Ajatuksissa olisi tilata ensimmäinen runko Mieleciltä. Kyseessä tuo fixed gear/track-runko. Kokemusta rakentamisesta ei ole mutta muuten perusnäppärä nikkari olen. Pari kysymystä joihin vastausta kaipaisin. Termistö vähän hukassa.
-ymmärränkö oikein että tuohon perusrungon 120 euron hintaan kuuluu etuhaarukka
-mikä on takapään leveys, 120mm???
-onko tuo perusrunko yleensäkin hyvä lähtökohta kun ei ole kokemusta eri rungoista?
mielecin hintoihin ei mielectäni ole kuulunut haarukkaa. (KORIATKAA JOS OLEN VÄÄRÄCCÄ)
perän leveys on se minkä sen haluat olevan kun tilaat mieleciltä. cunt basic ratanavan leveys kuitenkin 120mm eli siihen mahdollisesti kannattaa pyrkiä.
hyvä on laaja käsite, kyllä sillä jengi ajaa kuten vispilläkin.
jos sulla ei vertailukohtaa ole niin varmasti hyvä.
Jos ekaa fixietä on rakentelmassa niin emmä ehkä lähtis fuul kustom mielikkeihin. Varsinki ku samaan hintaan saa foorumillakin yleisesti ihan hyväksi todetun dolanin. Tai sit mikä se oli se goldsprintti. Runkosettinä noi kaikki on aikalailla samanhintasii
makko - 17:13, 27.8.2014 »
Jos ekaa [i]fixie[/i]tä on rakentelmassa niin emmä ehkä lähtis fuul kustom mielikkeihin. Varsinki ku samaan hintaan saa foorumillakin yleisesti ihan hyväksi todetun dolanin. Tai sit mikä se oli se goldsprintti. Runkosettinä noi kaikki on aikalailla samanhintasii
Eikös tuo mielikki ole kuitenkin ihan normipeli tässä tapauksessa, mittataulukot löytyi sivuilta. Customit sitten tilattavissa erikseen?
Mielecistä ei oo omaa kokemusta, joten en kommentoi kyseistä runkoa.
vinkkinä kehotan miettimään muitakin vaihtoehtoja kuten tällä foorumilla myytäviä runkoja. Niissäkun voi olla valmiiksi haarukka, ohjainlaakeri, satulatolppa jne…
Halparunko ei tarkoita halpaa projektia. Onko sinulla työkalut/taito lyhentää ruotoputki, asentaa ohjainlaakeri jne… Sopivia palikoita moderneihin ja vanhoihinkin runkoihin löytyy kyllä helposti, mutta halvalla onkin sitten vaikeampi.
Joten jos päädyit Mieleckiin 120€ hinnan takia, niin mietippä vaihtoehtoa ostaa foorumilta vaikka 200€ runkosetti, joka voi olla laadukkaampi ja osiakin saattaapi olla mukana.
Toki jos Mielec miellyttää, niin eikun rakentamaan!
Sitten tuohon Josbansen ehdottamaan haarukkaan. Hyvä haarukka kohtuu hinnalla.
Huomioi että siinä ei ole jarrulle reikää valmiina, lisäksi se on aika jyrkällä geolla.
En tiedä onko haluamaasi peruskamaa, mutta kokeiltuasi saatat toki tykästyä siihen.
Metallintyöstöhommat (ja puuntyöstöhommat) onnistuu. Jarrua en eteen ajatellut laittaa, taakse jalkajarru. Taitaa herättää ristiriitaisia tunteita… Mahdollisimman pelkistetty vehje, ei ylimääräisiä vaijereita ym. Sturmey archer duomatic takanapa. Puuta ja nahkaa sarviin ja satulaan…ehkä vanteisiinkin.
No ei kai nahkaa vanteisiin… Puusta teko ollut mielessä. Tulis vähän sellaista herrasmieshenkeä. Käytettyä runkoakin olen katsellut muttei vielä löytynyt. Eikä se mielec kalliilta tunnu maalattuna, kun rupeaa käytetylle putsausta ja maalausta laskemaan, itse tehdenkin maksaa pohjamaalit+maalit+lakat jo varmaan lähelle satasta. Tosin tulisi käytetyssä osia mukana enemmän…