Eka projekti: Bianchi Rekord 841 D seinältä takas kadulle

Kyseessä siis noin parikymmentä vuotta seinällä roikkunut Bianchi Rekord 841 D, jonka ajattelin herätellä henkiin. Tarkoituksena olisi siis kunnostaa kyseinen rassi kaupunkikäyttöön ns. työmatka-/arkipyöräksi. Nimenomaan kunnostaa eli en aio lähteä maalaamaan pyörää uudelleen vaan haluaisin säilyttää alkuperäisen lookin. Fillarissahan ei sinänsä ole mitään suurta vikaa. Huolettomuus vois olla se avainsana sen kaivatun lopputuloksen osalta, joten ehkä sinkulaksi… :wink: Vinkkejä otetaan mielellään vastaan. Tyyliin, mistä kannattaa hommata renkaita ja jos on jotain mitä ei missään nimessä kannata tehdä. Ohessa kuva pyörästä nyt.

huolettomuus…
hyvä tosta tulee, mutta jatkuvaa rassausta se tulee vaatimaan.
Suosittelen tutustumaan sivuston fiksi-infoon ja käymään vanhoja keskusteluja läpi. Löytyy hyvää juttua pyörän purkamisesta, osista ym.

Jeh, “huolettomuudella” meinasin lähinnä harkintaa sen suhteen millaisilla renkailla lähtis liikkeelle sekä vaihteista luopumista? Rassailuprojekti otetaan tietty rassailua varten… ;D Hyvin tuntuu löytyvän kaikenlaista infoa sekä täältä foorumilta että itse saitin puolelta.

Huolettomuutta saa oikeen reilulla pistosuojauksella renkaissa. En nyt kuvasta osaa varmuudella sanoa onko ns tuubirenkaat vai normaalit avorenkaat. Pistosuojattuja avorenkaita saa melkein mistä tahansa, osa vannoo Gatorskinnien nimeen. Niitä itseasiassa saa tuubinakin, mutta tuubeilla ajelu ja “huolettomuus” on silti vähän hankala yhdistelmä, joten jos on tuubit niin vähintäänkin uudet vanteet tai kiekkosatsi.

Jotain huoletonta sanoisin tuossa ohjainkannattimessakin olevan.

Hieno pyörä. Kiva tollasella on ens kesänä kruisailla. Talven aikana voit vaikka lyhentää jarrukaapeleita ja rasvailla kellokeskiön. Tota satulaakin ois syytä tiputtaa reippaasti. Onkohan toi joku old school tapa säilyttää pyörää niin, ettei alustemmi ja -tolppa juutu teräsrunkoon kiinni?

Fillari ei lopulta päätynytkään minulle projektiksi, vaan omistaja otti sen alkukesästä itse käyttöön… :wink: Hyvä niin(kin).