Hki-Por-Hki 2011

aina

Ei voi olla totta. Kauden paras kaudenavaus ja just silloin on himassa kissanristiäiset. Siis ihan oikeesti ja kirjaimellisesti kissanristiäiset.

Annat sit kissalles nimeksi Borgeaux, ok.

Ja sit kuvia foorumille kissasta kans, ok.

Sunnuntai on näyttänyt nyt niin pitkään sen verran hyvältä, jotta jos ei tsunamia/kylmää monsuunia tai Gojiraa tai muuta kansallista tahi kansainvälistä kriisiä tule, avaamme kevään virallisesti ja ajamme Porvooseen.

Kohtaamme suoraan idässä
Visbygatan Shell
(google maps ei tunnistanut kuin Visbynkujan) about 11.00 ja alkulöpinöiden ja muun ohjeistuksen jälkeen käännetään etukiekko Porvoota kohti Itäväylää seuraillen.

Pieniä taukoja pidetään siellä täällä, mutta yksi virallinen stoppi on Boxin kohdalla, jossa Planktonit tarjoavat vatsaa avaavia taukotuotteita ja liittyvät seuraan.

Kohtaamispaikka on Porvoossa torilla linja-autoaseman läheisyydessä.

Porvoossa syömme kevyet perinnepizzat/-kebaanit ja ehkä joku nauttii pakollisen kaljan.

Kun aikamme Porvoossa täyttyy käymme ajamassa mäen Porvoon kirkolle ylös avataksemme Paris-Roubaix tribute -osuuden.

Reitti takaisin kulkee “pohjoisen” näköalareittiä eli Kuninkaantie-Öljytie jne. perinteiseen vastatuuleen ja virallinen rakon tyhjennys tapahtuu Nikkilässä.

Helsinkiin päästyämme Pihlajamäessä Jukka tarjoaa takapihaansa loppukaffeille, nisulle ja halukkaille grilliä, selkään taputtelun ja bondaamisen lisäksi.

Kas näin on Hki-Por-Hki eli Hfors-Bårgaux-Hfors 2011 ajettu.

Reissuun kannattaa varata koko päivä ja aamulla kerkeää ymmärtääkseni äänestämään ennen lähtöä.

Kokonaiskilsat huitelevat 120 km pinnassa.
Vauhti pidetään leppoisana, koska retki.
Vanhaa, perinteistä sääntöä, sitä jolla on kevyin välitys ei jätetä, noudatetaan.

Jotta jollain on puhelinnumeronne tehtäköön ennen lähtöä lista, jossa nimet ja numerot kohtaavat, ettei kenenkään Chainthugin tarvitse kerätä eksyneitä.

Vaikka kyseessä on retki, hyvän tahdon eleenä annettakoon “lenkki-orientoituneille” vapaa vauhti ja viimeistään sitten kohtaamme Porvoossa sitten torilla.

Varoituksen sana.
Kuten sanottua takaisin Porvoosta ajetaan perinteisesti vastatuuleen, joten älkää ryhtykö menomatkalla miehistelemään.

…Paikallistiedustelun mukaan soraa ja sen sellaista Roubaix-kamaa on tiellä esteenä, joten ehkä niitä ohuimpia maantiekortonkeja ei kannata laittaa vanteille välttääkseen flättejä.

Tikkurilan Ajomies ja BC Hellsinki tarjoaa energiageeliä kartsallisen (Multipower-merkkiä ja appelsiininmakuista).

Rasvatkaa perseenne.

joku muu lisäilee, jos jotain unohtui…

Ajoin tuon reitin iltalenkiksi.

Harjattua kelviä ei ole kuin pikkuisen Porvoossa ja paluumatkalla Kuninkaanmäen jälkeen. Ei se haittaa mutta ajoin silti ajoradalla.

Kirkonmäkeä en päässyt ylös toisellakaan yrittämällä (46-18). Siinä on laakereita.

Sen hienon kartanon peltotiet missä joskus on fiilistelty oli hyvässä kunnossa ja kuivia. Vois mennä sitä kautta taas.

Suosittelen kestävähköjä maantienakkeja akselilta Gatorskin/Durano+. Jos laittaa soraimurit à la Contin Ultra Sport niin minä en ainakaan lainaa pumppua. :wink:

Paluumatkalla oli vastatuuli.

Hienoa Kare! Vetraanille kidoos kaukopartiosta tavlisoan henkes.

Vahvistit vaan kaikki epäilyt.

Kare se vaan ajelee iltalenkkinä noita porvoon reissuja

Kare_Eskola - 19:30, 14.4.2011 » Suosittelen kestävähköjä maantienakkeja akselilta Gatorskin/Durano+. Jos laittaa soraimurit à la Contin Ultra Sport niin minä en ainakaan lainaa pumppua
Kukas myy minulle yhden parin moisia? Ei ehtinyt tilaukset taaskaan ajoissa.

mulla on nyt irtonaisina/ylimääräisinä yhdet leveämmät 28mm Duranot joilla tosin on jonkin verran ajettu. nakkaa viestiä jos kiinnostaa niin katsotaan mitä hintaa jne.

Harmi ja hampaidenkiristys, ei pääse mukaan. Tai pääsis, mutta ei kehtaa karata koko päiväksi, kun on harvinaisia viikonloppuvieraita kotopuolesta käymässä, joten ei pääse.

Olkoon tuuli myötäinen, ja niinhän se taitaa ollakin. Menomatkalla.

Kare_Eskola - 19:30, 14.4.2011 » Suosittelen kestävähköjä maantienakkeja akselilta Gatorskin/Durano+. Jos laittaa soraimurit à la Contin Ultra Sport niin minä en ainakaan lainaa pumppua. ;-) .
Mitä tarkoitat? Meikämannen kokemus on että ultra sportit ovat kumit, jotka eivät ehdoin tahdoin kerää teräviä pieniä kiviä itseensä; sen sijaan mukamas kestävät schwalben marathonit ja vastaavat imevät teräviä kiviä tunnetuin seurauksin. Kolme vuotta samoilla ultrasporteilla ilman ainoatakaan flättiä.

Saatto ne mun muinaiset soraimurit olla muutkin halpis-Contit. Kuiteski samat millä Toni sai viime vuonna kaksi flättiä.

Mä olin Tonin kanssa lenkillä paikkaamassa sen ultrasportteja. Pistan ensiasennuskumeina ne oli kans “hauska” tuttavuus.

lähden 25mm Durano Plussilla matkaan luottavaisin mielin pari sisuria laukussa :wink:

Mukana kuin peräpukama.

uskaltaako teidän kanssa lähteä, jos ei ole aikaisemmin näin pitkiä lenkkejä tehnyt eikä tunne porukkaa?

Luvataan olla nätisti! Ja ajetaan niin kovaa, kun hitain meistä.

jesjes. nähdään shellillä sitten!

On nössö ja ei uskalla kun ei taida paatilla päästä vielä takaisin