HEL POR HEL (2022) SUNNUNTAINA 24.4

Ilmo laitettu!

1 Like

Ah haha, nyt näyttääkin siltä, että pääsen messiin😛Minkä pyörän sitä nyt sitten laittas🧙🏿‍♂️

1 Like

16 jo ilmoittautunut!

Muistuttaisin tässä, että jos ajat syvillä kiekoilla tai jollain kovin erikoisella rengaskoolla, niin pidä huoli että sinulla on juuri sille sopiva sisuri mukana. Joskus muistan jossain jotain venttiilinjatkoja ois etsitty.

7 Likes

rekattu

Jos haluutte paikalle ravintolavaunun tänä vuonna niin tuokaa kaljaa, minä tuon kyllä vaunun.

5 Likes

yllytätkö liikenneturvallisuuden vaarantamiseen?

1 Like

2 Likes

hyi vittu :cowboy_hat_face:

5 Likes

39 ois niin kuin nyt ilmoittautunut. Keliennustekin näyttää vähintään lupaavalta! Siinä vielä Pabsin keskaricup lämmittelyksi, ah!

Fixies ain’t dead.

1 Like

Kalustoa tässä miettinyt, fiksillä edelliset kilometrit lokakuussa, eli enköhän mä ilmesty paikalle vaihteiden kera. Vanha äijä tarvii pohjia ennenkun menee taas yli 30 kilsaa kiinteellä.

1 Like

Ei pysty lähtemään. Tulee adoptiokoirat tänä viikonloppuna taloon ja ensi viikonlopun on avopuoliso töissä. Ei vielä tuolloin viitsi noin pitkäksi aikaa jättää yksin.

Jos joku viittii reitin jakaa garminille niin käyn ajamassa joku toinen päivä.

1 Like

Huomenna vika päivä laittaa ilmo ruokailuun sisään, toki paikalle voi muutenkin saapua, mutta buffettia Porvoossa ei sitten taata! Nyt näyttäis keli aikalailla siltä, että kunnon palorajat on mahdollista hankkia koko kesäksi. suosittelen siis aurinkorasvaa ainakin nenään ja poskipäihin.

Päivän luku on 47. Täytynee itsekin kerrata ryhmäajon säännöt.

9 Likes

Heipähei!

56 kuskia, huh huh!

Juttelin Kaisan kanssa ja hän ilmoitti, että ruokailun vähimmäissumma on 5 euroa / ruokailija, enemmänkin saa maksaa, mikäli taloudellinen tilanne sen mahdollistaa. Maksakaa mun mobilepayhyn vaikka sitten sunnuntaina, niin saadaan sitten rahat eteenpäin.

Keli on vähän huonontunut alkuperäisestä, mutta ei pitäisi sataa! Navakkaa itätuulta luvattu, se kyllä tekee ajajat nälkäisiksi ja ei välttämättä kannata vetää koko matkaa yksin. Vuorovedot tekee paluumatkasta huomattavasti antoisamman. Toki aika itsekseen tuolla tuulella sieltä takaisin tulee!

e: pääsee Karekin vaihtamaan sitten 13-piikkisen Porvoon torilla.

5 Likes

STNA, PRKL…flunssan puski sitten päälle eli jää mun retki tekemättä. Vetäkää täysii.

Joop, oon vieläkin sellasessa kuumeessa että ehkä parempi jättää tää väliin. Vapautan ruokalippuni seuraavalle nälkäselle, ilmoitelkaa jossei se mene

Nostelen jälleen. Kovaa vastaista Porvooseen, myötäinen takaisin! Huippukeli siis. Soittelin eilen n’Avettaan ja ilmoitin että meitä olisi viitisenkymmentä tulossa noin yhdentoista aikaan, lupasivat keitellä kaffetta kunnolla valmiiksi. Lekat ovat valmistautuneet myös vastaanottamaan meidät puolen päivän jälkeen.

Meitä on huomenna pitkä letka, etenkin ennen Söderkullaa kevyen liikenteen väylillä voi olla ahdasta. Ajetaan nätisti lämmitellen, varotaan alikulkujen mutkia. Ryhmäajossa käsimerkit toistetaan ja whipskidaajat uitetaan porvoossa. Jarruttomat varokaa jarrullisia ja toisinpäin.

Lähtö 9:15 sharp Teurastamolta huomenna, mikäli haluat ajella yhdessä starttiin. Myös metrolla pääsee hyvin Puotilaan. gpx reittiä on todellakaan osannut tehdä, eikä strava antanut ottaa mitään ulos mitään subscriptioneita. koetan vielä kuvailla reittiä auttavasti.

Itäväylän pohjoispuolen pikkukatuja hetken verran itään, josta siirrytään klv:lle ja ajellaan sitä klv:tä kohti Porvoota. Vaihdetaan tuttujakin tutumpien alikulkujen kohdalla tien puolta aika monta kertaa ja pari kilsaa Sipoonrannan / Immersbyntien jälkeen pysähdytään n’Avettaan kahville. Jatketaan kaffelta kohti itää, ohitetaan Söderkulla ja päädytään tuulisille pelloille. Ajellaan niitä joku femma, kunnes käännytään oikealle Spjutsundintielle. Nautiskellaan se ja käännytään vasemmalle joko Kärraksentielle (mikäli ihan fiksussa kunnossa) tai sit pari kilsaa pidemmälle ja Svartbäckintielle. Lopputulos sama. Sitten Svartbäckintietä ja öljynjalostamon läpi (svartbäckintie - rajatie - kilpilahdentie- nesteentie) takaisin Porvoontielle ja ollaankin melkein Porvoossa. Kelviä kohti Porvoota ja taas tais olla alikulkua. Porvoon torilta pieni yhteissiirtymä kohti Lekoja.

Paluumatka sitten myötäistä. Porvoonmäelle vastatuulinousu? Ei pakollinen. Kiialan kartanonmaiden pieni gravel-osuus heti kaupungin jälkeen, josta sitten pieni pätkä Mäntsäläntietä ja käännös oikelle kuninkaantielle. Sitä sit parikyt kilsaa nautiskelua ja Ollkärrintie oikealle. Heti perään toinen oikea ja ollaankin Nikkilässä. Läpi nikkilästä, jokivarrentietä ja sit vasemmalle Vanhalle Porvoontielle. Sit älä unohda kääntyä uudestaan vasemmalle Kuninkaanmäentielle. Sit vasen Pohjolantielle, jatkuu Nurmimäentienä. Vasemmalle sotungintielle. Sotungintien päästä oikea Länsisalmentielle, viimeinen kunnon mäki. Kehä 3:sen vartta vuosaaren sataman suuntaan ja itäväylää takaisin kohti Mellunmäkeä. Käänny Länsimäentielle oikealle, jatka Kontulantielle saakka ja käänny kohti Kondekaa. Metromerkkien kohdalla kuikuile oikealle ja näet pikkulinnun. Kontulan Pikkulintu on maalimme. Palauttavat siellä. Pääsee myös metrolla kotiin.

Muista mukaan juomaa, riittävästi vaatetta, varasisuri, rahaa n’Avettaan ja Nikkilään pysähdyksille. Kysy tänään jos on kysyttävää!

2 Likes

Tossa jälki miten itse noilla spekseillä ajaisin. Jalostamolla Pekemantie on järkevin eikös? Porvoon kiemuroita tuossa ei ole. Kuninkaanmäellä olen itse tavannut ajaa aina Kiertomäentietä, mutta silloin jää miehistely Kuninkaanmäen päälle tekemättä.

Itse en saanut lupaa kotoa kuin hetkiseksi, eli jatkan Porvoosta pikku tankkaustauon jälkeen suoraan Helsinkiin. Saa liittyä mukaan.

3 Likes

Kannattaa varmaan merkata nää sun mustat sidit. Helpottaa Porvoosta lähtemistä. :grinning:

6 Likes

https://photos.app.goo.gl/RPMg2JAC783uxtvP6

Nyt pitäs sit päättää, kummalla lähtee… :thinking:

20220423_153148~2


51x16 todnäk ikävän tuntunen mennessä, mut tässä iässä alkaa jo turtua kaikkiin ikävyyksiin.

6 Likes