Hakusessa kiekot

Muistaakseni Singlespedeshopin postit 15e Suomeen, mutta useinhan isoista esineistä tulee ekstraa joten vittuako edes postasin.

Tällä hetkellä näyttää, että valinnaksi voisi tulla Miche Primato low flange navat ja Aerotrackit. Archetype olisi ehkä vähän hienompi, mutta valintaa puoltaa vähän se, että yksi Aerotrack-kehä odottelee jo jemmassani. Laskurin mukaan tuosta syntyisi vähän alle 1800g kiekkopari.

Miche Primatot saanee puolata radiaaliseksi?

Laiskan ratkaisu olisi ostaa CRC:stä Halon kiekot valmiiksi kasattuna…

Vieläkin saa ehdottaa, ostokset toistaiseksi suorittamatta.

Aijuu, yksi avautuminen H+Sonin kiekoista. Sinänsä siisti HN-logo on melko huonosti kiinni pysyvää tarraa. Minulla tarrat olivat tarttuneet joistakin kulmistaan kehän mukana tulleeseen suojapussiin. Toistaiseksi ovat vielä kiinni vanteissa, mutteivät varmaan pitkään.

^ laskisin tarrojen irtoovuuden ite ennemmin plussaks

Kuinkakohan archetypejen jarrupinta tykkää satunnaisesta jarrunkäytöstä?
Saatavuus toki hieman heikko kuten tuossa aiemmin jo puhuttiinkin.

Tai kovemmasta jarrun käytöstä?

Oon ostamassa ensimmäiseen fixiini kiekkoja ja oon nyt kartoitellut lähialueen kaikki paikat, että mitä on tarjolla. Liikkeistä löytyy kyllä vaihtoehtoja, mutta niin löytyy myös hintaa… Netistä löysin tällaistä:

http://www.ebay.com/itm/360920419294?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648

Onko kellään mitään tietoa, ovatko minkälaiset hinta-laatu suhteeltaan? Hintaa noille kaikkiaan tulee verojen jälkeen 214€. Kiekkojen kuvauksessa myös mainitaan, että niissä ei ole tehty jarrupintaa vanteisiin… oon itse ajatellut siis kasata fixin, en sinkulaa, joten ajattelin laittaa siihen vain etujarrun. Kertokaas te kokeneemmat, onko sillä jarrupinnan puuttumisella väliä ja kannattaako asentaa myös takajarru?

Tämä taakse ja vaikka kaverikiekko tästä eteen. Ovat kovin hyviksi kehutut hintaluokassaan. Noista ebaykiekoista ei oo kokemusta mut veikkaan, et on kehnommat ku Halot. Aeroragessa on myös jarrupinta.

Ratkaistu.

^ Mulla on omassa konversiossa itekasattu ja jaskalla viimeistelty (päin vittuahan mä olin ne puolat kiristäny) kiekkosetti josta en voi ku tykätä. Napoina on jotku kirkkaat ja korkealaippaset 28h fix/free alujärkäleet jotka kuuleman mukaan on purettu jostain Bianchi Pistan orkkiskiekoista. Vanteina mustat DT Swiss R450 jotka nyt ei oo mistään matalimmasta päästä, muttei kovin syvätkään. Puoliksi valikoitu jostain syystä niinkin epävarma vaihtoehto ku DT Swissin supercomp, mustina tietty ja kirkkailla nippeleillä. Hauskat puolat, kun paksuudet tosiaan menee 2.0/1.7/1.8 eli puola ei nippelin päässä palaudukaan siihen perinteiseen 2 millin paksuuteen.

Alkuun vähän stressasin jotta rupiaako samon tein paukkumaan koska noin kaposet puolat ja vaan 28 kappaletta per pää, mutta hyvin on kestäny urbaania ja vähemmän urbaania rymistelyä. Asiaan voi vaikuttaa se kun se oon melko kaponen kaveri itekin ja massaa huisit 60 kg.

Notta jos yhtään kiinnostelee pieni kokeellisuus etkä hirveitä paina niin koita jotain tällästä. Pirun jäykät kiekot noi on ja aika härskin näköset korkeine laippooneen ja mustan ja kirkkaan speksin vaihteluineen.

^^Mikä niin suuri ongelma on kiekkojen kasauksessa itse? Siinähän vain oppisi uuden ihan keskeisen taidon. Rihtauksen voi siis tehdä vaikka YV:n käyttäjä janoinen, jos Helsingissä asut ja on muissakin kaupungeissa tyyppejä, jotka sen voi tehdä. Tietysti budjetista riippuen katsoisin navat, mutta esimerkiksi On Onen navat on OK ja siihen ne Open Prot ja DT Competition pinnat ja nippelit. Foorumin hakua käyttämällä löydät kyllä olennaiset tiedot pinnojen mitoista lähtien.

Velobiassa voi myös kasauttaa Open Pro-kiekot.

Hakusessa ois kestävät kiekot talveksi, joita vois huolletta rymmyyttää… tarkoitus ois mahuttaa jotain max 32mm nastakumia siihen päälle. edullinen ja luotettava! onko mitään ehdotuksia?

Aeroraget, esim. Evansilta tai UK Bikestoresta.

E: linkit paskana, mutta google kertonee osoitteet.

Freeflow - 18:00, 19.9.2014 » [Halo Aeroraget.](http://http://m.evanscycles.com/search/1?query=Aerorage&submit.x=-531&submit.y=-52) tai [täältä](http://http://www.ukbikestore.co.uk/product/416/whhaat/halo-aerorage-track-wheel.html).
Network error..

^Linkit on rikki, mutta kuten tuossa lukee niin kyseessä Halo Aeroraget. Google kertoo lisää ja yleinen mielipide on että ovat hinta-laatusuhteeltaan pätevät kiekot.

penario - 18:52, 19.9.2014 » ^Linkit on rikki, mutta kyseessä Halo Aeroraget. Google kertoo lisää ja yleinen mielipide on että ovat hinta-laatusuhteeltaan pätevät kiekot.
No niinhän siinä lukikin ja osasin lopulta googlettaa.. Pitääpäs tutustua nuihin! Kiitos!

Olen kasaamassa vanhaan rata runkoon jarrutonta fixiä. Etsin kokonaan kirkkaita vanteita. Budjetti on opiskelija luokkaa joten edulliset vanteet haussa luokkaan 200euroa. Eli onko ulkomailta tilaaminen ainut halpa ja järkevä tapa.

Lukenut ja ymmärtänyt että halon aerotrack ja mavicin openpro kehille kasautuvat vanteet olisi jees.

Jolloin kysymys on lähinnä siis mistä, miten ja kummat tai mitkä muut.

Minä ja pyöräni sijaitsee Turussa ja käyn Helsingissä jos joku aikoo jonkun hyvän liikkeen kertoa.

Tack!

soita velobiaan ja kysy paljollako ne möisiä sulle halon aeroraget/aerotrackit. ei taida parempia kiekkoja tohon rahaan nimittäin saada kuin ne.