Helsingin Velodromi 2020

Kiitos aurinkokatsomon YV-posselle kannustuksesta Helsinki 6h-ajoissa! Ensi kaudella mukaan!

käyks jengi viel tuuttaa?

1 Like

Kyl tod käy tuuttaa

Moro!

Alottelija kyselis vinkkejä velolla vetämiseen. Mitä tossa pitää ottaa huomioon?

Kuinka aikasin keväällä kannattaa lähteä koittaan? Tuleeko tuolta häätöjä koskaan? Jos tulee niin koska kannattaa mennä ettei niitä tulis?

Kuinka kovaa tossa pitää ajaa et pääsee tuolta pohjalta tonne ylemmäs kaarteeseen fiilistelemään menoa?

Mä oon tässä enskuussa siis täyttämässä vuosia ja mietin et jotain pyöräiheista tekemistä haluisin keksiä itelleni ja yks mikä nyt tuli mieleen oli ajaa rinkiä velodromilla oman iän verran kilsoja. Haha.

Siellä on ollut ohjattuja treenejä nyt pari vuotta, tänä vuonna ei ole mitään ohjattua mutta ajanotto on ja varmasti saa vinkkejä ja apua. Lisää inffoa löytyy ratapyöräily.info.

2 Likes

Sitä pitää vaan käydä kattomassa. Kun rata on sula ja kuiva, niin voi ajaa. Aika vähän ollu lunta tänä vuonna. Varatut vuorot on iltapäivisin/iltaisin. Aamulla on käyty usein ajelemassa. Kaarteen päällä ajaminen on enempi kiinni siitä, ottaako poljin rataan, kuin nopeudesta. Mutta sitä voi kokeilla kaarteen alaosassaa, kaltevuus on sama ylhäällä.

1 Like

Siel on ihan rento talkkari, jos siinä porteilla hengailee ja kyselee, niin voi olla että pääsee ajamaan myös suoralla tangolla hotlapit.

1 Like

Joo siis periaattees voit kävelyvauhtiiki ajaa kaartees jos sul on radalle tehty pyörä. Sit jos kuumottaa nii maantiepolkimil on pienempi todennäkösyys et poljin osuu rataan.

Sit ainaki ite olin aatellu tällä kaudella sään salliessa käydä 2-3 aamuna viikossa radalla vetämässä. Voin huikkaa vaikka tänne jos haluu tulla mukaan. Todennäkösesti laitan kans cc.nightride ig tilille stooreihin jotai sillo ku meen. Mua ei ainakaa haittaa vähä neuvoo jos tarvii apuu siel, tai jos haluaa treenivastuksen esim lentäviin 200m. Olin aamutreeneille aatellu et 20-30km lämppä, 200/400m lentävii, sit toiset 10-20km loppuverryttely.

Siel on tänä vuonna kans taas CCH:n puolesta jtn menoa. Torstaisin siel on treenien yhteydessä Pepe kellottamassa aikoja! Sille löytyy aikataulut kait täält: https://www.ratapyoraily.info/helsinki Velotreenien jälkee sit hyvä huuhdella hapot jaloista nightridellä ja kuplan pizzoil :sunglasses:

Velon pesu on tiistaina 16.5 klo 17 eteenpäi ja siel on yleensä ne tyypit ketkä tietää parhaiten siit mitä tuol radal tapahtuu nii jos on talkoomieltä ja kiinnostusta veloilust nii kantsii varmaa pistäytyy siel!

5 Likes

Velon varauskalenterin näkee täältä: https://liikuntakauppa.hel.fi/helsinginkaupunki/ng/shop/public-calendar (valitse lajiksi pyöräily, paikaksi Käpylä ja ”resurssiksi” ”sisä-velo”), yleensä arkisin 8–17 on vapaata (illat ja viikonloput on käytännössä aina varattuja vuoroja), ei muuta kuin kypärä päähän ja kovaa ajoa.

1 Like

Ai jai, tänä kesänä aionkin viimein tutustua Helsingin velodromiin. Nii mun mielestä Helsinkiin pitäisi rakentaa viimein kunnon sisävelodromi. Nii, kun eikö sitä puurakentamisen ja arkkitehtuurin puolesta osaamista olisi. Poikkeuksellisen hieno moderni puurakenteinen velodromi, jossa toimisi yleinen sauna👍

5 Likes

Kivasti tuli vinkkejä ja jeesiä, kiitos!

Mulla ei oo radalle tehtyä pyörää eikä maantiepolkimia(toki spd lukot on). Ajattelin testailla ihan Pelagon san sebastianilla vedellä rinkiä, jos se mitenkään vaan on järkevää. Ois ainakin hauska testailla.

Näyttäis velo virallisesti aukeevan joksus ihan huhtikuun lopulla, mikä ois vähän myöhästä tohon alkuperäseen synttärien hupi/huumoriajeluun, mut velodromia kiinnostaa kyllä käydä testailemassa sit vaikka tossa kesemmällä.

Ehkä sitä kuitenki vois käydä kysymässä talkkarilta päästäiskö se vetää enne ku velo aukeaa virallisesti. Ei ainakaan tulis oltua muiden tiellä silloin, heh.

Virallisen kauden ulkopuolella siellä on henkilökuntaa yleensä suht satunnaisesti.

1 Like