Myydään ruskea L-koon On One Il Pompino runkosetti. Paketissa tulee runko, keula ja ohjainlaakeri. Runkosetti on hyvässä kunnossa, joskin käytön jälkiä siihen on tullut.
Myynnin syy(!!!). Olin vaihtamassa pyörään uutta keskiötä ja kampia, kun kämmäsin ja väänsin vanhasta, paikallaan olevasta neliskanttikeskiöstä hampaat kummaltakin puolelta rikki. Olen koittanut saada keskiötä liikkumaan eri tavoilla raiskaten sen käyttökelvottomaan kuntoon, joten ajoon siitä ei ole missään tapauksessa. Minulla ei ole välineitä keskiön irroittamiseen ja epäilen, että ammattilaisen irroittamana työn hinta nousee nopeasti lähelle uutta vastaavaa runkoa. Hiukan harmittaisi dumpata runko kun se on vielä täysin ajettavassa kunnossa ja jopa tykkään, kun rungossa näkyvät ajo ja kilometrit. Ajattelinkin tarjota tätä huokeaan hintaan, jos löytyisi joku joka haluaisi ostaa ja tehdä tästä taas ajettavan.
Runko on Helsingin Kannelmäessä jossa sitä voi käydä katsomassa. Myyn mielelläni sen ostajalle joka tulee hakemaan sen. Yhteydenotot yksityisviestillä.
Hintapyyntö 70€/tarjous.
Edit: otetaan vielä pois myynnistä. Testaan irroittamista vielä uusilla keinoilla.
Onks nää niitä oppirahoja? M8 kierretanko ja keskiöavain pultilla keskiön akseliin varmaan kokeiltu? Eikös pomppis ole terästä, joten saaviin vaan putkimiestä ja keskiö upotetaan sinne ja annetaan alumiinisten kuppien kadota?
Nää on juuri niitä oppirahoja. Temmoin keskiötyökalun ensin vasaralla paikalleen ja sitten puristimella puristin vielä toiselta puolelta kiinni jonka jälkeen vääntö ilman tulosta. Lisäksi porasin kupin reunaan reiän ja löin vasaralla mutta en saanut liikkelle. Lähtee varmasti kun on neuvokkuutta ja/tai työkaluja.
Onko toi putkimies + alumiinikuppien syövyttäminen läppä vai kannattaisiko testata.
Jos siellä on Shimanon patruuna, niin ei-vetopuolen kuppi kyl pitäs syöpyä välistä pois. Vetopuolen kuppihan on sitten osa sitä patruunan teräksistä runkoa. Testaa vain hyvin tuuletetussa tilassa ja varovaisuuden kanssa.
Edit: ellei sit oo halpiskeskiö muovikupeilla. Tässä tapauksessa turkulaiset osaa varmaan auttaa.
^Kupit on kyllä kummatkin jotain muuta kuin terästä, jos väännetty paskaksi se hammastus. Mulla ainakin perus keskiötyökalu feilaa ennen kuin shimanon teräksinen kuppi, joten putkimies kyllä tehoaa.