Fixie Inc. 135mm takanapa - mitä tämän ympärille?

Kare_Eskola - 10:25, 10.9.2012 »
jarkko - 7:47, 10.9.2012 » Rautakaupasta vain jotkut pätevät kuusiokolopultit niiden alkuperäisten pehmytpaskepulttien tilalle.
Kaikki dissaa noita alkuperäisiä pultteja mutta mulla kestäneet rassailua jo sen nelisen vuotta.
Äijä ilmeisesti rassaa silleen hipihiljaa ja ajan kanssa.. omat vaihdoin heti pois. En pyöristellyt, mutta luottoa ei herättänyt.

edit: ja ketjulinjasta tuon 135 perän kanssa: sen säätäminen on ihan keskiöakseli hommia. 113mm akselilla pääsee ihan kivaan tulokseen, yleensä maantietuplalla ja ratas ulkona.

Tuosta tulee talveksi sinkula, joka fiksautuu keväällä takakiekon käännön myötä. Jossain lontoonkielisellä sivulla luki että saattaisi olla venyttämättäkin jopa 130mm takahaarukka.

Mulla oli tommonen just samanlainen vähän aikaa. Mun mielestä se OvalTech skulas ihan hyvin sinkulakäytössäkin, eikä ketjun kireys ainakaan tuntunut muuttuvan sen vuoksi. Mutta kokeilemallahan se selviää parhaiten.

^^ Keskiöosasto oli niin hyvässä kunnossa etten alkanut säätämään ketjulinjaa akselia pidentämällä jne. vaan hankin suosiolla 120mm takanavan ja laitoin Fixie Inc. fix/free-kiekon myyntiin: https://www.yksivaihde.net/old/14563