Ihan kiva stemmi topikki

Joo, @Konga kurssilla tehty. Idea tuollaisesta oli syntynyt aikaisemmin ja pieni ihmetys, miksi ei ollut tehty aikaisemmin. Kurssilla tää antoi hyvän perustelun toteuttaa halu tehdä oma stemmi.

Käytössä tuo keksintö toimii kyllä hyvin, tosin tarve irrottaa bönthöpusseja tulee eteen lopulta aika harvoin.

3 Likes


Laitetaan nyt muistiin se päivä kun john prollyn pyörässä on SR stemmi ja viimeset kolme pyörää on mummistanko atb hobopyöriä. Yks niistä vielä Pelago.

Huhhuh

Vihjaatko että Sakae Ringyossa olisi jotain vikaa?

1 Like

Painvastoin, sehän on klassikko. Tuntuu vaan että viime vuosikymmenellä se on kokenu turhaa aliarvostusta ja jonkunasteista inflaatiota.

Aiheeseen liittyen: mitä fiilis eroa SR ja Technomic stemmillä?

1 Like

Saa kiinni. Oispa sorvi. Sit vois vetää just vähä sinnepäin ja vetää sorvilla toleranssiin.

Meikällä oli hyvä putkileikkuri jonka tulos oli sen verran tyydyttävä että mikään ohjainlaakeri ei ikinä klapannut. Sinne tais mahtua jopa 36mm putkea.

Täähän on ihan fine. God mode on 1.25x0.058".
Vittuku vihaan imperialist measuring system.

Ns. Top lock stemmit.
Hieman sus nyt mun mielestä

image

Parin lenkin jälkeen tsekannu pulttien momentit ja aina löytyny snadisti kiristettävää
Tosin knutersintie: liittyy asiaan.

Hmph. No eipä ollu montaa kybää. Ehkä joku perinteinen tilalle ja mielenrauha?

Ei saa tästä rauhaa - kerrasta mieli mullinmallin

Mietin mitkäköhän säätöstemulit olis Lachlan approved :thinking:

Ergostemmistäni tais tulla koriste :sob::sob::sob:

:neutral_face: Tahtoisin kovin lohduttaa. Mutta tosiasia on, että nyt on myöhäistä porata. :sunglasses:

4 Likes

Joo kahlasin tätä topsua ja ilmeisesti menetystä ois voinu tosiaan ehkästä poraamalla reikä tonne hahlojen juureen.

Oonhan mä tämmöseen törmännykki joissain omissa stemmeissä, mut eipä vaan tullu mieleen et vois ite modata stemmiä mis tommost reikää ei oo.

Mitäs jos lyhennät tota stemmin vartta murtumakohdasta, teet uuden hahlon ja lyhennät ruuvia? Taidat joka tapauksessa slämmätä tuon joten luulis pysyvän paikallaan.

3 Likes

Joo ehkä toivo ei oo menetetty. Ja kerta säkin tommosta ehdotat ni se antaa rohkeutta yrittää.

Tai voin ostaa etuosan riippuen millä clampilla on, eiks se ihan kuusiokoloilla irtoa?

Mulle ei oo aina selvää mikä saattaa tappaa mut ja mikä ei mutta tota lähtisin ainakin kokeilemaan :grin:

Joo sama, ja onhan tossa stemmissä joillekkin jo lähtökohtasesti kuolemanpelkoo.

Oon vähän sitä mieltä että älä. Osuu puristus pian haarukan kaulan kierteytetylle osalle, jossa sen tähden on seinämää ohuemmin. Ei ole kovin mukava myöhemmin havaita, että kaulaputken muoto on päässyt muuttumaan.

Ite saattaisin ajaa kunnes katkee kokonaan, ja ehkä vielä sen jälkeenkin. Sit kun on molemmat lipareet katki, niin rupee varmaan pyörimään.

Sitä ei oo kiva huomata siinä jyrkässä alamäesssä :face_with_peeking_eye:

ihan tosi kiva stemmi, 130mm istuu täydellisesti Olmoon kompaktitangon ja kahvojen kans :slight_smile:



10 Likes