How-To part IV: Poolomaila

minä otan kolme enemmän tai vähemmäin rikkinäistä.

w00t… Bauhausissa 2 metriä harmaata 50mm putkea maksaa alle kympin.

otan muutaman mailan, pallon ja pätkittyjä lapa-aihioita.

monelta suurin piirtein snickers-areenalle? itse yritän mennä päivällä pariks tunniks mäkeen = skippaan turismukset… arvostaisin jos joku voisi soittaa/txt kun ETA on tiedossa.

Tnts on törmännyt siihen faktaan, minkä rakennusalalla työskentelevät tietävät ennestään. Rautakaupan hinnasta kun lähdetään neuvottelemaan. aloitetaan 60 % alennuksista.

mitäs sanoo meidän insinöörikilta ideasta, et tekis poolomailan lavan imurinputkesta ja löis vähän teippiä ympärille? Hallilla lojui ainakin imuri ja aamulla pilkotti takapihan roskiksestakin yksi, joten matskua löytyis. Viikon päästä pitäis tulla toimitus sauvoja ja putkia savon sydänmailta, joten varaosatarpeet täyttyy…

vaikee sanoa miten kestää, mutta jos se on halpaa eli ilmaista ja suht helposti työstettävää niin ehdottomasti kokeilemisen arvoista.

teippi lavan ympärillä on vähän niin ja näin… toisaalta saattaa pidentää haljenneen lavan elinkaarta hieman, toisaalta tökkii alustasta riippuen enemmän tai vielä enemmän.

kokeilkaa joku uretaanivaahtoa lavan täytteeksi, jos sillä saisi liimattua sen kiinni varteen (ruuvin lisäksi tietenkin) ja pitämään lavan paremmin kasassa… itsellä ollut tuo jo pitkään mielessä mutta en ole vain saanut aikaiseksi.

tarkoitatko, tnts, nyt sellaista taipuisaa imurin putkea vai sitä kovamuovista kohtaa? Suurin osa niistä kovamuovisista varmaan murtuu hetkessä, ruttuputki puolestaan voisi toimia tuon ChainThugin mainitseman urtsun kanssa.

Saisko joku jo lauantaiks, jos mennään pelaamaan, lapamatskuja paikalle? Tais taas mailasto tuhoutua vallan kattavasti.

Pakkanen varmaan teki temppujaan kun lapoja tais taas hajota useampi. Lauantaina taidettiin selvitä ilman lapavaurioita jos en väärin muista?

Koitan keretä materiaaliostoksille. Tietty jos jollain on ilmaiseks saatavilla putkea niin sekin kelpais?

tnts - 22:16, 11.2.2009 » mitäs sanoo meidän insinöörikilta ideasta, et tekis poolomailan lavan imurinputkesta ja löis vähän teippiä ympärille? Hallilla lojui ainakin imuri ja aamulla pilkotti takapihan roskiksestakin yksi, joten matskua löytyis. Viikon päästä pitäis tulla toimitus sauvoja ja putkia savon sydänmailta, joten varaosatarpeet täyttyy...
Mietin tätä uudestaan. Tarkoitatko tnts sitä pölynimurin metalliputkea (jota saa napista lisää)? Siitä saisi kyllä kestävän lavan, mutta voisi ansiotunut pyörittely vaatia aika paksun varren ja muutaman tunnin salilla.

Mä saan ehkä tehtyä muutaman mailan, tai ainakin lavan nyt loppuviikolla. En ole kyllä varma pääsenkö pelaamaan.

Mä oon miettinyt muhvijuotettua lapaa, vois olla aika makea.

Luulin jo dyykanneeni matkalla hyvää lapamatskua, mut kotona tarkemmin tutkiessa huomasin, että käytetty viemäriputki ei ole sitä maailman siisteintä matskua ja ettei vesilukon paikkeilta löydy kovinkaan moneen lapaan tarpeita. Pistän koko setin siis roskiin. Läheltä liippas…

jos joku tarttee varsimateriaalia, niin multa löytyy 4 kpl alumiinisauvaa ja 2 kpl lasikuituista. Dyykkasin takapihan roskiksesta, joten liiat menee roskiin takas jossain vaiheessa.

Meikä vois ottaa yhen stagan, alumiinisen kiitos. Oon nyt sveitsistä mutta tuun viikonlopuks stadiin niin voisin noutaa sen jostain (mistä?).

ei oo siis “stagoi” tarjolla vaan pelkkää varsimateriaalia. Etu-Tööölööstä löytyy.

tässä vähän mailan mallia:
http://corpusfixie.files.wordpress.com/2009/02/0.jpg
ja areenan mallia:
http://corpusfixie.files.wordpress.com/2009/02/51.jpg

Alppi-rauta review:
Eli Helsingin Alppiraudasta kävin tänään etsimässä lapamateriaalia ja ajattelin jakaa tämän tiedon teidän kanssa.
Putket yms tulee noutaa flemari 30 osoitteesta, porvoonkadunpuolella ei kuullemma ollut mitään putkia.
Rödbergalaiset voivat myös käydä saman ketjun punavuoren butiquesta kyselemässä putkea.

  • 1m harmaata viemäriputkea (pvc) maksoi 6,10e, sahaukset sisältyivät hintaan. 5m halkasia ja 2-3mm paksu seinämä.
  • ystävällinen ja reipas palvelu
  • suppea putkivalikoima (tai sitten olin sokea)

kumpulassa intian leikkipuistossa on muuten tollanen samanlainen pooli mitä vois joskus testata? kesällä siel on joskus vettä mut harvemmin. toisaalta se saattaa olla liian pieni, en muista oikeen enää…

sellanen nelikulmion muotonen pooli on kans Paavalin kirkon puistossa. Koosta en kyllä muista ollenkaan, ainakin kun siellä tuli pienempänä remuttua, niin se vaikutti isolta, mutta tiedä häntä.

Afa - 11:28, 7.3.2009 » kumpulassa intian leikkipuistossa on muuten tollanen samanlainen pooli mitä vois joskus testata? kesällä siel on joskus vettä mut harvemmin. toisaalta se saattaa olla liian pieni, en muista oikeen enää...
liian pieni. se on siinä kotimatkan varrella ja oon kelannu samaa mutta liian pieneksi osoittautunut.

Nyt tilaamaan lapoihin päätyjä!