Vannejarrut

V-jarru toimii huonosti kaikkien muiden kuin v-jarrukahvojen kanssa. V-jarrukahvoja löytyy huonosti maantietangon keskikohdalle sopivana. Yksi ratkaisu olisi tällainen.

Oh. Vaikka nyt seksikkyyspojoja ei enää hirveesti retkipyörän etuhaarukalla ja tollasilla jarruilla keräilläkään, niin toi alkaa olla vähän too much monkey business. Eiköhän noi jarrulänget lähde sitten vaihtoon.

Secrets: meikä kyl nauttii tosta etujarrun käytöstä. Jyrkässä alamäessä todella hyvä, varsinkin jos teräksiset reidet alkavat pitkän ajon jäljiltä muistuttaa enemmän elohopeaa kun tarttis himmailla jossain ruuhkan keskellä.

voit heivaa siihen tilalle järjettömän paljon katu-uskottavammat ultraleveen profiilin cantit joita jotkut sanoo froglegseiksi ikivanhojen mafacien mukaan. niissä saa säädettyä mekaanista etua välikaapelin korkeutta muuttamalla ja näin räätälöityä jarrutuntuman sopimaan omille jarrupaloille ja sormille.

saa kyllä muissakin canteissa mutta noi suoraan sivulle osottavat on kaikista eniten rääd!

http://tandem-fahren.de/Mitglieder/Christoph_Timm/frogleg.jpg

Tuollaisiinhan tarttuu kissat ja koirat ja ohikulkijat!

Täytyypä tsiigailla, kiitti vinkeistä.

Nämä olis ollu munkin seuraava ehdotus.

Mites nää Biltsun “freestyle”-kahvat
http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/large/27-294_l.jpg
sopii yhteen vanhan centerpull-maantiejarrun kanssa?

Clamppi on varmaan normi?

NKOTB - 9:25, 12.5.2009 » Mites nää Biltsun "freestyle"-kahvat http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/27/large/27-294_l.jpg sopii yhteen vanhan centerpull-maantiejarrun kanssa? Clamppi on varmaan normi?
Ihan hyvin on toimineet ja oon saanut viritettyä riserin mutkaan ja bullhorneihin, kun vähän on clamppia laajentanut ruuvarilla longistamalla. Pidempää kiinnitys ruuvia vaan saattaa vaatia.

Hyvin on toimineet, varmaan centerpullinkin kanssa (jos siitä nyt kovin hyvää saa mitenkään). Vipu on kyllä kiiltäväksi maalattua muovia eikä metallia, kuten kuvasta saattaisi olettaa, mutta eipä se jarru kiinteävälitteisessä kovin kovalle rasitukselle joudu…

Mun tekisi mieli asentaa bullhorn-stonga 29"-maastosinkulaan, jossa on mekaaniset levyjarrut (Tektro Aquila). Toimiiko mitkään stongan päätyyn kiinnitettävät jarrukahvat näiden jarrujen kanssa? Ohjekirja sanoo, että noi jarrut on “designed to use with linear pull (V-type) brake levers.”

V-8000 - 6:52, 9.9.2009 » Mun tekisi mieli asentaa bullhorn-stonga 29"-maastosinkulaan, jossa on mekaaniset levyjarrut (Tektro Aquila). Toimiiko mitkään stongan päätyyn kiinnitettävät jarrukahvat näiden jarrujen kanssa? Ohjekirja sanoo, että noi jarrut on "designed to use with linear pull (V-type) brake levers."
V-jarrun vedolla olevat kahvat toimivat ymmärtääkseni useimpien levareiden kanssa - eikö maantievedolla olevia levareita ole aika harvassa?

Saakos pk-seudulta Kool Stopin paloja jostain?

ivan - 7:27, 9.9.2009 » Saakos pk-seudulta Kool Stopin paloja jostain?
Vaikka mistä. Ainakin Puhoksen Bikeplanetistä, sekä Roihuvuoresta Helsingin Pyörähuollosta - joka tuo niitä maahan.
randomm - 7:32, 9.9.2009 »
ivan - 7:27, 9.9.2009 » Saakos pk-seudulta Kool Stopin paloja jostain?
Vaikka mistä. Ainakin Puhoksen Bikeplanetistä, sekä Roihuvuoresta Helsingin Pyörähuollosta - joka tuo niitä maahan.
Minkälaisessa hintaluokassa ne liikkuu? En keksi nyt tähän hätään muuta jarrun tehostusmekanismia kuin paremmat uudet palat lokaripyörään.
tnts - 7:36, 9.9.2009 »
randomm - 7:32, 9.9.2009 »
ivan - 7:27, 9.9.2009 » Saakos pk-seudulta Kool Stopin paloja jostain?
Vaikka mistä. Ainakin Puhoksen Bikeplanetistä, sekä Roihuvuoresta Helsingin Pyörähuollosta - joka tuo niitä maahan.
Minkälaisessa hintaluokassa ne liikkuu? En keksi nyt tähän hätään muuta jarrun tehostusmekanismia kuin paremmat uudet palat lokaripyörään.
Muistaakseni ~18e pari kummassakin paikassa. Löytyy kummallakin kiinnityssysteemillä.

Urheiluaitasta, sieltä Annankadulta, saa myös.

pahus - 7:53, 9.9.2009 » Urheiluaitasta, sieltä Annankadulta, saa myös.
oon tottunut ostamaan sieltä vain niitä 4€ -paloja...

Mulla on tollanen ilmeisesti ranskanmaalla tehtailtu CLB high-life etujarru,kaikki muut siinä on,mutta oisko kellään mitään hajua mistä vois udella tota jarruvaijerin päähän tulevaa nippaa.Mä oon siinä kuvitelmassa että ko.jarrussa ei ollut ihan se tavallinen m4-m5 ruuvi jossa on reikä kannan ja varren juuressa,vaan ehkä joku messinkinen tms kupupääratkasu…?

eli tällanen jarru:

hoolie - 9:11, 27.10.2009 » Mulla on tollanen ilmeisesti ranskanmaalla tehtailtu CLB high-life etujarru,kaikki muut siinä on,mutta oisko kellään mitään hajua mistä vois udella tota jarruvaijerin päähän tulevaa nippaa.Mä oon siinä kuvitelmassa että ko.jarrussa ei ollut ihan se tavallinen m4-m5 ruuvi jossa on reikä kannan ja varren juuressa,vaan ehkä joku messinkinen tms kupupääratkasu...? eli tällanen jarru: http://www.classicrendezvous.com/images/French/CLB/CLB_comp_caliper.jpg
Ihan mistä tahansa pyöräkaupasta.
randomm - 9:25, 27.10.2009 »
hoolie - 9:11, 27.10.2009 » Mulla on tollanen ilmeisesti ranskanmaalla tehtailtu CLB high-life etujarru,kaikki muut siinä on,mutta oisko kellään mitään hajua mistä vois udella tota jarruvaijerin päähän tulevaa nippaa.Mä oon siinä kuvitelmassa että ko.jarrussa ei ollut ihan se tavallinen m4-m5 ruuvi jossa on reikä kannan ja varren juuressa,vaan ehkä joku messinkinen tms kupupääratkasu...? eli tällanen jarru: http://www.classicrendezvous.com/images/French/CLB/CLB_comp_caliper.jpg
Ihan mistä tahansa pyöräkaupasta.
Taannoin hämmästytin erästä pyöräkauppiasta ilmoittamalla haluavani ostaa näitä koko pussilisen, ystävällinen kaveri antoi kourallisen.

Bilteman vaijeripaukkauksissa tulee myös näitä pari mukana.

höm,mä koitin kytätä googlen kuvahaulla kuvia mokomasta jarrusta ja eikös tossa o mutterissakin joku sorvattu kehä/ura.Kyllä mä tin et tota ihan simppeliä mallia saa biltsusta jne mutta kun siitä on olemassa…tai on ainakin ollut nätimpikin versio.pikkunippeli,mitätönkin ehkä mutta…