EmirMall.com – kotimaisten ja kansainvälisten pyöräkauppojen vertailusivusto

nalle wheelroos - 17:11, 15.3.2016 » Sikäli kun teidän firmanne ydinliiketoimintaa on kerätä noilta firmoilta rahaa ja affiliateprovikkaa, niin olisko mahdoton ajatus, että ette näiden tulovirtojen löytämistä ulkoistaisi yyveeläisille?
Tässä kauppias nyt vaan hyödyntää yksivaihteelaisten pohjatonta tarvetta päteä. Miten se olikaab, "kaikkien alojen erikoisasiantuntijat"...
nalle wheelroos - 17:11, 15.3.2016 » Sikäli kun teidän firmanne ydinliiketoimintaa on kerätä noilta firmoilta rahaa ja affiliateprovikkaa, niin olisko mahdoton ajatus, että ette näiden tulovirtojen löytämistä ulkoistaisi yyveeläisille?
Itse olen mieltä että nerokas tapa [i]kerätä tietoa[/i]. Tekisi itse ihan samoin mutta varmaan jotenkin todella paljon röyhkeämmin ja ehkä vielä pahempaa.

Kirjoittaako Munccis samasta IP-osoitteesta kuin EmirBall.com? Epäilen härskiä häslinkiä.

Munccis - 17:46, 15.3.2016 »
nalle wheelroos - 17:11, 15.3.2016 » Sikäli kun teidän firmanne ydinliiketoimintaa on kerätä noilta firmoilta rahaa ja affiliateprovikkaa, niin olisko mahdoton ajatus, että ette näiden tulovirtojen löytämistä ulkoistaisi yyveeläisille?
Itse olen mieltä että nerokas tapa [i]kerätä tietoa[/i]. Tekisi itse ihan samoin mutta varmaan jotenkin todella paljon röyhkeämmin ja ehkä vielä pahempaa.
Jos nerokkuuden mittarisi on, että saa kuusi vinkkiä kahdessakymmennessä kuudessa tunnissa, niin ehkä kannattaa vielä perua se Shark Tank -keikka.

Oletko tosissasi? Vai huumormies?

Munccis - 18:41, 15.3.2016 » Oletko tosissasi? Vai huumormies?
Solé mik'hän pöljä jok' ossaa pyytää.

Käyks tässä kohta niinku töitä fillariläheteille vai mikä keskustelu olikaan?

Tiettyihin asioihin täällä voi luottaa.

En pidä sitä välttämättä huonona asiana.

Täällähän on käyty kuumaa keskustelua eilisestä iltapäivästä lähtien!

nalle wheelroos: Sikäli kun teidän firmanne ydinliiketoimintaa on kerätä noilta firmoilta rahaa ja affiliateprovikkaa, niin olisko mahdoton ajatus, että ette näiden tulovirtojen löytämistä ulkoistaisi yyveeläisille?

DanielBraun: ^Meinasin juuri kirjoittaa kysymyksen siitä mikä on webbisivun olemassaolon tärkein tarkoitus. Tää vastaski siihen hyvin.

Minun vastausta tähän kysymykseen EmirMallin edustajana on hieman hankala kokea puolueettomaksi mutta teen parhaani :slight_smile:

Ydinliiketoimintamme on tarjota sivusto josta löytyy kaikki kaupat ja tarjonnat saman katon alta ja tuoda shoppaajille lisäarvoa vertailemalla tuotteita, kauppoja, saatavuutta ja hintoja yhdestä paikasta, säästäen aikaa, vaivaa ja rahaa etsiä/löytää oikeaa ja sopivaa kauppaa ja tuotetta.

Kaupoille tarjoamme alustan jossa voivat esittää tuotteitaan limittäin muiden kauppojen kanssa jotta asiakkaat voivat helpommin päättää, mistä haluavat tehdä ostoksensa. Olemme keskellä, palveluntarjoajana, ja kaupat palkitsevat meitä ottamalla osaa palveluumme. Uusille start-upeille tarjoamme 1 vuoden ilmaista palvelua.

Kenties jotenkin “eri asia” mutta Google “rahasti” 67mrd dollaria mainostajilta vuonna 2015 - koetteko samalla että Googlen “olemassaolon tärkein tarkoitus” on tehdä rahaa? :slight_smile:

Nyt kun tämä on saatu pois alta niin palataan takaisin siihen kuin: Olisko teillä ehdottaa hyviä ja luotettavia suomalaisia pyöräkauppoja?

Helsingin urheiluvälinehuolto.

No mitä vittuu.

EmirMall.com - 9:12, 16.3.2016 »

Kenties jotenkin “eri asia” mutta Google “rahasti” 67mrd dollaria mainostajilta vuonna 2015 - koetteko samalla että Googlen “olemassaolon tärkein tarkoitus” on tehdä rahaa? :slight_smile:

Siis eikö yrityksen päätavoite yleensä ole tehdä rahaa? Näin ainakin pitäis olla omistajan näkökulmasta ja se on ihan ok mun mielestä.

Suomalaisista pyöräkaupoista itse tilailen/ostan lähinnä Hi5Bikesista ja Bikeshop.fi:stä

Mitä tuohon palvelun toimivuuteen tulee, niin tosiaan helpottaisi jos kategorioita olisi enemmän. Hakusanalla etsiminen toki on jees jos tietää tasan mitä haluaa mutta siinäkin on ongelmana että sama tuote saattaa olla eri kaupoissa eri nimellä. Samoin listoilla näyttäisi olevan tuotteita joita ei ko. kaupasta sitten kuitenkaan saa (ei varastossa ja ei tietoa milloin tulee tai tuleeko). Itse tykkään että tällainen palvelu auttaa kyllä kartoittamisessa että mistä ylipäätään jotain erikoisempaa tuotetta voi saada. Monet kaupat eivät Googlen hakuihin kuitenkaan tartu.

EmirMall.com - 9:12, 16.3.2016 » Täällähän on käyty kuumaa keskustelua eilisestä iltapäivästä lähtien! nalle wheelroos: Sikäli kun teidän firmanne ydinliiketoimintaa on kerätä noilta firmoilta rahaa ja affiliateprovikkaa, niin olisko mahdoton ajatus, että ette näiden tulovirtojen löytämistä ulkoistaisi yyveeläisille? DanielBraun: ^Meinasin juuri kirjoittaa kysymyksen siitä mikä on webbisivun olemassaolon tärkein tarkoitus. Tää vastaski siihen hyvin. Minun vastausta tähän kysymykseen EmirMallin edustajana on hieman hankala kokea puolueettomaksi mutta teen parhaani :) Ydinliiketoimintamme on tarjota sivusto josta löytyy kaikki kaupat ja tarjonnat saman katon alta ja tuoda shoppaajille lisäarvoa vertailemalla tuotteita, kauppoja, saatavuutta ja hintoja yhdestä paikasta, säästäen aikaa, vaivaa ja rahaa etsiä/löytää oikeaa ja sopivaa kauppaa ja tuotetta. Kaupoille tarjoamme alustan jossa voivat esittää tuotteitaan limittäin muiden kauppojen kanssa jotta asiakkaat voivat helpommin päättää, mistä haluavat tehdä ostoksensa. Olemme keskellä, palveluntarjoajana, ja kaupat palkitsevat meitä ottamalla osaa palveluumme. Uusille start-upeille tarjoamme 1 vuoden ilmaista palvelua. Kenties jotenkin "eri asia" mutta Google "rahasti" 67mrd dollaria mainostajilta vuonna 2015 - koetteko samalla että Googlen "olemassaolon tärkein tarkoitus" on tehdä rahaa? :) Nyt kun tämä on saatu pois alta niin palataan takaisin siihen kuin: Olisko teillä ehdottaa hyviä ja luotettavia suomalaisia pyöräkauppoja?
Eiköhän se ole sanomattakin selvää, että googlen olemassaolon tärkein tarkoitus on tehdä rahaa vai mitä te ajattelette näin niinkuin yrittäjän näkökulmasta, että mikä se ykkössyy ylipäänsä on yrittää? Meni tässä vastauksessa kysymysten pointti aikalailla täysin ohi, pointti oli hienovaraisesti ilmaista, että pitääkö tuo palvelun kehittäminen osin ulkoistaa maksuttomalle taholle ja nauttia hyöty siitä itse? Koko tämän topikin ideahan on saada ilmaista tietoa vai kuinka?

Editoidaan nyt kuitenkin ilmainen neuvo: Kun teidän sivuillanne ostoskoriin kerää tuotteita, olisi hyvä nähdä saako koko läjän yhdestä verkkokaupasta. Myös kaikki tuotteita kauppaavat firmat olisi hyvä näyttää ja niistä sitten valikoimalla esim 3 liikettä teidän verkkokauppanne näyttäisi edullisimman kombon ostoksille näihin 3 liikkeeseen hajautettuna. Näkisin, että tällaisessa palvelussa kuitenkin yhden osan metsästäminen jäisi pienempään asemaan kuin se, että saisi helposti isommalle läjälle tiedot kaupoista ja hinnoista.

Josbanse ainakin itse ulkoistaa paskansa aina maksaville tahoille.

Munccis - 9:33, 16.3.2016 » Josbanse ainakin itse ulkoistaa paskansa aina maksaville tahoille.
Emmäkyllä tiedä mitä paskaa oisin sinänsä ulkoistanut :D

Olen sitä mieltä, että yritysten välttämättömyys on tehdä rahaa. Yritystoimintaa ei ole, jos ei tehdä rahaa. Tähän väitteeseen sisältyy priorisointi siitä, että rahan teko ei siis ole listalla ylimpänä, vaan alimpana. Rahan teon jälkeen yrityksen pitää miettiä, että mitä muuta se tekee kuin rahaa ja miksi.

Koetan tätä seuraavan kerran kun menen keskustelemaan asiakasehdokkaalle. Odotusarvo ei ole suuren suuri.

Salomo - 9:28, 16.3.2016 »
EmirMall.com - 9:12, 16.3.2016 » Kenties jotenkin "eri asia" mutta Google "rahasti" 67mrd dollaria mainostajilta vuonna 2015 - koetteko samalla että Googlen "olemassaolon tärkein tarkoitus" on tehdä rahaa? :)
Siis eikö yrityksen päätavoite yleensä ole tehdä rahaa? Näin ainakin pitäis olla omistajan näkökulmasta ja se on ihan ok mun mielestä. Suomalaisista pyöräkaupoista itse tilailen/ostan lähinnä [Hi5Bikesista](http://www.hi5bikes.fi/~5Cd7x0000001/?Y999=MAI) ja [Bikeshop.fi:stä](http://www.bikeshop.fi/) Mitä tuohon palvelun toimivuuteen tulee, niin tosiaan helpottaisi jos kategorioita olisi enemmän. Hakusanalla etsiminen toki on jees jos tietää tasan mitä haluaa mutta siinäkin on ongelmana että sama tuote saattaa olla eri kaupoissa eri nimellä. Samoin listoilla näyttäisi olevan tuotteita joita ei ko. kaupasta sitten kuitenkaan saa (ei varastossa ja ei tietoa milloin tulee tai tuleeko). Itse tykkään että tällainen palvelu auttaa kyllä kartoittamisessa että mistä ylipäätään jotain erikoisempaa tuotetta voi saada. Monet kaupat eivät Googlen hakuihin kuitenkaan tartu.
Kiitos Konsta ja Salomo kauppa ehdotuksista!

Tulemme vielä lisäämään kategorioita, toistaiseksi olemme ehtineet vasta muodostamaan “yleiset kategoriat” ja sitä tullaan vielä pilkkomaan. Kuten mainitsit, monesti tuotteiden nimet eri kauppojen välillä ovat erilaisia - olemme viimeistelemässä tätä osioo jolloin identtiset tuotteet eri kaupoilta tulisi näkymään samalta sivulta jolloin vertailukin helpottuu, valmistuminen arviolta tämän viikon aikana. :slight_smile: Tuohon “ei tietoa toimitusajasta”, olemme kehittämässä tapaa miten tuoda tämä tieto näkyviin jo kategoria sivulla niin ei tarvitse klikata tuote sivulle että näkyisi saatavuudet.

Hienoa että koet palvelun hyödylliseksi, parannamme sitä jatkuvasti ja palautteilla kehitetään sivustoa parempaan suuntaan :slight_smile: SUURI kiitos!

Josbanse - Editoidaan nyt kuitenkin ilmainen neuvo: Kun teidän sivuillanne ostoskoriin kerää tuotteita, olisi hyvä nähdä saako koko läjän yhdestä verkkokaupasta. Myös kaikki tuotteita kauppaavat firmat olisi hyvä näyttää ja niistä sitten valikoimalla esim 3 liikettä teidän verkkokauppanne näyttäisi edullisimman kombon ostoksille näihin 3 liikkeeseen hajautettuna. Näkisin, että tällaisessa palvelussa kuitenkin yhden osan metsästäminen jäisi pienempään asemaan kuin se, että saisi helposti isommalle läjälle tiedot kaupoista ja hinnoista.

Laitan ehdotuksen IT porukalle niin saavat jotain tekemistä! Kiitos vinkistä

Meikästä on aivan OK, että tällainen yritys kyselee väeltä, millaisia ominaisuuksia ja mitä kauppoja palveluun kaivataan.

Joku sanoo sitä työn ulkoistamiseksi, ite sanoisin että palvelun käyttäjät pääsevät ite vaikuttamaan asioihin.

Oma shoppailuni perustuu niin epärationaalisiin fiiliksiin, etten yleensä kaipaa hintavertailukonetta. Useamman eri tuotteen saatavuus samasta kaupasta kiinnostaisi vienosti enemmän.