fatbike-lanka

@29"

Vähä kestää vielä. Pitää hommata 1kpl Nate niin sitten on kaikilla kiekoilla sama rengas.

http://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html veli H.C:n Muklukissa on toi ja olipahan hyvän tuntuinen kun pikaisesti testasin. Mää samanlaisen 34T:n laitan. Rohloff muutti suosituksiaan ja nyt saa(!) 16t:n kaveriksi laittaa pienemmän kuin 36t. Epätodellisen näköinen rieska; kun kampea pyörittää niin ratas on selvästi ovaali, mutta ketjun mitta ei muutu. Sinkulakäyttöön pitää hommata 21tai jopa 22t.

^Tuo ratas kiinnostaa itteäkin hieman, tosin toisaalta ihan 1x10 RF narrow-widella olis kans pop.

EDIT: Prkl sivunvaihtoongelma…

Vaihdoin Pugsuun Problem Solvers carrierin + 17t pulttirattaan taakse ja laitoin hieman lisää painetta 0,7 bar muistaakseni. Nyt siis 33-17 välitys ja meni työmatka ihan kivaa tahtia. Strapit ehkä pitää hankkia, lukkoihin en tällä lähde.
Eihän kyseessä edelläänkään ole “järki” työmatkapyörä, mutta edelleen on hymy huulilla. Parasta on se, ettei tarvitse ihmetellä minkälainen sää ulkona on, aina voi ajaa.

[mainos] Global Fat Bike Day Hellsinki Ride 6.12 klo 11.00 Maunulan Majalta. Useita ajoryhmiä. Majan sauna varattu 16-18. Ajo on ilmaista, mutta saunomisesta pitää vähän maksaa.Tervetuloa [mainos]

Jos en olis speksannut itelleni kotia, niin olisin voinut hankkia Turner King Khanin, ja kuljetuslullaks olis käynyt vaikka Audi Q5 kaikilla herkuilla. Mitä ihmettä mä ajattelin :o

Onko muuten kukaan päässyt vielä testaamaan täysjoustoläskiä? Kai niitä ainakin joku on jo Suomessa? Mua ainakin kiinnostais :smiley:

Onko täällä jo noteerattu Salsa Cycles | Adventure by Bike ?

oispa lulla :embarrassed:

voiks tota notku-turneria oikein kutsua ees läskiks. nykymittakaavassa toi on korkeintaan vähän keskimääräistä maastopyörää tukevampi.

näin eilen dillinger vitosen clown shoella. se oli kunnon liha

Ei toi kyl oo, varsinkin kun vanteet lienee jotku 50-milliset.

Internetti muuten kertoo et Dillinger 5:n casing olis just saman kokoinen kuin BFL:n :geek:

Rungot on samankokoiset, mutta dillingerin nappulat tulee sen verran leveemmälle ettei mahtunut 907 haarukkaan missä BFL pyörii

Hauskasti paskoontunu ruodon pohjasta tuo karhun raato keula, oisko alun syytä?

bernie - 12:47, 5.12.2014 » Rungot on samankokoiset, mutta dillingerin nappulat tulee sen verran leveemmälle ettei mahtunut 907 haarukkaan missä BFL pyörii
Mikä 907 sulla on? Ja mikä haarukka? Etu- vai taka-? Dillinger 5 siis vai?

Mulla on 135mm offset-perä slider-haarukanpäillä ja ääriasennossa jää kahdesta millistä kiinni ettei Bud mahdu 82mm vanteella takana pyörimään. 70mm kehällä vois mennä. Edessä on Carver carbon, Lou menee heittämällä.

Sit ku noista kiekoista aika jättää ni kasaan uudet 65-millisillä kehillä ja laitan viistuumaiset. Tulee SUPER MOTO AAAAA YEAH!!11!

Mä oon edelleenkin sitä mieltä et 4,7" ja 65mm on just hyvä kombo ajettavuuden kannalta. Paljon parempi kuin esim 4" ja 82 mm.

Mun pitää joskus päästä testaamaan Budia Marge Litellä!

^^ 170mm 907 takahaarukka siis kyseessä, koitin kaverin kiekkoa jossa Dillinger 5 RD kehillä. Itsellä siis BFL Mulefuteilla joka mahtuu parin millin toleranssilla.

kyttyra - 13:24, 5.12.2014 » Mä oon edelleenkin sitä mieltä et 4,7" ja 65mm on just hyvä kombo ajettavuuden kannalta. Paljon parempi kuin esim 4" ja 82 mm. Mun pitää joskus päästä testaamaan Budia Marge Litellä!
JUST TÄMÄ

M: läskietunen: holy rolling darryl x surly ultra new x onza x 45NRTH hüsker dü
M: läskitakanen: holy rolling darryl x alfine11 x onza x 45NRTH hüsker dü, offset-perään eli esim pugsleyyn

PM

Ajettavuus on yks, mutta kantavuus on sitte toinen kysymys. Käsittääkseni noilla leveillä kehillä on haettu leveämpää renkaan kosketuspinnan muotoa.

Ei kyllä toi huominen Global Warming Fat Bike Day oikein säätilan puolesta jaksa innostaa.

Just ruuvasin takarenkaaseen nastat paikoilleen. Edessä ollut jo kuukauden verran ja hyvin skulanneet ja toimitus lienee ihan paikoillaan, kun tätä Oulun ympäristön keliä hieman kattelee.

kannattaa lukee ekin gear check sen blogista: GEAR CHECK by Erik Plankton - Adventure blog. Sailing, bikepacking, hiking, paddling and fishing. tai ainakin ite luin.

Krampug kiinnostaa. Onko kokemuksia?

MTBR:stä varmaan löysitkin jo 29±pyörillä varustettujen Puksujen langan? Niiden juttujen perusteella saattaisin ite valita rungoksi Pugsleyn, jos 29±fillaria tekisi mieli.

Lumikko - 13:04, 11.12.2014 » MTBR:stä varmaan löysitkin jo 29+-pyörillä varustettujen Puksujen langan? Niiden juttujen perusteella saattaisin ite valita rungoksi Pugsleyn, jos 29+-fillaria tekisi mieli.
[Juuri näin](http://forums.mtbr.com/fat-bikes/surly-krampug-thread-861426.html). Olisi runkona monipuolisempi kuin Krampus, plus että halvempi. Myykääs mulle puksu.