How-To: Pyöräteline Ikeasta

Reilun viikon on pysyny pulttaamatta yks tolppa pystyssä, joten kai se tuossa pitempäänkin pysyy. Tosin kahden pyörän yhteispaino on noin 16kg.

Ite oon pitäny kahta pyörää yhessä tolpassa ilman mitään pulttauksia. Hyvin on pysynyt. Kiristää vaan tolpan tarpeeks tiukkaan.

Hyvin pysyy pari kymmenen kilon fillaria telineessä.

Komppailen muita.

Ollut nyt kaksi eri tolppaa, kummassakin kaksi pyörää roikkumassa pelkällä kiilaamisella, puoltoista vuotta. Muutin uuteen kämppään sinä aikana eli kerran on ns. kiristelty uusiks, en usko että tarvetta oli kuitenkaan. Oon laittanu painavamman alas, ja aika tarkasti kattonu tolpan suoraksi, mielenrauha jne.

Voin suositella ihan varauksettomasti.

Yläpäähän esim 1 ruuvi on kyl aika iisi…

josbanse - 15:44, 18.8.2015 » Yläpäähän esim 1 ruuvi on kyl aika iisi..
nii, eikä vuokranantaja nyt [i]yhdestä[/i] reiästä katossa kai välitä...

tuli ostettua stolmeni kans muutama viikko sit. tänään asennuspuuhia!

Ei vuokranantaja voi reijistä valittaa kun menee ihan normaalin kulumisen piikkiin. Jos on syytä epäillä toisin kuten itse hoasilla varmuuden vuoksi niin kittiä reikiin ja spraymaalilla paikkamaalaus :slight_smile:

Jossulla taas tarve olla eri mieltä? Voit itse ruuvata stolmenis kiinni jos haluat, itse en koe minkäänlaista tarvetta. Ja jos kokisin tarpeelliseksi niin ruuvaamisen “vaikeus” ei ole esteenä.

Mulla on tossa ollut reilut pari vuotta jo kahdella pyörällä varustettuna ilman ruuvausta, ja onhan se kerran jopa kaatunutkin ku koira meni jotain härväämään, joten ei yhden ruuvin laittaminen kattoon välttämättä mikään huono idea ole.

meilla tuli toinen tellinki kerran alas keskellä yötä eli itsekseen. Onneks pyörät oli terästä ja kestivät ja tais siinä vähän hylly ottaa kovinta kolausta vastaan ennen lattiaa. silti laitettiin takas samalla tavalla ilman ruuvausta.

Löystyykö käytössä vai mitäs veikkaatte syyksi? Jos viikottain ottais pyörät alas ja kiristelis uudestaan, niin varmaan saa minimoitua noi kaatumiset?

Laita kaksipuolista teippityynyä tolpan ja katon väliin. Josko se riittäis?

Mullakin kaatui tolppa aikoinaan itekseen, ni ruuvasin kaikki kii.

Varmaan helpompaa kitata reiät kuin irroittaa teippityyny katosta. Laitoin mielenrauhan vuoksi yhden ruuvin kiinni. Oli iskupora jo valmiiksi lämpimänä niin meni siinä sivussa.
Eipä se vahinko kaatuessa niin pelota vaan puolison isoviha jos näin pääsee käymään.

Nyt on kaks pyörää seinällä ja hyvältä näyttää.

E. Tosiaan jos joillakin näitä on kaatuillu nii eipä tee mieli kokeilla tuleeko safkatessa niskaan.

Tässä ratkaisuni jos joku pohtii kuinka saa läpiastuttavan rungon kannakkeet.