Integroidun satulapannan poisto

Hei,

Mulla on All Cityn Machoman pyörä ja siinä sellainen kiinni hitsattu panta. Muutaman vuoden olen ajanut ilman ongelmaa, mutta nyt on alkanut satulatolppa pyörimään, eikä kiristämällä saa enää oikein putkea pysymään paikallaan. Joskus kuulin, että nuo tuollaiset hitsatut pannat on usein aika heppoisesti kiinni, että sellaisen saisi siitä pois nakuteltua?
Onko kellään kokemusta toimenpiteestä, kotioloissa tai kauppaan vietynä? Miten lähestyä ongelmaa kotioloissa, onko jotain riskitekijöitä tai muuta tärkeää huomioitavaa, ettei runko vaurioidu?

täältä näkee pannan

laita hiilaritolpalle tarkotettua rasvaa väliin, saa lisäkitkaa.

ihan viimesenä vaihtoehtona vasta lähtisin tota irrottamaan. kuvista veikkaisin, että on juotettu kiinni tollanen panta/sleeve tohon päälle. näyttää jokseenkin kiinteämmältä kuin pelagon pannat mitä jengi on irroitellut/irroituttanut. jos sinne on vaan täpätty messinkiä yhteen kohtaan eikä sen paremmin juotettu niin voi lähteä helposti. mutta eli lämmöllä sen siitä saa irti, mutta ei maaleja vaurioittamatta.

Kiitos vinkeistä. Itse uskon saaneeni ongelmaa ratkaistua, kun löysin sattumalta sopivan pidemmän pultin. Vastakappaleessa oli vielä jengoja jäljellä, niin sain kiristettyä tiukemmaksi. En vielä tiedä kestääkö aikaa.