Hela Torsdag 200 km Brevet 30/5/2019

Hahhah mietin jo että dorkaa ottaa torstai vapaaksi tän takia mutta sitten muistin. Mukana.

Mukana! P.s. +200km jarruttomalla katuradalla on sellainen kokemus mikä kannattaa testata :smiley:

^ erkka

Onko tuo siis oikeesti ajettavissa kiinteellä yhen päivän aikana?
E:kokemukset kiinnostaa, jotta vaihtuuko 48x17 → 1x10

48x17 vois mennä tasasilla aika pyörittämiseksi.

Reippaat 32km/h @90rpm ja ei toi kai mikään varsinainen kisa ole.

No joo ei ole kisa, mutta toi 90 rpm ylläpitäminen voi käydä aika väsyttäväksi jos ei ihan täydellä teholla paina. Kai se tietty riippyy kuskistakin mikä on paras välitys.

finalpga - 13:33, 4.5.2019 » Onko tuo siis oikeesti ajettavissa kiinteellä yhen päivän aikana? E:kokemukset kiinnostaa, jotta vaihtuuko 48x17 -> 1x10
Sehän on eniten kuskista kiinni mitä haluaa tehdä ja minkä kokee luontevaksi, onhan kiinteällä ajettu mm. transcontinental ja muistaakseni myös north cape-tarifa. Ite taas ajan jo satkun lenkit mieluummin vaihteilla. Mut noin niinku kalustosta noi ei oo niin kiinni, enemmän siitä että on mukava ajoasento, hyvä satula ja bibsulit ja muistaa syödä, juoda (vettä) ja välillä lepäillä sopivassa suhteessa.

Mukana!

finalpga - 13:33, 4.5.2019 » Onko tuo siis oikeesti ajettavissa kiinteellä yhen päivän aikana? E:kokemukset kiinnostaa, jotta vaihtuuko 48x17 -> 1x10
Ajoin viime vuonna 48x19 väleillä, ei ollu paha. Polvia saattaa illalla särkee mut kyl se siitä.

Oma valinta on näissä ollut 46/18. Sillä nousen vielä jyrkemmätkin Suomen mäet ja pidempikään vastatuulimayhem ei vielä aja täysin epätoivon partaalle. Toki ihanneoloissa ei vastaavasti välttämättä pääse niin kovaa kuin rahkeet riittäisi, mutta tartteeko tuota täysiä ajaakaan. Korkea kadenssi kai sanotusti myös poistaa maitohappoa paremmin tjsp.

Jos ajaisin tämmöstä yhellä vaihteella niin ehottomasti mieluummin vähän pienempi kuin isompi välitys. Kiirehän tuolla ei mihinkään ole ja mäet on kivempaa nousta vähemmällä ähinällä.

En ole tämmöstä ns virallista brevettiä koskaan ajanut eli en osaa sanoa miten paljon tuolla pääsee nauttimaan porukan tuomasta lisävauhdista, mutta sanottakoon sen verran että yksin kun tuolla on ajellut tämmösiä niin matkavauhdit tasaisella ovat olleet yleensä noin 25kmh luokkaa, kadenssin ollessa 80-90.

en nyt malttanut odottaa Mäntsälän Shellin ja Nikkilän ABC:n kuittauksia rastipirkkoilusta, mutta reitti julkaistu ekaan viestiin ja tähän jo nyt.

Hyvää tietä sano. Olisipa vapaata.

Navigointi / suunnistus näillä –– ajatteko kännykällä > tuo ride with gps-kartan näköjään voisi ladata RWG:n appiin, vai miten. Itse olen aina vaan käynnyt omat pidemmät reitit himassa läpi google mapsilla, ehkä kirjoittanut lapulle yhden tai pari suurempien teiden numerot, ja sitten matkan varrella tsekannut uudestaan googlella. Mutta tämä reitti heittää jo alku-km sellaiset reitit Helsingissä jossa en ole aiemmin ajellut. Vai tehdäänkö tiimi: hidas mutta varma, paljon ruokailua ja taukoja? Sinä navigoit, minä, no jeesaan jotenkin.

chribbe - 9:08, 7.5.2019 » Navigointi / suunnistus näillä –– ajatteko kännykällä > tuo ride with gps-kartan näköjään voisi ladata RWG:n appiin, vai miten.
Ridewithgps toimii hemmetin hyvin puhelimessa, ite laitan napin toiseen korvaan ja kuuntelen sieltä pimputuksia ja käännösohjeita. Tosi jees, voi keskittyä vaan ajamiseen eikä tartte ressaa risteysten kanssa ollenkaan. Vaatii muistaakseni maksullisen tilauksen tota navigointia varten. Ajo-ohjeet pitää tsekata läpi ja vähän fiksailla sit, toi on snadisti buginen jos tiennimet vaihtuu lennosta jne.
TS - 9:22, 7.5.2019 » Tosi jees, voi keskittyä vaan ajamiseen eikä tartte ressaa risteysten kanssa ollenkaan.
Täs kiteytyy brevettihommat jotenki täydellisesti. :D

julkaisen tuon reitin GPX:nä vielä lähempänä

Viimeksi ajoin fixed ja olosuhteet oli hiton optimaaliset, mutta kuitenkin meni kiusallisesti vain hetken yli 8 tuntia sinne 200km tolpalle. Tosin laiminlöin energiatankkusta ja kengät olivat spedutennarit joista hirveet kivut.

Nyt siis tavoitteena saada koko ajo häntineen päineen alle kahdeksaan timmaan ja tällä kertaa se vois tapahtua vaihteilla. Laukkuun semmoinen tuhti, Allroad racessa testattu avocadohärkisciabatta pelkän geelin lisäksi. Jalka maahan vain leimoille.

Edit. koskapa välityksistä puhuttiin niin vuosi sitten meni 46:17, just hyvä, kevyemmällä olis ollu vaikeuksia. Olisi voinut olla vähän raskaampikin koska mäet olivat loivia.

chribbe - 9:08, 7.5.2019 » Navigointi / suunnistus näillä –– ajatteko kännykällä > tuo ride with gps-kartan näköjään voisi ladata RWG:n appiin, vai miten. Itse olen aina vaan käynnyt omat pidemmät reitit himassa läpi google mapsilla, ehkä kirjoittanut lapulle yhden tai pari suurempien teiden numerot, ja sitten matkan varrella tsekannut uudestaan googlella. Mutta tämä reitti heittää jo alku-km sellaiset reitit Helsingissä jossa en ole aiemmin ajellut. Vai tehdäänkö tiimi: hidas mutta varma, paljon ruokailua ja taukoja? Sinä navigoit, minä, no jeesaan jotenkin.
Ainakin viime kerralla meidän porukka veti itselleni sopivalla tahdilla ja sopivalla taukomäärällä (yksi isompi ruokatauko, muutamia pieniä, ja jäätelöt, tietty) ajassa 12 h 30 min - hyppää ihmeessä jengiin mukaan! Ja mulla ainakin tulee Garmin-pötkäleeseen reitti. #brevetsiskot

Tuollainen kahdentoista tunnin aikatavoite houkuttelisi. Täytyy vielä hieman kerätä rohkeutta. Pisimmät ajetut päivämatkat tähän mennessä ovat olleet satasen pintaan…