etuhaarukan reikä

Mulla on vanha maantie runko ja kasa etujarruja, jotka on kaikki sen verta modernei, ettei se kiinnitys pultti mahdu haarukan takareikään. Yritin pikasesti ettii et onks kukaan aiemmin kyselly samaa, mut laiskuudessani en löytäny mtn…

Niin, eli kantsiiks ruveta haarukan jarrureikää laajentelee, vai pitääks mun löytää vanha jarru vanhaan pyörään. -En oo ihan niin hc et menisin BRAKELESS

poraa vaan isommaks. Itsellä oli yhdessä haarukassa reiät oudosti eri tasossa, joten laajensin toista ylöspäin ja tätä ennen en ole asiaa edes muistanut.

Ainakin joissakin jarruis sen kiinnitys pultin voi kääntää. tällä tavalla mulla joskus ollut, pysyi ihan kivasti.

Kiits, täytyy huomen sit mittailla ja porailla vähän, ku on pakko saada italialaist jarruu.

Ilmeisesti kyse on tästä operaatiosta:
Sheldonin oppitunti nro 83.

Ittellänikin moinen operaatio taitaa tulla eteen. Kerropa miten onnistui?

Itse tein tuon samaisen homman noin vuosi sitten, hyvin on jarrut pysyneet kiinni. En tosin käyttänyt poraa, koska sellaista ei ollut saatavilla. Homma hoitui dremelin kartionmuotoisella hiomakivellä varsin näppärästä.

^dremeli on hyvä. Suosittelen testaamaan usein ja hartaasti, liian väljä kolo vituttaa yhtä paljon pyörän haarukassa kuin lostarilöydössäkin.

HElppo nakki.
nätisti laajeni reikä ja campan jarru nätisti paikoillaan.
KAhdeksan millisiä vai just alle ne kiinnitysmutterit on yleensä ja kaheksan millisellä porapalalla tuli just sopiva.

Mittailin hieman omaa haarukkaa ja onnistumiset kannustavat tähän operaatioon niin ei tarvitsisi etsiä vanhanaikaista sidepull etujarrua. Liekö vainoharhaisuutta vai miksi en tartu jo dremeliin, mutta meneekö tällaisella keulan rakenteella operaatio perseelleen (seuraa Paint-kaaviokuva):

http://cs.helsinki.fi/u/maxsalmi/album/tunturi/etuhaarukka_kaavio.PNG

eli onko tuo 7mm riittävä, jotta haarukkaan uppoavan jarrun saa vielä kiristettyä kunnolla? Mitäs käsityöihmiset sanotte?

EDIT: Kaikenlisäks kiristysruuvi tulisi vasten koveraa pintaa (haarukanputken sisäpuoli)