Missä voisi kromata teräshaarukan helsingissä tai PK seudulla ja paljonko kromaus maksaa?
Tuolla ollaan muutaman kerran käytetty tavaraa kromaamassa,hinnasta en tiedä mutta ei kait tuo haarukka hirveitä maksa.
Sujuva asiakaspalvelu ja erittäin myrkyllinen käry hallissa.
Mitä olet siellä kromannut ja mikä oli hinta?
upp… onko kromauksesta ja kromin poistosta sekä moisia operaatioita suorittavista toimijoista kertynyt kokemuksia viime aikoina?
Amoila ehdottomasti! Tekee hyvää työtä ja vähän ylimääräistäkin! A+
Mitä olette kromaillut tuolla ja paljonko ne on tullut maksamaan?
Rungon kromasin, laittoivat muistaakseni vielä sinkityksenkin siihen alle ihan varmuuden vuoksi. Suhteellisen hyvää työtä tekivät ja hinta oli joitain kymppejä. Useasta rungosta olen maaleja poistattanut yms, reilu meininki ja tunteella tehdään työtä!
Kromin alle sinkkiä? Mites ne sen tekivät?
ensin sinkkaus, sit kromaus mybe?
tnts - 23:50, 18.5.2012 » ensin sinkkaus, sit kromaus mybe?Jeba!
Auh, nyt kaduttaa. Miks mä en oo kromannu mun runkoja ennen maalausta. Oon Ihaillu muiden maalikerroksen alta paljastuvia kromilänttejä ja kiroillu omia ruostelaikkuja. Häh pari kybää, nielasko kassakone nollan pois kuitista?
W1N - 23:54, 18.5.2012 »Niin, kyllä nuo sinkkaus ja kromaus ovat kaksi ihan eri pinnoitusmenetelmää. Sähkösinkattu pinta voidaan esim. sini-, kelta- tai mustapassivoida, mutta kromin alla sitä ei käytetä.tnts - 23:50, 18.5.2012 » ensin sinkkaus, sit kromaus mybe?Jeba!
Oikein tehdyssä kromauksessa puolestaan kappale ensin kuparoidaan, kupari hiotaan ja kiillotetaan, sitten kiiltoniklataan, joka antaa kappaleelle sen kiillon ja lopuksi kromataan.
Huonommin tehdyssä kromauksessa tuo kuparikerros jätetään joko kokonaan pois, tai tehdään liian ohueksi ja käytetään pelkästään alkaalista kuparointia.
Sori OT, mutta näistä jutuista liikkuu vähän liikaa huhuja ja virheellistä tietoa…
Jep, taisi olla allekirjoittaneen muistamattomuutta. Taisivat laittaa tuon sinkkauksen juuri maalin alle ja niklaus, minkä laittoivat kromauksen alle. Tai jotain ainakin.
hehe… tuo kysymyksen asettelu kuullosti sen verran toopelta, et en ajatellut et kysyjä on nimenomaan pintakäsittelyspesialisti. Itse vedin siis puhtaalla mutulla.
jake2.0 - 0:27, 19.5.2012 » Häh pari kybää, nielasko kassakone nollan pois kuitista?Tätä ihmettelen itsekin.
No ei kyllä ollu kovin kallista kun itse siellä kävin. En muista hintaa, mutta jos se satasia olis ollu, niin muistaisin kyllä.