Fort – tsekkiläistä runkoa alle ja menoksi?

Olen pitempään jo miettinyt Steamrollerin hommaamista ensimmäiseksi fiksirungoksi, mutta sitten tuli vastaan Best Brakesin sivuilla tämä Fort BB.Single runkosetti. Hinta ei olis mun budjetille paha. Ja jos nää ihan oikeesti väsätään Tsekeissä, niin EU:n sisämarkkinoiden tukeminenkaan ei oo huono juttu. :slight_smile:

Kuten Höyryjyräänkin, tähän mahtuu myös vähän läskimmät renkaat, joka on mun tapauksessa hyvinkin plusmerkkinen ominaisuus.

Mutta. Kyseisestä runkomallista en ole oikein muuta infoa Best Brakesin sivujen lisäksi löytänyt (paitsi jos tämä Jenkkilän maahantuojan vanhalta(?) sivulta löytyvä Ro.Uno -runko on sama?), niin kiinnostais kuulla löytyykö täältä keneltäkään mitään faktaa tai mielipidettä asiaa koskien?

Keskustelkaa.

Just messuilla/expoilla katsasteltiin noita Forteja Best Brakesin ständillä. Vaikutti aika perusrungolta ja kahdella kasatulla siinä oli hinnatkin pelkän runkosetin lisäksi. Joku reilu 600€ oli toinen ja 777€ tais olla toinen, mut siinäkin esim kammet oli luokkaa Team Miche ja kiekot peru Alexia ja niin päin pois.

Fox Compilla taas uudet kermaiset Steamrollerit oli perussettinä 600€. Vaan oliko se kuitenkin pelkän runkosetin hinta, sitä en kysynyt.

Meillekin ois yks pyörä haussa ja vielä Fortia ei ole unohdetu ihan täysin… Varsinkin kun sitä saa mustana.

Menin itse just poistamaan tuon Fortin 7005 alumiinisen ratarungon kun lähti halvemmalla kuin mikään ratageometrialla varustettu teräsrunko. Saas nähdä miten rullaa, laitan vaikka päivitystä tänne kun on palikat kasassa ja pyörä kadulla.

Käväisin tänään Best Brakesissa siinä toivossa, että pääsisin testailemaan Fortia. Kokonaisia pyöriä ei liikkeessä ollutkaan vaan vain kolme seinällä roikkunutta runkoa. Runkoja tulisi lisää kuukauden päästä, mutta tiedä sitten onko silloinkaan mallipyörää testiä varten. Pitänee käydä katsomassa uudestaan.

Haussa olisi kestävä pyörä ympärivuotiseen käyttöön ja BB.Single voisi olla hyvä ehdokas. Onko kenelläkään tietoa kuinka paljon kokonainen pyörä painaisi? Myyjän “tarkka” arvio oli 7-8 kiloa, joten jään odottamaan tarkempia tietoja. Onko tuon Miche-version osista mihinkään? Kannattaisikohan suosiolla vain tilailla palikat netin ihmemaasta ja koota kaverin avustuksella…

Minullakin on ehdokkaana ollut jo jonkin aikaa Steamroller tai jopa Cross-Check lokarien asennusmahdollisuuksien vuoksi. Vähissä tuntuvat tosiaan vaihtoehdot olevan.

Ennen kuin alat kaikkea tilaamaan osina, niin tarkastapa punnan kurssi ja [tämän](http://www.winstanleysbikes.co.uk/) ja muiden brittinettikauppojen valmiit pyörät. Itse olen kuolannut winstanleysiltä erityisesti chargen tuotteita. Noihin hintoihin tulee vielä 60 puntaa rahtia päälle.

Win Stanleysin sivuja olen kyllä säännöllisesti tutkinut :slight_smile: