Hyvät Baarit Helsingissä

Beef roballa on kuulemma oiva, terassilla saa ajopelit pestyä vaivatta.

jarkko - 12:57, 13.8.2010 » Oluiden, viskien ja pienten eksoottisuuksien ystävälle yksi parhaista on Pikkulintu Puotilassa. Oma seura mukaan.
Loistopaikka. Kirpparin jälkeen toverin kanssa käväistessä oli jopa muutakin fillarikansaa paikalla, yksi hiilarikalustolla ja kovalla uholla varustettu lenkkeilijä palautustuoppeja tankkaamassa, sekä Fausto Coppi-fixillä liikuskellut herra - anyone here?

Kirpparin jälkeen toverin kanssa käväistessä oli jopa muutakin fillarikansaa paikalla, yksi hiilarikalustolla ja kovalla uholla varustettu lenkkeilijä palautustuoppeja tankkaamassa, sekä Fausto Coppi-fixillä liikuskellut herra - anyone here?

Se olin minä. Jaksoin kuunnella lenkkeilijän urotekoja vielä kahden lisätuopillisen verran, kahdeksan minuuttia.

Hämeentietä polkeville nälkäisille tai janoisille suosittelen Hakiksessa semitulokasta Cafe Taloa. Rehelliset safkat kohtuu hintaan. Viikonpäivisin aika rauhallista, vloppuisin vilkkaampaa. Sävelen vieressä. Oli jopa fillariteline kesällä joka jostain syystä on hävinnyt.

syömäpuolelle vahva suositus fuusio-aasialaisen ruoan Farang -raflalle.
käytiin rouvan kanssa 1v-hääpäiväsapuskat siellä nautiskelemassa ja voi pojat, kyllää maistuikin hyvälle!

http://www.farang.fi

^ääni Farangille kans täältä.

Farang on todella mainio, joskaan ei erityisen huokea.

Kallion Sivukirjasto. Espresso 1 €. Hyvä olutvalikoima kulmabaariksi. Erinomainen palvelu. Viikonloppuiltaisin alkaa olla tukossa, muuten väljää.

Joitain vielä mainitsematta jääneitä:

  • Urho museokadulla, vähintäänkin asiallinen olutvalikoima, real ale -hana ja mahtavat pitsat, jotka pyöräytetään viereisen Manalan keittiössä.
  • One pint ruohiksessa, kummallinen paikka, sahtia lasketaan suoraan tynnyristä, iso valikoima saksalaista omatuotua kamaa.
  • Angleterre fredalla on hyvä darts -mesta + pari real ale -hanaa.

Kaikki ovat tyyriihköjä paikkoja, mutta olihan tossa noita edullisempia hyviä paikkoja jo listattukin.

^ Urholle pisteet, lisäksi palvelu on todella ystävällistä ja mukavaa.

^ Ma oon yleensa aina saanut St. Urho’sista ja Manalasta poikkeuksellisen toykeaa ja paskaa palvelua :slight_smile: Myohaan auki olevasta keittiosta plussaa.

Ajattelin kans, että tuo urhon henkilökunnan kehuminen on pakko olla sarkastinen läppä.

Itseltä irtoo suositukset naapuritalon Laiskalle Karhulle. Siellä on aina aito ja lämmin tunnelma.

Laiskaan Karhuun ei koskaan tieni vienyt, vaikka asuinkin myös naapuritalossa. No, pääseehän sinne vieläkin. Täytyy ottaa missioksi.

Urho on klasaripuolen orkesterimuusikoiden paikka, ja kuten vakiintuneissa baareissa aina, kantikset saavat parasta palvelua - ja ovat myös tottuneet töykeyteen. Minä olin tänäänkin tyytyväinen Urkin palveluun, vaikka/koska se oli hiljaista ja pidättyväistä.

Yks millä Urhossa saa aina ‘hyvää’ palvelua, on tilata tiskille päästyä olut tai tuoppi. Olut näistä pahempi vaihtoehto, mutta myös tuopin tilaamisesta saa nuivia katseita ja kommentointia tyyliin “Meillä on täällä XX kpl oluita, joten mitähän herra/neiti/rouva haluaisikaan?”

^Olutravintolassa keskikuran litkijälle vittuilematta jättäminen on ammattitaidon puutetta.

Niin hienoa olutravintolaa en ole tainnut vielä nähdäkään etteikö siellä sitä Koffin tai Hartwallin “kurahanaa” olisi.

Hauska vitsi sen sijaan on tarjota “tuopin” tilaajalle tyhjä lasi ja kysyä tulisiko vielä jotain juotavaakin.

Mie päädyn niin harvoin ns. “maistavassa” tilassa (alle 4 juotuna) baariin, jottei sillä siellä enää oo mitn väliä, mitä kuraa juo. :slight_smile:

Up. Käyks jengi vielä baareissa ja ovatko lempparimestat vaihtuneet parissa vuodessa?
Itsehän käyn. Useinkin.
Mm. Los Cojones, Molotov, Penni, Bhangra, Kultapalmu ja Aleksis K kuuluvat suosikkeihini.

Angleterre tai Annankadun William K. Ennen muuttoa Vastarannan Kiiski ja Kuusihokki.