan: ihan saatanan älytön. Analyytikkoni sanoo: strong buy.
pieni merenneito - 16:38, 19.3.2010 » En saanut toissayönä unta miettiessäni tähän esteettistä ratkaisua joka ei vahingoittaisi runkoa tai maalia, ollen kuitenkin riittävän jämäkkä.

Mikä muuten on näiden vaijereiden nykytila kuutisen vuotta kysymishetkestä?

tnts - 18:47, 3.1.2016 » ei poraaminen onnistunu, joten leikkasin: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4212055/miscphotos/km-cable.jpg
Ei ollut poraa, vai miksi ei onnistunu? Leikkaamalla tuli nätti myös.