Fiksejä mediassa

Olumppiaupdate:
Perjantai 22.8.
FST5 klo 09.55-12.00

09.55 BMX-pyöräily, välierät ja finaalit

No aika boring noi iltapukukuvat imo. Toi lehtiaukeama sen sijaan… mm-mm :slight_smile:

Täältä löytyy noi bemaxifinaalit videoina

Hauskan näkönen rata, saiskohan Velollekin suoralle pari tuplaa?

Hyvä hyvä että FST jaksaa panostaa myös näihin enemmän marginaalilajeihin. Eipä tosin ollut mikään yllätys, ettei vässykät suomenkieliset YLE:n kanavat viitsi edes minkäänlaista koostetta BMX:stä näyttää, vaikka laji on ensimmäistä kertaa virallisena lajina. Ihan samanlainen meno tuntuu olevan myös esim. Hesari vastaan HBL akselilla. HBL tekee paljon helpommin vähän erillaisemmista asioista juttuja ja paljon rennompia juttuja, kun taas HS vetää sellaista perus tylsää linjaa. Esim. meidän freeride fillaroinnistakin ollut pari kertaa HBL:ssä juttua. Hesarissa kerran joka sekin silloin hieman puolipakolla jonkun kesätoimittajan tekemänä.

On toi Chausson suht kova mimmi polkemaan. Eihän se tähän mennessä ole kuin mm. 9 kertainen DH:n Maailmanmestari, sekä myös joukko muita mestaruuksia, ja nyt myös sitten BMX:n olympiavoittaja.

Junior Downhill World Champion: 1993, 1994, 1995
Downhill World Champion: 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005
Dual World Champion: 2000, 2001
4X World Champion: 2002, 2003
Olympic Champion: 2008

Tämän päivän Nyt-liitteessä toimittaja teettää itselleen fiksin kumiluodissa. Juttu on positiivissävyinen. Vaativat työvaiheet, kuten takarattaan kiinnitys, kannattaa kuulemma tee-se-itse-miehenkin jättää ammattilaisten hoidettavaksi.

jarkko - 1 hour ago » Vaativat työvaiheet, kuten takarattaan kiinnitys, kannattaa kuulemma tee-se-itse-miehenkin jättää ammattilaisten hoidettavaksi.
Eikä, ja just eilen laitoin tyttöystävän fillariin vapaarattaan ja kiinteän kiinni. Toivottavasti ei käy mitään.

Hmm, minkäköhän alan ammattilaiselle homma kannattaa antaa tehtäväksi? Ajajattelin vaan, että jos Kumiluodissa on ruuhkaa, niin onhan siellä Kallion suunnalla monia muitakin “alan ammattilaisia”.

Joo, nyt kun toimittaja Talvion fiksi-projekti on viiiiimein valmis niin taitaa olla kaikkien meidän hipsterien aika siirtyä uusien hullutusten pariin. Olen Oton facebook-ystävä vaikka en varsinaisesti tunne kaveria ja loputtomien status updateittien kautta olen saanut seurata miehen mielenkiinnon heräämistä ja projektin kehittymistä jo kuukausia.

No mutta nyt sitten on viimein alla 300€ konversio alkuperäisiin 27" kiekkoihin duunatulla suicide solutionilla (Ozzy Osbournen klassikkokappaletta laitakseni), toki ammattilaisen rotafiksaamana. Jutusta sai myös sen kuvan että jarrun pois jättäminen oli ollut harkinnassa 'koska fiksillä jarrutetaan skiddaamalla’. Ja ‘Alamäessä täytyy muistaa että jalat on pidettävä liikkeessä…

No ei, ihan asiallinen juttu toi on ja pääpointtina on pikemmminkin vanhojen pyörien kierrättäminen kuin suinkaan fiksien muodikkuus.

^mä its as vähän huolestuneena tarkkailin noita jussin mainitsemia kohtia myös itse. “Ratas todella kireälle”, juuri näin. Ja skidaamisen käyttöä pyörän pysäyttämiseen voi jokainen miettiä omalla kohdallaan.

Mutta oli siinä tosiaan itse ajamistapahtumaan hyväkin pointti, ajaminen on pääasiassa jarruttelua, joka jollain tavalla kuvastaakin jarruttomalla ajamista.

^ je, toi oli mun suosikkikohta.

pari asiavirhettä (vaakasuorat dropit, siitähän saa sellaisen kuvan että niiden pitää olla näin: -------) ja jotain typoja, mutta pääosin kyllä positiivinen ja hyvä juttu.

ja yritettiin vähä oikoa sitä stt:n kesätoimittajaaki!

media schmedia

p.s. pyöräily on perseestä

vihdoin tuli sit oton projektista juttua ja hyvä näin!

Ihan oikea kaveri pääsi juttua tekemään ja sen verran liekeissä otto oli kumiluodissa pyöriessä, että ilolla tuli väsättyä sen fillaria. vähän sääliks vaan kävi konvertoida niin hienosta retki kaunottaresta fiksi, mutta siistihän siitä loppujen lopuksi tuli ja sille tulee tällä tavoin varmasti enemmän ajettuja kilometrejä, kuin alkuperäisessä asusteessaan.

tosi hyvää uutisointia sitten välistä. ei vaan fiksien vaarallisuudesta hampaat veressä käytyä vääntöä, vaan pyöräilyä edesauttavaa jöyrnälismiä. bigup otto!

njoooh, ja kenenkä eka fiksi EI olisi ollut jarruton suicide-navalla varustettu konversio. mun ainakin oli. olin myös todella fiiliksissä siitä. ja olen edelleen hengissä.

mutta ylipäätään menneen kesän aikana on ollut paljon vähemmän juttua näistä pyöristä mediassa kuin itse olisin odottanut.

mun :frowning:

suorilta fiksinapa, mut maantiekonversiohan tuo on edelleen joo. ei mulla ollu ideaa/tietoa/halua suikkanapaan, ja toisaalta se kuulostaaki niin pahalta :smiley:

Maantie"konversiossa" ei ole mitään väärää - maantiegeometria sopii useimmille ratageoa paremmin ja maantiekiinteällä on ajettu ties miten pitkään treeniä, se ei mikään uus juttu ole. Lisäksi maantierunkoja luonnollisesti saa helvetisti halvemmalla kuin ratarunkoja. Sen sijaan oikea ratanapa on ihan kiva olla.

Puhuttiin keskiviikkona siitä eestiläisestä lehdestä, jossa oli fiksijuttua. Sain nyt lehden ja se on Sahtel nimeltään ja numero 7. Komee kiiltävä paperi paksut kannet ja joku 130 sivua → varsin näyttävä nide.

Kylläkään juttua ei ollu Tallinna/Eesti-skenestä vaan keposet 30 sivua MASH-haastattelua ja kuvia. Kyseessä onkin videoerikoisnumero, joten muutenkin jutut kertoo erinäisistä filmeistä ja niiden tekemisestä. Millon laitetaan Yksivaihde-zine painoon?

mun hypoteesi jonka mukaan kulttuuri ei vielä ole rantautunut viroon pitää siis paikkansa, ainakin niin kauan kunnes toisin todistetaan. lupaan kuitenkin ottaa yhteyttä mun tallinna-kontaktiin ja selvittää asiaa edelleen.

ratapyöräilyähän tuolla lahden eteläpuolella kyllä harrastetaan, [b]täällä on todisteita[/b].

ratapyörät catwalkilla. Acnen uusi tyttöjen mallisto yhteistyössä Bianchin kanssa.

aikas hienoa rautaa löyty tuolta velodrom.ee saitilta

http://velodroom.ee/pildid/d/13572-3/IMG_7542.JPG

jussi - 13 hours ago » mun hypoteesi jonka mukaan kulttuuri ei vielä ole rantautunut viroon pitää siis paikkansa, ainakin niin kauan kunnes toisin todistetaan.
Sain saman vaikutelman, kun käytiin kesällä polkemassa ympäri Tallinnaa. Yhtään kiinteävälityksistä ei tullut vastaan päivän aikana. Käytiin vilkaisemassa tuota Velodromia myös, se näytti olevan aika pelottavassa kunnossa. Joku sälli kiersi sitä maantiepyörällä ja meno oli melkoisen hyppyyttävän näköistä.