Ehdotus

Jos et hirveästi tykkää siitä, että jonkun tietyn myyjän ilmoitukset ovat aina viikkonoston jälkeen koko päivän etusivun kärjessä, niin harkitsisitko semmoista toimintamallia, ettei vaan nosteltais niitä ilmoituksia kommentoimalla? Koska lienee nähty jo se, ettei kyseisellä kuvitteellisella foorumin jäsenellä ole aikomustakaan muuttaa toimintatapojaan sosiaalisen paineen edessä? Lopulta viikottain tapahtuva myllytys vaan lisää tän sinällään monen mielestä häiritsevän ilmiön häiritsevyyttä palstalla, mitään positiivisia vaikutuksia ei ole ollut havaittavissa.

todellakin tämä ja ihan yleisellä tasolla, koskien kaikkia ja kaikkien myynti-ilmoituksia. jotenki raskasta seurattavaa suurelle yleisölle kun samat nimimerkit ja samat läpät joka viikko. kaikenlainen targetointi todellakin not cool 2018 ja olis kiva nähdä kivan foorumin pysyvän kivana.

offari sinne minne se kuuluukin eli huumorilla perustetut topit kuten polyvalent-topi ja muut offarirysät/mikrokuvut

hyvä.

itelle sopii tää rätsyn ehdotus ja laitoin kuvitteelliset jäsenet ignoreen.

Tai sit vaan bänniä tuplanikeistä, jatkuvasta kainalopiereskelystä ja huonoista käytöstavoista.

Ei täällä miten vaan voi ollako vai eikö olla?

Oispa natsimode.

joo ihan varmasti tekis muutamalle tyypille hyvää permabannit mut ei me haluta toimia täällä sillä tavalla

hyvä avaus rtz:ltä, ottakaa koppia

kaukomieli - 14:20, 1.11.2018 » Tai sit vaan bänniä tuplanikeistä, jatkuvasta kainalopiereskelystä ja huonoista käytöstavoista. Ei täällä miten vaan voi ollako vai eikö olla? Oispa natsimode.
Oot ehkä jo tajunnut, että tätä ei tule tapahtumaan. Koska natsimoden kaveri tai jotain. Tän palstan [i]yhteisöllinen, sosiaalinen kontrolli [/i]nimittäin, ikävä kyllä, kaatuu siinä kohtaa, kun joku vaan päättää olla nakkaamatta paskaakaan.

myöskään kaikenlainen modentuntemis läppä not cool vieläkään (2018)

täytyy sanoo, että mulla on suuret odotukset naperonkin suhteen vaikean alun jälkeen. renesanssimiehisyyttä tuntuu kuitenkin löytyvän 10 josbansen tai puolikkaan tuuren edestä.

ununu - 14:36, 1.11.2018 » myöskään kaikenlainen modentuntemis läppä not cool vieläkään (2018)
Meinaatko, että on rumaa sanoa ääneen, että [i]yhteisön [/i]sisällä on erilaisia yhteisöjä?

Ihan helvetin hitaan ninjan edit. en mä haluakaan osallistua tähän keskusteluun

meinaan, että täällä on varmasti useita perspektiivivääristymiä voimassa. sosiaalisen kontrollin siirto eli tiukempi moderoimislinjakin voi lähteä useampaan kehityssuuntaan.

tarkoitin, että hyvä avaus siinä mielessä, että skarpattavaa varmasti löytyy tässä vaiheessa vähän joka suunnalta.

skarpataan yhdessä tai sit jatketaan sellasten narratiivien vääntämistä siihen sitten kuten yllä kaavittavissa.

ununu - 14:36, 1.11.2018 » täytyy sanoo, että mulla on suuret odotukset naperonkin suhteen vaikean alun jälkeen. renesanssimiehisyyttä tuntuu kuitenkin löytyvän 10 josbansen tai puolikkaan tuuren edestä.
Oiskohan sunkin välillä aika luoda nahkas uudelleen. Ei jaksa kun hilsettä joka paikassa.

Kannatan. Mutta myöskään en ymmärrä miksi tätä katsotaan läpi sormien modejen osalta.
Virtuaalisen ignoren tilalle haluaisin kyllä oikean.

DanielBraun - 14:49, 1.11.2018 » en ymmärrä miksi tätä katsotaan läpi sormien modejen osalta.
Veikkaan, et pääasiassa siksi, että palstalla ei ylipäätään taida olla yhtään modea, jota varsinaisesti jota kiinnostais moderoiminen. Mikä ei sinällään ole ihme. Ikävää hommaa.

ehkä koska “tätä” ei oikeastaan tarkoita yhtään mitään vaan on jokin lähinnä omassa päädyssäsi pyörivä puhdas kehäpäätelmä joka on evolvoitunut targetointidiskurssiksi joka varmasti voimistuukin muutaman agendoituneen syöttelijän toimesta yleistä keskusteluavaruutta vaivaannuttavaksi ripuliksi.

tollanen moderoinnin aliarvioiminen ja aliarvostaminen kuitteina moderoinnin puuttumisesta eioo hirveen cool myöskään mun mielestä. foorumi on kiva koska sen annetaan olla kiva. sosiaalinen kontrolli toimii ja sosiopaattiviittaukset muiden jäsenten osalta on itse asiassa paljon suurempi ongelma kuin se, että jollain ei ollut varaa ostaa jotain ja tuli vähän paha mieli.

ununu - 14:55, 1.11.2018 » ehkä koska "tätä" ei oikeastaan tarkoita yhtään mitään vaan on jokin lähinnä omassa päädyssäsi pyörivä puhdas kehäpäätelmä joka on evolvoitunut targetointidiskurssiksi joka varmasti voimistuukin muutaman agendoituneen syöttelijän toimesta yleistä keskusteluavaruutta vaivaannuttavaksi ripuliksi.
[s]Hyvää pohdintaa, sigumatskua[/s], vittu mitä sössötystä.
ununu - 14:55, 1.11.2018 » ehkä koska "tätä" ei oikeastaan tarkoita yhtään mitään vaan on jokin lähinnä omassa päädyssäsi pyörivä puhdas kehäpäätelmä joka on evolvoitunut targetointidiskurssiksi joka varmasti voimistuukin muutaman agendoituneen syöttelijän toimesta yleistä keskusteluavaruutta vaivaannuttavaksi ripuliksi. tollanen moderoinnin aliarvioiminen ja aliarvostaminen kuittaaminen "moderoinnin puuttumisena" eioo hirveen cool myöskään mun mielestä. foorumi on kiva koska sen annetaan olla kiva. sosiaalinen kontrolli toimii ja sosiopaattiviittaukset muiden jäsenten osalta on itse asiassa paljon suurempi ongelma kuin se, että jollain ei ollut varaa ostaa jotain.
Tosi vaivaannuttavaa sössötystä tässä näin.

Ketkä muistaa kun asb oli mode?

Oma foorumikäytös on muovautunut yhteisön ehdoilla. Otetaampa esimerkki: Mulla oli joskus maantierossin tarjolla, jonka mukaan tarjosin vaihdeosia (itseasiassa möin runkosettinä vaihdeosat mukaan tyylillä). Noh se ilmotus sitten haukuttiin ja modejen toimesta poistettiin. Nykyään kun joku myy vaihdejuttuja, meen samaan tyyliin kommentoimaan ja kaikki on tyytyväisiä. Samaan tapaan kaikki vittuilee nuunuun ilmotuksiin koska se on foorumin tapa. Yhtälailla nuunuukin postaa moneen kertaan ja nostaa myynti-ilmojaan vähän väliä jopa monella käyttäjällä. Sekin on foorumin tapa.

nuunuu postaa sääntöjen puitteissa ja siksi nuunuu ei ole saanut bannia. nuunuu on välillä jonkun mielestä vähän tuhma. jonkun muun mielestä nuunuulla on just hyvä meno. nuunuu itse haluaisi vain myydä pieneksi jääneen kolmipyöränsä ilman sen suurempaa numeroa.

ok. mun pitää jatkaa nyt töitä, olkaa ja kontrolloikaa toisianne kiltisti täällä ja vika kerää lapiot laatikkoon :slight_smile:

ununu - 15:14, 1.11.2018 » nuunuu itse haluaisi vain myydä pieneksi jääneen kolmipyöränsä ilman sen suurempaa numeroa.
Aika mukavat post-truth ripulit siinä. Höyryää oikein.