Tunnustan - Olen harkinnut murtsikkaa.
Kevättalvi tulee aina Norjassa laahustettua itse vuorenkylkiä laskukamojen kanssa ylös (ja alas). Mutta samaa ei Suomen maaperällä pysty järkevästi tekemään, joten joku mielekäs ja samalla siihen trekkaukseen valmentava liikunta kiinnostaisi. Murtsikka olisi ihan varteenotettava vaihtoehto täydentämään Etelä-Suomen rinnelaskemista.
Reilu viikko sitten kotiin pamahti joku murtsikkasuksiakin esitellyt esite. Ja jumankauta kun ne kaikki murtsikat oli rumia!!! Kurkkasin suksia SkiExpossakin ja sielläkin ne oli kaikki rumia! Lapsuudessa kisasukset oli hillityn tyylikkäitä, esim. 80-luvun Karhu Matrixit. Ennen oli paremmin.
En voi oikein kuvitella meneväni maastohiihtämään ennen kuin saan alle tyylikkäät vehkeet. Mulla on sellainen vika päässä, enkä ole edes ihan ainoa samalla oireyhtymällä varustettu.
Vinkkejä oikeesti tyylikkäistä tai mageista murtsikosta? Vinkkejä sellasista “Rapha-henkisistä” murtsikkavaatteista?
Mutsikoissahan (ja laskukamoissa) retrokamat toimii valitettavasti huonosti. Sivakoiden puuytimet, vaahdot ja kuidut löystyy käytössä ja varastossa pahemmin kun teräs- tai alumiinirungot. Retroja murtsikkavaatteita vois tosin metsästää sitten kun ne tyylikkäät sukset olis ensin löydetty…