Giro d Espoo

Mites tänä vuonna yksivaihteisia tapahtumassa? Ainoa havaintoni oli fiksillä 26 km/h vauhtiryhmästä irtiotossa mukana ollut nainen. Suuren kypärännoston paikka hänelle!

Itse olin liikkeellä vaihteilla. Tapahtumasta jäi oikein hyvä fiilis, vaikka enimmäkseen fiksillä ajavana noi ylämäissä hidastelut ei nappaa… Kumirikkoja näytti olleen reippaasti ja autoilijat esittivät taas parastaan mielenosoituksellisissa ohituksissaan. Bemarit oli tän vuoden Audeja.

Jozo - 23:06, 24.5.2015 » Mites tänä vuonna yksivaihteisia tapahtumassa? Ainoa havaintoni oli fiksillä 26 km/h vauhtiryhmästä irtiotossa mukana ollut nainen. Suuren kypärännoston paikka hänelle! Itse olin liikkeellä vaihteilla. Tapahtumasta jäi oikein hyvä fiilis, vaikka enimmäkseen fiksillä ajavana noi ylämäissä hidastelut ei nappaa... Kumirikkoja näytti olleen reippaasti ja autoilijat esittivät taas parastaan mielenosoituksellisissa ohituksissaan. Bemarit oli tän vuoden Audeja.
Tais olla ilonanne ku pisteli siellä menemään. En meinannu pysyä perässä synttäriajoissakaan.
blend - 9:03, 28.5.2012 » Kävin ajeleen 26-ryhmässä vaihdepyörällä. Jos nopeemmissa ryhmissä on vielä enemmän vaarallisia tilanteita niin noi tapahtumathan on ihan hengenvaarallisia. Käytännössä joka mäessä tumpuloitiin jotain. Parhaat palat oli kun Audi lähti ohittaan sokkona reitin jyrkimmässä mäessä ja kun joku väärällä kaistalla ohittelija meinas jäädä säiliörekan alle. Asfaltti oli ihan kauhee suurimman osan matkaa. Vikat kilsat ajoin omaa vauhtia (=täysii) pikku letkoissa ja se oli kyllä helvetin kivaa eli maalissa kuitenkin hymyssä suin.
Luulin eka, et tää postaus oli tältä päivältä, kuulosti niin tutulta. En tajua miten urpoa väkeä voi olla, pahimmilla idiooteilla lisäksi mukula etupenkillä ottamassa oppia. Taisin itekin tosin kerran yhen keltasen viivan mäessä taittaa. Toisaalta mulla on painoa 55 kiloa ei 1500 kg...

Minähän se siellä 26 ryhmässä painelin menemään :slight_smile: Ens kerralla vapari ois kiva tai sitten vaan skippaan kaikki alamäet.

32-ryhmässä tuli bongattua yksi Planet-X:n ratapyörä kiinteellä. Täytyy myös nostaa hattua sille läskipyörälle joka ainakin vielä turuntiellä ajeli 32-ryhmän mukana.

Hyvä maku jäi tapahtumasta. Ajo pääosin siistiä 32-ryhmässä. Anoa joka pisti silmään on nuo pudonneet juomapullot ja roskaaminen. Noihin pulloihin taisi muutama kaatuakkin, toivottavasti ei käynyt pahemmin. Itse ajelin vaihteilla.

Ai että.

#dashcamjustice

asb - 12:31, 25.5.2015 » Ai että. http://i.imgur.com/YiveOYE.jpg #dashcamjustice
instagramin ja tulospalvelun mukaan foorumin Jooona oli 17. tuolla ja keskinopeus yli 37, vaihteilla varmastikin. hieno suoritus kuten toki kaikkien muidenkin. ilonannelle etenkin hatunnosto.

pitkää letkaa ohittavat autot ovat kyllä ikävä riesa näissä isoimmissa kuntoajoissa, pienemmissä (ja pk-seudun ulkopuolella olevissa) ei ole samaa ragea havaittavissa läheskään niin paljon.

Joona katosi horisonttiin Jorvin mäessä, siihen asti pysyin minäkin pääjoukossa. Muuten aivan jees reissu, paljon vähemmän sekoilua kuin olin odottanut. Se kyllä minuakin hämmästytti miten jengillä ei ne pullot pysy kädessä/telineissä ja miten ne geelikääreet ei voi laittaa taskuun tai bibsien lahkeen alle vaan heitetään surutta tien varteen.

netspider - 14:37, 25.5.2015 » instagramin ja tulospalvelun mukaan foorumin Jooona oli 17. tuolla ja keskinopeus yli 37, vaihteilla varmastikin.
vaihteilla toki. ihan ok ajoa pääjoukossa, vaikka kyllä siellä kärjessäkin oli hieman härväämistä. muutaman kerran meinasi joku ajaa eteen yhtään sivulle katsomatta, joten 110% skarppina sai olla kokoajan.
Jii - 14:50, 25.5.2015 » Joona katosi horisonttiin Jorvin mäessä, siihen asti pysyin minäkin pääjoukossa. Muuten aivan jees reissu, paljon vähemmän sekoilua kuin olin odottanut. Se kyllä minuakin hämmästytti miten jengillä ei ne pullot pysy kädessä/telineissä ja miten ne geelikääreet ei voi laittaa taskuun tai bibsien lahkeen alle vaan heitetään surutta tien varteen.
Siellä on katottu liikaa eurosporttia. Bidonithan heitetään heti mäkeen kun ovat tyhjiä ja roskia ei ehdi mihinkään alkaa sullomaan, muuten voi irtiotto karata ja sijat 200-299 vaatii verta ja maitohappoa.

No mutta ihan tosissaan: pullon telineestä ottaminen, juominen ja takaisin telineeseen laittaminen katse koko ajan eteenpäin suunnattuna on taito, jota jokaisen maantiekuskin pitäisi harjoitella.

accro - 15:07, 25.5.2015 »
Jii - 14:50, 25.5.2015 » Joona katosi horisonttiin Jorvin mäessä, siihen asti pysyin minäkin pääjoukossa. Muuten aivan jees reissu, paljon vähemmän sekoilua kuin olin odottanut. Se kyllä minuakin hämmästytti miten jengillä ei ne pullot pysy kädessä/telineissä ja miten ne geelikääreet ei voi laittaa taskuun tai bibsien lahkeen alle vaan heitetään surutta tien varteen.
No mutta ihan tosissaan: pullon telineestä ottaminen, juominen ja takaisin telineeseen laittaminen katse koko ajan eteenpäin suunnattuna on taito, jota jokaisen maantiekuskin pitäisi harjoitella.
Tälle erittäin vahva +1. Ei ole niin lainkaan helppoa kuin voisi kuvitella ja juuri tämän kanssa sählääminen aiheuttaa ison osan tippuneista pulloista. Tulee kiire laittaa pullo takaisin ennen mutkaa/jarrutusta tms eikä telinettä löydykään.

ps. Royal-pyöräily lahdessa 5.7. oli ainakin viime vuonna erittäin mukava tapahtuma, aion mennä tänäkin vuonna. Nopeusryhmiäkin löytyy.

Nimimerkillä eilen lensi täysi korkkaamaton pullo suoraan telineestä ojaan, kun ajoin neutraalilla routakuoppaan 35 vauhdissa. Että heretkää paskaa jauhamasta ja osoittakaa reijät takana tuleville.

asb - 16:56, 25.5.2015 » Nimimerkillä eilen lensi täysi korkkaamaton pullo suoraan telineestä ojaan, kun ajoin neutraalilla routakuoppaan 35 vauhdissa. Että heretkää paskaa jauhamasta ja osoittakaa reijät takana tuleville.
Tää on muuten toinen juttu, mistä piti valittaa: jostain syystä suurin osa porukasta ei vaivaudu näyttämään lähes mitään merkkejä.

Noh, miten meni? Propsit 34 ryhmän teräsrunkosinkulakuskille, 44/19. Oletko hengissä?

Itse laiskottelin koko matkan ja puristin sit loppuun ratkaisevan wannabe-greipel kirin.

Jorvin mäessä olin kisalähdön pääjoukon etupäässä ja nuttua tuli perä edellä vastaan. Kauniaisissa kumi puhki, kaikki meni, huoltoautosta uus kiekko ja vitutusraivolla yksin perään.

Ihan kiva kisa

Olin unohtanut koko Giron ja lähdin muuten vaan lenkille Bodomin ympäri. Satuin ajamaan 22km/h-ryhmän ohi ja silmään pisti nätti teräsrunko, joka näytti vähän tutulta. Runko paljastuikin talvella myymäkseni Biemmezetaksi. Oli kiva nähdä se ajossa ja jäinkin hetkeksi turinoimaan uuden omistajan kanssa. :slight_smile:

Josko sitä ensi vuonna ihan jopa osallistuisi.

Eka massa-ajo fiksillä. 32-ryhmässä 42/15 ihan jepa.

Aurinkorasvaa olisi voinut aamulla muutaman kerroksen iholle sivellä. Mut en valita, sää oli huigee! Hävisin Siim Liivikille, btw.

2018 Lähestyy.
Ilmottauduin kun jäi kismittämään HEL-POR-HEL feidaus.
Ekaa kertaa tässä häppeningissä, onks tää vähä kun lyhyempi TdH?
Tavoitteena sellanen 25-28kmh fiilistely, yli kolmenkympin kastiin ei mitään jakoa näillä vatsamakkaroilla

111 kilsaa. 28-ryhmä menee peesaillessa isossa ryhmässä. Ite en oo vielä päättäny meenkö tänä vuonna.

jboman - 11:26, 20.4.2018 » 2018 Lähestyy. Ilmottauduin kun jäi kismittämään HEL-POR-HEL feidaus. Ekaa kertaa tässä häppeningissä
Sama syy ja firman joukkueessa vapautui sopivasti paikka. Eka kerta ikinä missään ryhmäajossa. Tavoitteena päästä maaliin koska perjantaina kevätjuhlat ja koistisen uhka leijuu sunnuntain yllä.