Jarrukahvan kumituppien valkaisu

Alunperin valkoiset, nykyään harmaa/kakka sävyiset jarrukahvojen kumisuojukset pitäis saada taas entiseen loistoonsa. Onko kenelläkään kokemusta tarvittavista toimenpiteistä? Lähteekö lika hyvin ihan valkaisuaineella? Kiitos ja kumarrus!

Tällaiset kyseessä:

PS. jos löytyy myydä hyväkuntoisia niin PM. Shimano SLR kahvat kyseessä.

Näin ize minä olen henk koht toiminut

Ihmesieni ja vaikkapa fast orangella peseskely. Oon valkokylkikumeja, tuollaisia huppuja ja vaaleita penkkejä tällätavoin aika helposti puhdistanut

Omani liotin/pesin fairylla, hankaukseen toimi kynsiharja ja rätti sekö sienikin taisi olla apuna myös. Olihan siinä puuhaa, mutta mielestäni ihan puhtaat tuli. Ei se ilo tosin kauaa kestä, nyt alkaa jo nuhjuuntumaan kohti tuota harmaata.

Itse olen kuullut myös tiskikonekierroksen toimivan hyvin.

Ihmekivellä olen itsekin hinkkaillut.

http://grassrootscommercial.com/images/products/detail/12891.jpg

minoon käyttäny wurthin “muovin kiillotusaine”. Haisee pahalle eli ulkona jos mahdollista. Tarvittaessa tuplakäsittely.

^^ elikkäs ihme/taikasieni, aika hyvin edustettuna mm. rautakaupoissa ja prismoissa.

edit: lisätty hattulainaus.
edit2: korjattu hattujen määrä.

Olen käyttänyt tärpättiä menestyksekkäästi, mutta sitä tuskin voi varauksetta suositella. Ihmesieni kokeilematta, sillä itse aloittaisin jatkossa. Ihmesieni ja ihmekivi ei taida olla ihan samaa kamaa…?

Viestiketjun mahtipontisen markkinoinnin seurauksena tuli haettua vapaavalinnasta tuo taikasieni. Ensin hinkkailin sillä isoimmat paskat päältä pois ja lopuksi ihan tiskirätillä ja fairyllä jynssäystä.

Todella hyvin lähti paskat näillä konsteilla pois, varmasti toimii myös muutkin ketjussa mainitut niksit! Kiitos vinkeistä :wink:

Tästä tuli hyvä mieli. Oispa nyt jotkut valkoset huput kuurattavaks.

itse otin huput irti ja pistää pläräytin kokkina oliiviöljyä. pyörittelin sormissani ja hiukan autoin kynnellä, mut tuli ihan jepat. loppuun kannattanee hilpasta viel osa öljystä pois vaik tiskiaineella.

2Fresh - 21:15, 3.9.2012 » Kumi tai kumimuovi ei oikeen diggaa tärpätistä, noin niinkun ainakaan pidemmän päälle. Tärpätti on ensisijaisesti liuotin, ei pesuaine. Tuppaa imeytymään ja tekemään kumista/kumimuovista mössöä, johon tarttuu ennen täydellistä pilalle menoa paska kahta kauheammin.
Joo, näin mä itsekin funtsin, kokeilin kun ei ollut muutakaan käsillä. Yksiin vanhoihin Campan huppuihin olen kokeillut, pinttynyt lika lähti ja jotenkin se kumikin tuorestui. En nyt muista oliko toi mineraali- vai mäntyöljykamaa. Jatkossa mennään kyllä sienilinjalla...

edit
Lisään tähän ny vielä, että huppukumeissa on eroja. Noi Campan huput on jämäkkää, kiinteetä kumia. Toisia Shimanon huppuja oon hoitanu rypsiöljyllä ja fairyllä, ja ne oli ja jäi inhottavaksi liisteriksi.