Jarrut pohjaan! ...mut mitkä?

Voi elämän kevät. Haarukkaan on porattu jarrun reiät eri korkeuksille, mutta kohtisuoraan haarukkaan nähden. Eli kun pultti ja mutteri ovan kumpikin varsin tyköistuvia omiin reikiinsä, ei jarrua saa asennettua yläviistoon. Joutunee jotenkin dremelöimään toista reikää alas/ylös.

Onko kellään antaa jotain super pätevää neuvoa tähän dilemmaan, vai tempasenko deWaltin tulille?

Onko kellään antaa jotain super pätevää neuvoa tähän dilemmaan, vai tempasenko deWaltin tulille?
No ei muuta neuvoa kuin että tulille vaan. Oon tehny saman homman teräshaarukkaan ja on ainakin mun läskeillä kestänyt - maantiellä tosin.

itellä on osa keuloista ollut auki pohjasta. niissä voi työntää sellasen lyhkäsen välikappaleen sinne putken sisälle ja laittaa jarrun siihen ja sitten kiristää sen työntämäl kuusioavaimen sieltä ulkoa.

mijau - 1 minute ago » itellä on osa keuloista ollut auki pohjasta. niissä voi työntää sellasen lyhkäsen välikappaleen sinne putken sisälle ja laittaa jarrun siihen ja sitten kiristää sen työntämäl kuusioavaimen sieltä ulkoa.
Jotenkin kuullostaa hasardilta viritykseltä, jos pultti ei tue kuin toisen puolen reikään. Sain jarrun itse paikalleen kumpaakin reikää ylös ja alas laajentamalla.

luulis et teräskeulas se rupeis pikkuhiljaa kulahtamaan eikä menis suoraan catastrophic failureen. jollon ehtis sit perua ton jos se oliski ollu hölmö idea.

nimim. en ole maistanut omar-suklaalevyä mutta vaikuttaa imelältä.

Vedetäänpä tämä taas esille.

Mistäs tuota Diatechin Goldfingeria voisi Suomesta löytää?

Ei mistään.
Sigaturella ei sitä ole myynnissä ja epäilen ettei ole tulossakaan, bikeplanetista voi udella…

Nopeiten saat kun tilaat esim ebaysta, itse tilasin UK ebaysta ja tuli suht nopeesti säädyllisillä postikuluilla.

Jos ei Ebaytä tykkää käyttää, niin ainakin Englannista löytyy nettikaupasta täältä: http://www.winstanleysbmx.com/product/2015/DiaCompe_Gold_Finger_Lever

Löytyy myös totaalista hipster kahvaa.
http://www.winstanleysbmx.com/images/prod_25258.jpg
http://www.winstanleysbmx.com/product/25258/Odyssey_Limited_Edition_Flourescent_Pink_Mono_Lever

Tuolta Winstanleysilta tulee vaan kohtuuttomat postikulut jarrukahvalle, kun millekkään muulle ei ole nyt tarvetta ja mitään kimppoja en jaksa alkaa järjestämään. Pitänee katsella tuota ebayta.

Olishan noita muitakin, mutta tuossa Goldfingerissa olisi se 25,4mm clamppi, eli kahvan saisi menemään myös bullhorniin ja sitten taas helposti shimmillä riseriin.

Bikeshop.fi:stä Dirt Harry? Sama kuin goldfinger mutta pidemmällä kahvalla. Joku muu varmaan osaa kertoa, että onko heidän myymässään mallissa 25,4 vai 22,2 millin kiinnitys.

Morkki - 14:30, 30.9.2009 » Bikeshop.fi:stä Dirt Harry? Sama kuin goldfinger mutta pidemmällä kahvalla. Joku muu varmaan osaa kertoa, että onko heidän myymässään mallissa 25,4 vai 22,2 millin kiinnitys.
Bikeshopin sivulla lukee bmx-kahva, niin olisiko se sitten 22,2mm?? Mulla on velosolo.co.uk:sta hommattu Dirt Harry ja se menee esim 25,4:een (mukana tuli shimmejä).

Tuota Dirty Harryakin kattelin, mutta se tyssäsi juurikin tuohon klampin kokoon. Voisihan sen toki tuolla Ajopyörässä käydä tarkistamassa, jos vaan saisi aikaiseksi.