Iso kavio + varvaskoukut= fail?

Mua nyt huvittaisi hommata yleiseen kikkailuun varvaskoukut kun baarin lattiat tuppaavat olemaan klossikengille turhan liukkaat ja sniikkerivarasto tursuaa beatereita. Mitäs isojalkaisen kantsii ottaa huomioon ko käikäleiden hankinnassa?

Teen itsekin juuri nyt intarwepsresearchia ja lisään kommenttia kokemuksistani tänne. Jos jollain on jotain tietoa asiasta niin saa vapaasti jakaa.

Ai niin, jalan koko on normikengissä 47-48, riippuen jutuista.

Pienemmän rungon kanssa luulis olevan ongelmana toe overlap, mutta se tulee eteen kyl ihan speduillakin. Tosin häkeistä on hankalampi paeta, jos tulee jotain hässäkkää jalka-rengas-kosketuksessa.

Pitäis kyl kesää varten katsella itsekin häkkejä, mut onneksi oma popo on jokseenkin pienempää sorttia.

Taitaa tuo polkimen häkin leveys muodostua suurimmaksi ongelmaksi. Optimistisesti mitattuna tarttisin 10 cm leveän polkimen normikengille. MKS:n touring-poljin on 9,5 cm ja se on varmaan leveimpiä mitä löytyy. Siinäkin tulee varmaan ongelmaksi kanttauksen yhteydessä maakosketus, puhumattakaan siitä että noita toe strappeja ei varmaan ole saatavilla tarpeeksi pitkinä… Ja se toe overlappi, oh man. Nyt speduilla, 49 koon Sideillä ja 59 cm:n rungolla tulee jo pientä kosketusta välillä. En tiedä kestäisinkö mä ja mun sniiksit enempää :).

Onkohan tää tuhoon tuomittu projekti jo ennen kuin se on edes alkanut…

mulla on 61cm Pistassa MKS:n AR-2 -polkimet ja MKS:n XXL-kokoiset koukut ja 28mm kumilla koukku osuu just ja just kumiin. Mitään ongelmatilanteita ei ole silti syntynyt. Monot on 12/46, mut se meneekin sit taaksepäin.

No pitää funtsii… Ajattelin tuolta Ben’s cyclesta ehkä tilata, jos joku haluis jotain sieltä niin vois tilata kimpassa & pistää postarit puokkiin.

Heh, mulla hipoo shitmanon tennarimallisen spedukengän kärki 25-millistä 55-pistassa jo. Toisaalta, mun neukussa kolis isovarvas eturenkaan kylkeen, aiheutti varsin mielenkiintoisia tilanteita varsinkin humalassa kurvaillessa.

en kyllä usko että remmien pituus on mikään ongelma, niissä yleensä riittää kyllä ylimääräistä pois leikattavaksi asti.

Jii;
mulla vois olla myös asiaa Benille, yks pari MKS:n GR-9:jä ja häkit niihin on ollut ostoslistalla jo jonkun aikaa.

Jos on jotain kimppatilausta benkulta, niin MKS AR-2 ja häkit kiinnostaa…

Itsekin kattelin Beniltä GR-9:iä, kun olivat loppu tuolloin kun AR-2:t tilattiin. Toisaalta myös maailman halvimpia fiksikiekkojakin taitais tarvita parin, mut ne nostaa kuljetuskustannuksia aika reilusti.

hei jos kimppatilaus toteutuu niin mäkin voisin olla mukana, toiset ar-kakkoset kelpaisivat mulle.

oon messissä jos polkimia tilailette

mut clipit… alumiinia vai terästä?
kavion koko 44.5 eli clipit L vai XL?

MKS:n teräs-häkit kokoa L on jees mun jalkaan eli 43-44 koon lenkkari mahtuu vielä ihan ok.

mulla on tosiaan XXL:t ja ne on kyllä vähän isot 46:lle. Pituus on ok, mutta korkeutta on kärjessä liikaa ja jarrutellessa pitää nostaa varpaita pystyyn.

Jos tilaan XL:t, niin kiinnostaisko nuo XXL:t kuitenkin isokenkäisintä?

En kyl vittu tajuu mihin mun postaukset katoaa tai sit mun atk ja internet on paskana. No enivei, ottaisin mielelläni ne tnts:n koukut (jos mä oon se isojalkainen).

Jos joku muu vaikka vois tilata kun tuota roipetta näyttäisi tulevan ns. vitusti. Mulle tulis koukkujen kaveriksi MKS AR-2:t ja ne viiden taalan nahkaiset remmit. Linkkejä en enää uskalla laittaa kun atk ei tykkää.

Itse oisin kans vailla noita AR-kakkosia ja L -häkkejä. Pitäiskö manageerata jotenkin tää tilaus vaikka ens keskiviikon sessareilla?

Hei jos kellään ei oo mitään valtavan suurta ja kallista tilattavaa nii mä voin vaikka hoidella tilauksen. Jos loppusumma siis jää max n. pariinsataan taalaan niin onnistuu. En haluis käyttää luottorajaa ihan tappiin asti kun oon reissuun lähdössä. laittakaapas listaa vaikka mulle mitä haluutte. Tääl ei taida olla mitää pikaviestintäsysteemiä vai kuinka? Pistäkää vaikka pshalme (åt) gmail.com tilauksenne.

Mut jos jollain on jotain isompaa tilattavaa niin katotaan vielä.

Tuolta kun tilattiin kiekkopari, ratas, kahdet poljin-koukku-remmi -setit, niin postimaksut kasvoivat koko ajan per lisätty tuote, mutta toimituksen jälkeen palauttivat luottokortille jonkun 35$. Yhden poljin-koukku-remmisetin hinnaksi olisi tullut yksinään 45€, mutta kimppatilauksena ne kustansi 35$. Eurohinnan veroineen ja tulleineen saa laskettua karkeasti kun kertoo paketin hinnan rahteineen 0.8:lla.

koukut kiristetään luonnollisesti vain ja ainoastaan näillä:

hihihi

oon kiinnostunu tästä postikulujen jakamisesta kans, laitoin pshalmeelle jo viestiä

en tajua miten Penttis Terolla voi maksaa nuo yhdet remmit tuon 95€:
http://www.kolumbus.fi/tero_penttinen/index.html?lang=fi&target=d129.html&lmd=39570.530255
Ja ennen siellä oli vieläkin kalliimpia.

tnts - 3 minutes ago » en tajua miten Penttis Terolla voi maksaa nuo yhdet remmit tuon 95€: http://www.kolumbus.fi/tero_penttinen/index.html?lang=fi&target=d129.html&lmd=39570.530255
Se on kai se "Et voi ymmärtää ennen kuin olet kokeillut..."-juttu. En voi minäkään.