Holdsworth proggis

Vaikka ei pitänyt niin silti tuli hommattua uusi projekti kesäksi. Huusin Holdsworth -merkkisen, 531stä tehdyn englantilaisen rungon jostain 70-luvulta. Valitettavasti alkuperäistä haarukkaa en saanut, vaan jonkun “geneerisen” kromatun teräksisen.

Sekä runko että haarukka ovat ilmeisesti tehty 27" kiekoille (haarukasta löytyy tästä merkintä) mikä ei minua oikeastaan haittaa kun tarkoitus olisi tehdä tästä lokarillinen käyttöpyörä niin hyvä vain että tilaa löytyy lokareille sitten 28" kiekkojen kanssa. Ongelmaksi saattaa kuitenkin muodostua löytää aarrelaatikosta tarpeeksi pitkällä reachilla olevat jarrut - ainakaan perusmaantiejarrut eivät riitä.

Holdsworth

Onko merkki jollekulle foorumilaiselle tuttu? Itse en ole Suomessa Holdswortheihin törmännyt.

Jarrujen kanssa meni vähän kikkailuksi, takaa reach ei ole aivan tarpeeksi - saas nähdä jos tuohon keksisi jonkun ratkaisun. Jokatapauksessa tässäpä lopputulos:

22062009153

Ohjainlaakeriksi tuli halpis Kalliopyörästä + jarruiksi Mafacin centrepullit Kool Stopin paloilla, kahvat + voimansiirto + kiekot Spessun Singlecrossista, ja lokarit b-kaupasta. Halpaa ja letkeää.

tuolla oli muuten jotain Holdswortheista:

http://www.classicrendezvous.com/British_isles/Holdsworth.htm

Tyylikäs järkipyörä. Lokarit istuvat siihen oikein nätisti.

onkos runko sulle vähän nafti kun satula on noin korkealla? Muuten erittäin tyylikäs kokonaisuus, jopa lokkarit sopivat

Hieno peli.

Mutta minkä merkkiset nuo lokarit on? Etulokasuoja on fiksun oloinen, kun tulee noin alas. Ei ainakaan ruiki kintuille…

sami - 5:49, 23.6.2009 » Hieno peli. Mutta minkä merkkiset nuo lokarit on? Etulokasuoja on fiksun oloinen, kun tulee noin alas. Ei ainakaan ruiki kintuille...
eikös se oo randommin oma patentti ostaa kahdet pitkät bilteman lokarit ja jättää etulokarit nurkkaan ja laittaa takalokari eteenkin.

Ok, fiksu ja yksinkertainen ratkaisu.

randomm - 6:13, 23.6.2009 » Jarrujen kanssa meni vähän kikkailuksi, takaa reach ei ole aivan tarpeeksi - saas nähdä jos tuohon keksisi jonkun ratkaisun.
Onnistuisiko tuossa jarrun kääntö takakolmion sisäpuolelle? Voi auttaa reach-ongelmiin - tai aiheuttaa tarpeetonta säätöä. Kaveri kokeili jossain vanhassa rungossa ja yllättäen toimi mainiosti.
eki - 6:53, 23.6.2009 »
randomm - 6:13, 23.6.2009 » Jarrujen kanssa meni vähän kikkailuksi, takaa reach ei ole aivan tarpeeksi - saas nähdä jos tuohon keksisi jonkun ratkaisun.
Onnistuisiko tuossa jarrun kääntö takakolmion sisäpuolelle? Voi auttaa reach-ongelmiin - tai aiheuttaa tarpeetonta säätöä. Kaveri kokeili jossain vanhassa rungossa ja yllättäen toimi mainiosti.
Haa, hjyva idea. Pitääpä kokeilla.

Jarrutusteho on jokatapauksessa aika olematon tällä massalla kun palat on säädetty länkien aivan päihin + kahvojen veto on V-jarruille. Menee säädöksi mutta ehkä on pakko vaihtaa kahvat maantiekahvoihin (löytyykö keltään säällisiä aeroja mustilla hupuilla?).

marlon - 7:00, 23.6.2009 » onkos runko sulle vähän nafti
Jaa-a. Kulkuset koskettavat kevyesti vaakaputkea jo nyt päällä seistessä, eli juuri korkeampi ei runko voisi olla. Muut pyörät mulla on 60cm c-c satulaputkella, ja tämä on 58. Korkeuteen toki sitten vaikuttaa 27 tuumaiselle tehty etuhaarukka...

Tosin, vaakaputki olisi vieläkin korkeammalla jos pyörässä olisi alla 27" kiekot.

Toi kuva vääristää myös vähän (kumma nokialainen…).

randomm - 7:03, 23.6.2009 » Menee säädöksi mutta ehkä on pakko vaihtaa kahvat maantiekahvoihin (löytyykö keltään säällisiä aeroja mustilla hupuilla?).
Mulla ei ole moisia myydä, mutta vinkkinä voi sanoa, että niitä saa uutena mm. chainreactionista halvimmillaan noin 35 € hintaan. Mä juuri törsäsin ja ostin törkyhintaiset 38,51 € maksaneet kahvat.
jarkko - 7:12, 23.6.2009 »
randomm - 7:03, 23.6.2009 » Menee säädöksi mutta ehkä on pakko vaihtaa kahvat maantiekahvoihin (löytyykö keltään säällisiä aeroja mustilla hupuilla?).
Mulla ei ole moisia myydä, mutta vinkkinä voi sanoa, että niitä saa uutena mm. chainreactionista halvimmillaan noin 35 € hintaan. Mä juuri törsäsin ja ostin törkyhintaiset 38,51 € maksaneet kahvat.
Joo, ei vaan nappais tilata. Ehkäpä on pakko.