Hyvä 29” nastarengas?

Mahtavaa tämä lapsiperheen elämä.

Kadut kävivät liian pelottaviksi kesäpyörän kapeille siloposkisille. Kesti viikon että ehdin taluttaa talvimaasturin korjattavaksi. Pyörä oli viikon korjattavana. Menee kolme päivää ennen kuin pääsen hakemaan pyörää putiikista. Olen jälleen tutustunut pääkaupunkimme bussiliikenteeseen.

Opetus: käyttäkää ehkäisyä.

Mutta itse kysymykseen: kenelläkään viisaita neuvoja 29” nastarenkaasta kaupunkikäyttöön?

Läskit 29-maastonastarenkaat on harvassa ja kalliita ja turhia kaupungissa. Jos vanteesi eivät ole DH-leveät, laita kaupunkikäyttöön Schwalben Marathon Winterit. Niitä saa melko edukkaasti Helsinginkadun Cycle Centeristä.

Rullaa ja pitää.

Nokian 294 taitaa olla leveimmät 29 mitä löytyy ja ne on 2.1x28. Mulla on ne nyt kiinni pyörässä (65e kpl best brakesesta ) ja pitoa löytyy. Niillä pärjää jo ihan ok maastossakin. Halvimpia nokialaisia on jonkin verran haukuttu, mutta nuo Karenkin ehdottomat marathon wintterin on ilmeisesti ihan kelvolliset.

opa - 12:33, 2.12.2010 » Nokian 294 taitaa olla leveimmät 29 mitä löytyy ja ne on 2.1x28. Mulla on ne nyt kiinni pyörässä (65e kpl best brakesesta ) ja pitoa löytyy. Niillä pärjää jo ihan ok maastossakin. Halvimpia nokialaisia on jonkin verran haukuttu, mutta nuo Karenkin ehdottomat marathon wintterin on ilmeisesti ihan kelvolliset.
Minulla on nämä samat renkaat olleet käytössä muutaman päivän ja pitoa tosiaan tuntuu löytyvän. Jos kaupunkiin tulevat niin mielestäni turhan järeä ratkaisu, itse ostin nämä maastokäyttöön.

Mulla on ollu nokianilaiset W240-renkaat monen monta vuotta kaupunkiliikenteessä ja hyvin pelaa. Schwalben marawinttereistä oon kuullu hyvää sanaa.

Ainii mutteihän ne ole 29" joten ei niitä voi käyttää ku ne on 28"… Tai siis, jos sanotaan etrto 622mm ni sit kyllä sopii :slight_smile:

Puolikovassa nuoskassa ajellessa ois edullista olla mahollisimman kapeet renkaat joissa ois silti nastoja reunoissakin, semmosia kuitenkaan ei kukaan tee. Jos taas nastoja ei ole reunoissa, ei pyörällä ole hirveesti mutkiin tai kallistuksiin asiaa.

Kaupungissa pärjäis myös vähän vähemmällä kuviolla kun mitä W240 tarjoaa, tässä kohtaa se marawintteri voi olla ihan toimiva.

Extreme 294 mainittiin jo aiemmin tässä langassa, ja siitä ei ole massiivisen painon ja heikon rullaavuden lisäksi mitään huonoa mainittavaa. Pirusti nastoja, pitää, ja kokonsa puolesta sillä voi poiketa metsikönkin puolella vailla ongelmia.

sitinössönä kaipaisin oikeesti jotain kapeehkoa vaikkapa 28mm renkulaa missä ois kevyttä avaraa kuviota kantavan keskiharjanteen kera ja varustettuna sopivalla määrällä reunaan asti jaettuja nastoja…

temmi_hoo - 15:01, 2.12.2010 » Puolikovassa nuoskassa ajellessa ois edullista olla mahollisimman kapeet renkaat joissa ois silti nastoja reunoissakin, semmosia kuitenkaan ei kukaan tee. Jos taas nastoja ei ole reunoissa, ei pyörällä ole hirveesti mutkiin tai kallistuksiin asiaa.
Marttavinttereissä nastat on nimenomaan reunoilla, ja kaarrepito jäisellä pinnalla on hyvä. Kovin ohkasia nastarenkaita voi olla vaikea tehdä, kun ilma ei mahdu sisään, ja sitä kuulemma tarvitaan.

Schwalbe Marathon Winter 208, 50-622

vs.

Schwalbe Marathon Winter 240, 42-622

Iso kumi vähemmillä nastoilla kiinnostaa. Miksen ostaisi?

Punnitsin tänään Ice Spiker Pron 2.25" ja Schwalben Marathon Winterin 2" välillä. Päädyin maraan, koska tolla pyörällä ajetaan vaan duunimatkaa.