ENTINEN Yksivaihde Twitter

Eikö ne ole salahommia noi miten niitä käytetään?

Eiku joo siis juotit jonku veturimiehen aluks…

Näin se menee. Tietysti variaatioitakin on, joten näsäviisaiden ei tarvitse korjata:

1a. Akusto tyhjä: Käynnistetään apumoottori ulkopuolisella starttilaitteella.

1b. Akuissa sähköä: Käynnistetään apumoottori painonapista.

Apumoottori tuottaa sähköä ja paineilmaa.
Paineilmaa tarvitaan jarruihin, ohjausjärjestelmään ja käynnistykseen.
Sähköä tarvitaan valaistukseen ja muihin sähkölaitteisiin.

  1. Käynnistetään ns. Webasto eli polttoaineella toimiva päämoottorin lämmitin.

  2. Odotellaan päämoottorin lämpenemistä ja paineilman kerääntymistä.

  3. Jos juna on ”lypsetty” eli jarrujärjestelmä lepuutettu, pitää kerätä painetta myös jarruja varten.

  4. Kun päämoottori on lämmennyt ja painetta on kertynyt riittävästi, pyöräytetään pääkonetta paineilmakäynnistimellä. Hyvässä lykyssä kone lähtee käyntiin ensi yrittämällä.

  5. Käytetään pääkone kunnolla lämpimäksi.

  6. Pääkoneessa on paljon kierroksia ja ”vähän” vääntömomenttia. Tämä muunnetaan hydraulimuuntimella pieneksi kierrosluvuksi ja isoksi vääntömonentiksi ja välitetään nivelakseleilla vetopyöriin. Näin saadaan seisova juna liikkeelle hitaasti isolla vääntömomentilla.

  7. Kun juna on hyvässä vauhdissa, hydraulimuunnin kytkee pääkoneen melkein suoravetotilaan nestekykimellä.

  8. Sitten vaan mennään ja poltetaan dieseliä 250 litraa tunnissa.

Jossakin vaiheessa pitää myös tehdä junaturvallisuussäännön mukainen jarrutehon laskenta ja jarrujen koettelu.

https://arkisto.trafi.fi/filebank/a/1386849308/91e2b599ad8755e5698f80f4af294f84/13789-K-RVI-363-412-2008_JUN.pdf

Vittu ku ei voi kommentoida fiksillä vetämistään “vittu et vedän tänää fiksil” - topsus ku vuorokausi vaihtu just NO MUT VEDIN EILEN FIKSIL AAMUL JA OLI IHAN PERSEEST JA ILLAL JA OLI IHA VITU MYLLYY TYKITTÄÄ!!!

Hyi vittu oon kyl aivan after tykitys-niljassa.

Olin vähän aikaa sukulaisissa ja olo on kuin liian kovan tykityksen jälkeen.

Saaristo best

Tomppa lentää Hornetilla Top Gunin jatko-osassa. Ymmärrettävää, mutta hirveä sääli kuitenkin :frowning:

parasta eilen oli lampaat, vuohet ja mustikkalimu. kunniamaininta myös Beef Taco-subille salsalla. Paskinta oli Espoon pyöräinfra.

Tien päällä tapahtumissa 20.6. lähtien ja nyt vielä 2 kotitoimistopäivää. On akku lopussa. Kissat on unohtanut mun nimen. Fillarit ei enää puhu mulle. Rusketus on hyvällä mallilla.

Hauska kattoo ihmisten ilmeitä, kun kasvoja ei korista enää parta…

wehola - 10:45, 23.7.2019 » Hauska kattoo ihmisten ilmeitä, kun kasvoja ei korista enää parta...
Itekki katoin iigeest et kuka hele tää on :D
ensson - 10:55, 23.7.2019 »
wehola - 10:45, 23.7.2019 » Hauska kattoo ihmisten ilmeitä, kun kasvoja ei korista enää parta...
Itekki katoin iigeest et kuka hele tää on :D
:D
ensson - 10:55, 23.7.2019 »
wehola - 10:45, 23.7.2019 » Hauska kattoo ihmisten ilmeitä, kun kasvoja ei korista enää parta...
Itekki katoin iigeest et kuka hele tää on :D
olin kans ihan että voi palavat lampaankyljykset sentään :D
wehola - 11:02, 23.7.2019 »
ensson - 10:55, 23.7.2019 »
wehola - 10:45, 23.7.2019 » Hauska kattoo ihmisten ilmeitä, kun kasvoja ei korista enää parta...
Itekki katoin iigeest et kuka hele tää on :D
:D
Oli sellainen pieni hämmennys kyllä.

En tiedä mikä on wattiperkilo mutta watteja on.

Joskus laitoin tänne idean ja nyt toteutin sen. Siis uusi ajopaita :slight_smile:

pitäs mennä koeajaa pöröä ja hakee kämppikselle rahaa velan tähden mutta Camel Driver liian kovaa paskaa. Kitaristi on ku nyrkkeilijä.

ps. hieno paita

Ruoholahden liikenteessä näköjään tunteet kuumentunut :smiley: