Eka fixi projekti: Crescent 70-luku?

Silta repeytynyt ja siinä kohdalla pienehkö reikä. Eiköhän toi ajoa kestä sen aikaa kunnes pääsee hitsailemaan kuntoon

Täänään oli tarkoitus avata tuo Fauberi ja vilkaista missä kunnossa keskiön laakerit ja samalla uusia rasvat. Sopivanlaista työkalua ei tietenkään löydy joten vasaran ja ruuvimeisselin kanssa koitin koputella, mutta tiukassa on. Taitaa vaatia enemmä Newtoneita kun mitä naputtelemalla saa aikaan.

smuu - 20:28, 16.7.2013 » Miksi muuten tuo läskimpien kumien ihannointi?
Jokaisella meistä on omat pienet perversionsa.

No, läskit kumit näyttää paremmilta jos niille vaan on tilaa, vrt. 35 mm tjsp VS 45 mm. Spessussa ton huomaa helposti kun laite näyttää hybridimäisen pitkän takapään vuoksi todella surkealta jos siinä on kapeet kumit. Toi etuhaarukka tietty näyttää orvolta kaikilla alle 2" kumeilla luulen ma.

Lisäksi, jos 32-milliset kumit vaihtaa, sanotaanko, ≈40-millisiin, niin ilmatila kasvaa reippaasti. Tällöin kyyti on mukavampaa (voi ajaa alhaisemmila paineillla), huolettomampaa (kanttarit ja muut ei tee yhtä pahaa jälkeä) eikä rullaavuuskaan välttämättä kärsi. Mulla on esim. fagorellissa nykyään 28 mm kumit, ja ajomukavuus verrattuna 23-millisiin huomaa selkeesti on paljon parempi. Voi olla että optimaalisen sileellä asvaltilla se on hieman hitaampi kuin kapemmilla kumeilla, mutta en oo huomannut et meno olis mitenkään tahmeempaa.

Mites voiko tuota “siltaa” missä jalka on kiinni ottaa kokonaan pois? Vai pitääkö tilalle hitsata siinä tapauksessa muuta tilalle?

Jukez - 11:59, 25.4.2014 » Mites voiko tuota "siltaa" missä jalka on kiinni ottaa kokonaan pois?
Voi, mutta ei kannata, koska silta jäykistää takahaarukkaa.

voi ottaa – ja juu, on syytä pistää tilalle jotain tukea.

Hyvä tietää itsellä samanlainen runko työn alla mistä päätin turhat hilppeet lähteä poistamaan. Toivotaan että en ole vielä pilannut runkoa :confused:

No älkääs nyt turhaan pelotelko. Ihan hyvin voi ajella ilman tommosta siltaakin.

niin ei kai siinä muuta, mut takapää voi tulla vähän levottomaksi. helppohan siihen on joku tukiputki laittaa/laitattaa. ei se pilalla ole.

Heetkkiiinenn?! ei kettuilua? ei kuittailua? Vain asiallisia apuja. Alkaako foorumi tervehtyä?

wehola - 14:03, 25.4.2014 » Heetkkiiinenn?! ei kettuilua? ei kuittailua? Vain asiallisia apuja. Alkaako foorumi tervehtyä?
Onneksi korjasit tilanteen.

^En mielestäni. Ilmaisin vain huomioni nykymenosta. Tyytyväisin mielin kesään.

Hyvä aihio. Erityisesti pidän tosta Cressun legendaarisesta oranssista ja hienoista tarroista. Jos meinaat maalauttaa, pidä väri ja hommaa samanlaiset tarrat. Rock.

Nonyt on tekijämies ja kommentit sitä luokkaa. Mikäs on tuo napa jonka ympärille kasasit ja paljo on ketjulinja?
Mulla on itellä kans cressu työn alla. Alun perin ollu samaa väriäki, mut päälle oli sutastu pariki uutta väriä ja ny kohta on pohjia myöten poistettu.
Tuolta löytyy hyvin tietoa ja jos täyden varmuuden haluat, ilmeisesti löytyy myös sposti josta voit kysellä lisää.
http://www.cykelhobby.com/
Oma on todnäkösesti alkuperästen osien perusteella legendaarinen 92320, joka saa myös asiaan kuuluvan entisöinnin vaikka yksivaihteiseksi jääkin. Tuossa omassa rungossani olen käyttänyt 37mm renkaita, mutta melko varmasti myös 42mm alle mahtuisi. Jos meinaa vähääkään muuta kuin silkin hienoa ääsfälttiä ajella, suosittelen kyllä paksumpia renkaita. Itte olen krossarilla ajellu 42mm kumeilla ihan polkujakin.