Kiinnostus näihin heräsi kun naapuri roudasi samassa hississä fillariaan. Olivat kuulemma tilanneet englannista halvalla kimpassa. No createn tsygähän se oli ja tietysti hieno ulkonäkö herätti omankin mielenkiinnon ja vielä kun fashion line prisma fillari levisi niin olinkin jo tekemässä tilausta. Sitten googlailemalla selvisi että create ei välttämättä olekaan paras vaihtoehto vaikka halpa onkin. Fuji Track tulee himpun verran kalliimmaksi mutta on ilmeisesti myös parempi.
Paljon kun en fillareista tiedä kysyisinkin että onko uudemmassa hinnan erotuksen (61€) verran parempaa osaa? Tokihan tollainen oranssi olisi aika maukkaan näköinen. Mites toi välitys tämän vuoden mallissa 46/15 ja vanhemmassa 48/15, ajo tulee olemaan lyhyttä työmatkaa ja kaupungissa liikkumista? Oon 177cm mikäköhän olisi tod.näk. paras koko mulle? Sitten vielä sen jarrun haluaisin, ainakin aluksi. Paljon pitää varautua maksamaan niistä palikoista?
Specseistä ainakin näkee että etu- ja takajarrulle on paikat tehty.
Huomioisin kuitenkin kohdan
Notes: This bike is supplied without brakes and it is not for use on roads
En tiedä sitten, tarkotetaanko tolla että jarruttomana sitä ei oo tarkotettu tielle mutta kun saa jarrut niin voi mennä. Pyörähän on nimensä mukaisesti ratapyörä
Välityksen sopivuus riippuu ihan polkijasta. Uudemmassa on pikkasen kevyempi välitys, ja toi 48/15 voi olla aika kova alotella jos on mäkiä työmatkalla. Toki noitakin voi sitten jälkeenpäin vaihtaa.
Jarrulänget saa kaupasta/foorumilta/ylihuomenna kirppikseltä.
Rungon kokoa voi miettiä topicissa “Maantierungon koko ja ajoasento”
walto - 12:53, 30.7.2010 »
Specseistä ainakin näkee että etu- ja takajarrulle on paikat tehty.
Huomioisin kuitenkin kohdan
Notes: This bike is supplied without brakes and it is not for use on roads
En tiedä sitten, tarkotetaanko tolla että jarruttomana sitä ei oo tarkotettu tielle mutta kun saa jarrut niin voi mennä. Pyörähän on nimensä mukaisesti ratapyörä
Välityksen sopivuus riippuu ihan polkijasta. Uudemmassa on pikkasen kevyempi välitys, ja toi 48/15 voi olla aika kova alotella jos on mäkiä työmatkalla. Toki noitakin voi sitten jälkeenpäin vaihtaa.
Jarrulänget saa kaupasta/foorumilta/ylihuomenna kirppikseltä.
Rungon kokoa voi miettiä topicissa "Maantierungon koko ja ajoasento"
Eikä kannata niitä jarruja etukäteen välttämättä ostaa, jos on budjetti-mielellä liikkeellä, sillä käsittääkseni tekstistä huolimatta vastaavia pyöriä on jarrujen kanssa tullut. En ole varma, mutta muistelisin.
Uudemmassa on ainakin noita kokovaihtoehtoja paljon enemmän. Ei vääränkokoisella ajaminen oo hauskaa, paitsi ehkä muiden mielestä. Ja silloinkin se on enempi sellasta myötähäpeää.
Kantsis varmaan tosiaan ylihuomenna mennä vielä mitään tilaamatta sinne kirppikselle, voihan siellä vahingossa olla just sopiva kompliitti myynnissä.
Itse olen samanlaisessa tilanteessa, ajattelin ensin itse kasata pyörän, mutta taitaa tulla koko pakka samalla. Hinta ja amatöörin kasaaminen(ois fiilistä kyl ja kierrätys kunniaan)+hirveä hinku saada pyörä jo alle, tässä syitä miks uutena koko pakka. Tietty jos täältä foorumilta/muualta saa hyvän pyörän käytettynä ni jesh.
Itte oon kattellu kansa tota fuji trackia ja tilaamista evancyclesilta.
Muita vaihtoehtoja on
bianchi pista
charge plug racer
ja siis fuji
Kokemusta on sen verran että kävin helsingissä tutustumassa vähän milt ajaminen tuntuu:
-marin inverness
-globe roll
oisko muita hyviä settejä?
haetaan kestävää peliä, jolla mahd ajaa talvella.
karmolis - 13:37, 31.7.2010 »
Uudemmassa on ainakin noita kokovaihtoehtoja paljon enemmän. Ei vääränkokoisella ajaminen oo hauskaa, paitsi ehkä muiden mielestä. Ja silloinkin se on enempi sellasta myötähäpeää.
Kantsis varmaan tosiaan ylihuomenna mennä vielä mitään tilaamatta sinne kirppikselle, voihan siellä vahingossa olla just sopiva kompliitti myynnissä.
En tunne enkä haluu mainostaa, mutta [tällänenkin olis täällä kaupan](https://www.yksivaihde.net/old/5023)
Huomasin kyllä tuon myynti-ilmoituksen ja googletilla hain kommentteja fillarista. Samansuuntaista tuli kun Createn fillareista. Jos mulla kuitenkin on varaa sijoittaa n.100€ enemmän niin eikö tuo Fuji olisi laadukkaampi? Komponenteista en niin tiedä mutta CroMo runkoisena Fuji on kolmisen kiloa kevyempi.
houlou - 16:58, 2.8.2010 »
suomesta haluaisin ostaa, mutta ei taida oikeen löytyä, vai tietääkö kukaan mistä voisi käydä tyyppaamassa?
Steamrolleria pitäis päästä hypistelemään Foxcompiin, mutta Chargejen kanssa voi olla nihkeempää. Signature BMX:llä on Freestyler valikoimissa, mutta Kellokoskella…
^^ Chargeja saattaa löytyä koeajattavaksi Signaturelta BMX:ltä. Sivujen mukaan valikoima on niukka tällä hetkellä.
Steamrolleria myy ja maahantuo Foxcomp, jolta voi löytyä koeajattavaksi koottu (varmasti liikkeestä riippuen) yksilö. Pyörää myy myös ainakin Tikkurilan pyörähuolto ja Sellon pyörä. Eli niihinkin kannattanee soitella. Muistaakseni Kuinomassakin on jollain tarjolla Steamroller. Eli sitä kautta voisi koeajella maksusta.
Itsekin arvoin Plugin ja Steamrollerin välillä ja tulin siihen tulokseen, että edullisempaa kuin ostaa kumpikaan valmiina, on kasata Roller osista. Se on tietysti hieman mieltymyksistä ja mahdollisista tarjouksista riippuvaista.
thanks
pitää huomenna kilautella kavereille, josko pääsis testingtesting.
Sen verran mitä oon käynyt noita testailemassa, niin 600-800e budjetissa tuntuu olevan jos mitä pyörää, steamroller houkuttaa koska talvinakit saa suht helposti (kuulemma) alle+mitä lukenu täältä ja muualta pyörästä+köyhän ei kannata ostaa shaibaa.
Toisaalta jos ja kun noita kaikkia lueteltuja vaihtoehtoja pääsee testaamaan, uskon että kun pysyy tos budjetissa, niin otan sellaisen pyörän mikä sit vaan TUNTUU ja näyttää hyvältä. fiilistä kehiin kans.
ps. Soittelin pyörähuoltoon; tulossa tällä tai ensi viikolla ainakin uusia spessuja…ainoa mikä niistä kiinnostaa on steel, langster nono.
Eli 2011 mallit pikkuhiljaa pukkaamassa kauppoihin.
Mä toin yhden 60 cm -pystyputkella olevan mukanani Briteistä vähän aikaa sitten, ja laitan sen myyntiin tässä jossakin vaiheessa pakon saneleman (muutto Toscanaan) vaihdefillarihankinnan takia.
plugi se sit tuli meikälle kun käytettynä lähti halvalla. hieman hienosäätöä tarttee. bullhornit mahdollistaa monipuolise ajoasennot, mut taitaa riseriin vaihtua,hep jos löytyy! geometria toimii. pistan kuvaa jahka ehdin. suosittelen kylla pyörää ekaksi fiksuttimeksi kuin moni muukin…
Kiitoksia vastauksista, M olis sit varmaan passeli mulle. Ei missään pääkaupunkiseudulla taida olla mahdollista päästä testaamaan plugia…? Täytys kai vaan lopettaa jahkailu ja laittaa tilaukseen.