Fiks ummat

Kertokaapa fiksummat, mikä ihme niissä fikseissä oikein viehättää?

kokeile.

paska pyörä, älä lähde siihen peliin. Tyhmää niillä on ajaa.

Muiden pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden osoittama huomio.

asb - 1 hour ago » Muiden pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden osoittama huomio.
"Julkisuutta se on huonokin julkisuus" :)

-Koska se on erilaista ja törkeen hauskaa
-Se repii lihakset luista
-Fiksillä pystyt näkemään tulevaisuuteen

Unohtamatta sitä “faktaa”, että

a) fiksillä pääset ihan sairrrrraaan lujaa
b) fiksi on maailman helppokäyttöisin kapine
c) fiksiharrastus on hyvin edullinen!

twentyniner - 15 minutes ago » "Julkisuutta se on huonokin julkisuus" :)
"Huonokin julkisuus on hyvää julkisuutta."

Meinas vielä unohtua: “huoltovapaa”, kukaan ei ole ikinä säätänyt mitään ketjulinjaa tms. No itse en kyllä hirveästi säädä, mutta kumeja on tullut vaihdettua viimeaikoina “jonkin verran”.

hahahhahahahahahahaha.

Voisko joku tehdä tähän sellasen videon jossa muunnetulla äänellä puhuva siluettihahmo (taustalla sinertävä valo ja sälekaihtimet) kertoo tarinaansa:

“Löysin kaupungista erään pyöräkaupan jossa kuulemma oli kaupan niitä niin sanottuja fixuttimia. Joku kaverin kaveri se varmaankin ensimmäisenä usutti testaamaan, ja kävin polkaisemassa pari kierrosta korttelin ympäri. Voisi sanoa, että olin heti koukussa. Yhtäkkiä huomasin hankkineeni oman pyöränrungon, eikä arkeeni enää mahtunutkaan paljoa muuta kuin ‘fiksin’ kunnostusta ja siihen liittyviä asioita, speksaamista, hinkkaamista ja ‘putsaamista’. Kaveripiiri muuttui täysin, en enää jaksanut kiinnostua vanhoista kavereista tai niistä jutuista, jotka minua aiemmin innostivat. Voisi sanoa, että olin alusta lähtien ‘verkossa’. Huomasin ettei syöminen tai juominenkaan kauheasti kiinnostanut, mitä nyt kalja tai pari speksaamisen välissä. Käytin kaikki rahani uuteen ‘harrastukseeni’, tilailin kamaa ulkomailta, joskus itsekseni, joskus kimpassa muiden fixuttelijoiden kanssa (…)”

To be continued.

pitäskö tehä jotku prosentti/promilleliivit kaikille jotka ajaa kelissä kun kelissä? O=D

rokpete - 10 minutes ago » pitäskö tehä jotku prosentti/promilleliivit kaikille jotka ajaa kelissä kun kelissä? O=D
Kunhan ne on vähintään gorea tms ;)
konkeli - 1 hour ago » c) fiksiharrastus on hyvin edullinen!
No, onhan fiksin rakentaminen halvempaa kuin hyvän maantie-/maastopyörän, mutta ei se kyllä edullista ole. Kyllä sitä yli tonnin saa helposti menemään fiksiinkin, kun vähänkin parempaa osaa siihen laittaa. Tosin toisille tonni on enemmän ja toisille vähemmän...

Se heitto viittasi enemmänkin siihen, että tehdään “ilmainen” pyörä. Runko raapaistaan jostakin kainaloon mukaan, sitten tehdään se ensimmäinen sijoitus kun arvotaan ne työkalut joilla saadaan rataspakka helevettiin, sitten jostain se kiinteä ratas. Lyödään kiinni, todetaan sen jääneen löysäksi, kiristetään, todetaan että on vieläkin löysä, haetaan lukitetta, avautuu tai ei, on silti tullut vähän kylmä rinki perseen alle, mutta jarrua ei haluta → ratanapa.

Sitten se lähteekin käsistä.

Mä skippasin itse tuon säätövaiheen, ratarunkoon ja “oikeisiin” palikoihin suoraan, mutta kumma kyllä mä olen sijoittanut “päivityksiin” saman rahan millä olis todnäk saanut kaupasta uuden hienomman. Oh well.

Vertauksena: Mä en ole eläessäni laittanut maantiepyöriin niin paljoa rahaa.

Nyt pysähdytään kaikki omilla tahoillamme hetkeksi luettuamme Borenin tekstin ja mennään hiljaa itseemme.

Mua kyl juominen kiinnostaa!

http://www.hippodome.com/images/large/2006/pb_heijastinliivi_2.jpg

Taitaa olla sellanen trendihömpötys.
Jossain miitissä kun sanois ton ni varmaan kuolis.

näyttääkö sitä sitten aina näin hölmöltä kun ajaa fixillä?

http://yamabushi.files.wordpress.com/2007/07/fixiecliche.jpg

^ riippuu varmaan lähinnä siitä kuka ajaa.

Mutta huvittavalla tavalla kiinteällä välityksellä polkevan aina tunnistaa just siitä polkemisesta…