Isi, mitä on polkupyörälähettiys?

Mua kiinnostais nyt aika paljon tietää, onko tämä myyttinen “lotta” oikeasti tosi hämmentävä trolli vai vaihtoehtoisesti ensimmäisen vuoden yhteiskuntatieteilijä, joka elää äärimmäisen tunteella kaupunkikulttuuria sen kaikkine nyansseineen ja vastustaa kaikkea vastustettavaa, on sitten visioinut pyörälähetit modernin maailman lehmipojiksi, löytänyt Nelliportaalista hyvän lähettiartikkelin ja sen viisastamana päättänyt lähteä katsomaan KoF:iin, miten hipsterit kehtaavat tuhota kaiken aidon. Ja kun ei siellä saanut dropattua paria hienoa ulkomuistiin päntättyä faktaansa, päätti kirjautua oikein foorumille kertomaan, että you are doing it wrong, totuus löytyy tästä artikkelista MOT.

^ Mitä eroa näillä kahdella on?

ei shakissakaan ole harmaita nappuloita.

Mut jos sitä lautaa pyörittää ilmassa niin tuloksena on keskiharmaa. True story.

OG messenger tulee tsekkaan skenen. Skene räjähtää. Lol.

nina - 9:56, 19.8.2014 » Sitten kun lotta sun gradu tästä aiheesta on valmis, ni laita linkkiä.
tai laita ainaki tiivistelmä Ninalle
Munarkki - 10:05, 19.8.2014 » Mua kiinnostais nyt aika paljon tietää, onko tämä myyttinen "lotta" oikeasti tosi hämmentävä trolli vai vaihtoehtoisesti ensimmäisen vuoden yhteiskuntatieteilijä
Ihan niinkö oisin nähnyt Lotan alkuperäiset kysymykset myös Facebookissa, KoFin tai YV:n sivuilla, mut en löydä niitä enää.

Olikse lotta vai onk tänki takana joku karvane 35vee sami?

Itsehän en ole mikään lähetti ollut, mutta penskasta asti ajanut kovaa ja useimmiten sinkulalla. Pyörä oli ainoa järkevä kulkuväline kun kylälle oli 5km ja joidenkin kaverien luokse 10 plus kilsaa eikä paikallisliikenteestä tietoa. Pyörät oli myös pakko opetella laittamaan ja korjaamaan itse, koska kukaan muukaan ei sitä puolestani tehnyt. Tämä lähettilarppailu on ihan mukava jatke ja venttiili omille pyöräfriikkeilyille. Tapaapahan muita pyörähulluja, niin ei tarvitse mökkihöperöityä. Tai no onhan noita pyörätuttuja muitakin kuin yksivaihteilijoita, mutta en mä tiiä. Saapahan yhdessä jutustella ja ehkä järkätä jotain jne. Tännekin Joensuuhun saatu näitä älläreitä järkkäiltyä ja itselleni on jäänyt niistä positiivinen fiilis. Toimivuus, nopeus ja funktionaalisuus on mielestäni se juttu, miksi ajaa jollain fiksillä/sinkulalla ja käyttääpi jotain mahdollisesti lähetille suunniteltua kantovälinettä selässään. Itse olen myös aina ollut hattuihmisiä joten pyöräilyhattu, joka mahtuu kivasti kypärän alle on ihan jepa, vaikka sitä nyt eivät lähetit ole keksineetkään tietääkseni. Ja kyllähän sitä toimittaa pyörän selässä erilaisia asioita itselleen ja muille ihmisille pitkin viikkoa ympäri kyliä…tosin palkkaa siitä ei juuri saa, mitä nyt joskus hyvän mielen ja liikuntaa. Kesätyönä voisin mielelläni kokeilla kyseistä ammattia, mutta täällä susjrajalla ei ole oikein mahiksia.

Vein kerran kaverin paketin postiin pyörällä ja sain palkaksi kaljaa. Oonko lähetti?

Wikipediasta puuttuu suomenkielinen artikkeli pyöräläheteistä. Tässä on mahdollisuutenne.

^^Vai olitko lähetti. Meneekö se niin, että kerran lähetti, aina lähetti vai miten. Virallinen lähettiys vaatinee jollain firmalla/omalla yrityksellä palkollisena olemista?

itellä oli nuorena poikana(silloin 2005)mielessä fillarilähettiys mutta jäi sitten kokematta sekin. vähän harmittaa kun olisin hienosti päässyt mukaan muokkaamaan skeneä.

FF - 12:04, 19.8.2014 » itellä oli nuorena poikana(silloin 2005)mielessä fillarilähettiys mutta jäi sitten kokematta sekin. vähän harmittaa kun olisin hienosti päässyt mukaan muokkaamaan skeneä.
[i]He is too old. Yes. Too old to begin the training. [/i] ???

Huhhuh onneks tää juttu nostettiin nyt pöydälle, tajusin lopulta itsekkin kuinka paljon vahinkoa eri kulttuureille oon tehnyt omalla irvokkaalla apinoinnillani. Mulla on maantiepyörä, vaikka ikinä en oo tosissani kisaa ajanut, ja ton läskipyöränkin hankin ihan kesälläkin ajettavaks. Just mun kaltaisten runkkarien takia niihin viritellään jo joustokeuloja ja ties mitä muita hirvityksiä.

itkee tukahtuneesti

Kaikki pyörät on pantava rälläkällä poikki nyt ja hommattava SA-int vastine tilalle. Sellaisella mä saan varmaan ajaa. Onneks mä oon ollut melkein vuoden päivät lähettinä niin fiksillä voin ajaa aina sunnuntaisin kunhan ennen lähtöä kumarrun nykkiin päin ja ruoskin itseäni ketjupiiskalla nivusiin.

ziGo - 11:54, 19.8.2014 » Vein kerran kaverin paketin postiin pyörällä ja sain palkaksi kaljaa. Oonko lähetti?
ite meinasin viedä netspille sille osoitetun paketin joka tuli mun kamojen mukana seuraaviin yhteisajoihin mutta se tulikin hakemaan paketin itse mun kotiovelta, olenko lähetti?

Trolli lähti jo.

oot muuten afa aivan oikeassa.

one day…

trololotan aloitus vastaa ainakin yhteen kysymykseen: mitä jos sataa

tsa - 12:12, 19.8.2014 » Kaikki pyörät on pantava rälläkällä poikki nyt ja hommattava SA-int vastine tilalle.
Entä jos (kun) on sivari? Jopo vissiin ainoa vaihtoehto? Vai millaiset on initiaatioriitit jopokulttuuriin? Side silmillä ajellaan neljä viikkoa jalkakäytävillä ja kirjoitetaan tekstareita vauhdissa?