Elixir 3 säätö

Oon tässä yrittäny saada avid elixir3 keskitettyä. Ei meinaa onnistua millään. Hermojen kiristymistä havaittavissa kyllä. Olisiko jotain erinomaisia neuvoja tarjolla? Jarrut on uudet ja runko inbred 29r. Ongelmia vain takajarrussa.

  1. painat satulanmännät sisään.
  2. asennat satulan silmämääräisesti keskelle suhteessa levyyn ja kiristät siihen
  3. painat kahvasta niin monta kertaa että palat nappaa levyyn kiinni
  4. jarrusatulan pultit auki, painat kahvan pohjaan ja kiristät samalla satulan pultit

jos vielä hankaa niin jompikumpi mäntä jumittaa

eilen tein noin

Minkähänlaiset dropit kyseisessä Inbredissä?

Sekin vaikuttaa että On-Onen toleranssit ovat vähän sinne päin, ja jarrukiinnikkeet pitäisi joskus ikään kuin feissata.

Horisontaalinen droppi näyttäisi olevan. Track malliksi kai sitä joku kutsuu?!

Eli se minkä On-One nimeää “slot dropoutiksi”?

Noissa on tärkeää että jarrusatula on pituussuunnassa oikeassa kohtaa. Muuten mäntä painaa jarrupalaa vinoon, ja pala kuluu epätasaisesti.

Katsele jarrun sijaintia silmällä ja järjellä.

Täytyy näin inbred ensiasentajana sanoa, että harvinaisen harmittava tuo takajarrun kiinnityspaikka. Helpompiakin oon nähny.

Kai sulla on pulttiakseli siinä? Pikalinkulla ei pysy ilman chaintugia paikallaan se akseli.

No eipä tietenkään oo pulttiakselia eli chaintugin hankinnaksi menee. Kiitos ohjeistuksesta. Taas noviisi sai oppia.

Itsellä oli sama dropout ja sama ongelma.

Eli ensin chaintug vetopuolelle (ainakin) ja ketju sopivaksi ja kiekko suoraan ja pikalinkku napakasti.

Jarruhan on tässä vaiheessa irrallaan. Sitten jarrupalat irti ja painelet mäntiä sisään tylpällä metalliesineellä ja palat takaisin ja jarru kiinni runkoon ja suunnilleen keskelle.

Sitten silmällä ja pyörittelemällä arvuuttelemaan pituussuunnassa oikeaa kohtaa. Laita jarru niin “taakse” kuin levyyn hankaamatta menee. Sitten keskitys mannisen ohjeilla.

Ja kun ketju venyy niin sama homma uudestaan.

Tuon dropoutin takia inbredit on halpoja. Iloitse siitä.

Semmosta oon kuullu ja pari kertaa käytännössä kokenutkin, että maali haarukanpäiden kitkapinnoilla on kurja juttu. Tiiä olinko sitten kiristäny takakiekon huolimattomasti, mutta reippaalla polkaisulla vetopuoli lipsahti eteenpäin ja sen puolen haarukanpäästä meni maali samalla kurttuun. Poistin kyseisestä fillarista maalit, eikä sen jälkeen takakiekko ole lipsunut.

Sama juttu oli läskipyörän kanssa: voimakas jarrutus hyvän pidon kanssa liikautti vasenta puolta taaksepäin. Poistin maalit navan lukkomutterin kohdalta molemmin puolin, eikä ongelma ole palannut, vaikka takakiekko onkin pikalinkulla kiinni. Ja pikalinkuissa on sitten eroa: oma luottolinkkuni on umpimallinen Shimano XT.

http://www.evanscycles.com/product_image/image/ba4/529/9d5/26986/product_page/shimano-hone-m600-rear-centrelock-disk-hub.jpg
Mulla sattu drakkariin takanavaksi cnc:n alennus hone, siihähän on kans tuollainen vaaka dropout. aivan käsittämättömän hyvä tuo ei-vetopuolen kiinnitys. ja kun RD ei ole kiinni niin normaali 10x1 ratamutteri käy vetopuolelle.