Ehdota mulle ostettavaa - topic

Steaven Seagal tähdittää: Kaappaus topiikissa

Smurf - 8:19, 6.9.2014 » Rolleri oli duunikäytössä 2004-2010 ja nyt toimii Tyhmyyscrossipyöränä. En ruostetta ja lommoja teräässä pelkäisi.
Koska tämä kiinnostaa, niin häpeämättä kysyn täällä. Onko mini-cargo nyt täyspäiväinen duunipyörä vai onko sulla sen ohessa joku muu? Tuliko rollerin tilalle parempaa? Utelen, koska itseäni kiinnostaa se, että miten eri ammattien tyypit töitään tekevät. (Eli, tässä ei ole mitään internetz-ironiaa haettu!)
tutam - 8:37, 6.9.2014 » Steaven Seagal tähdittää: [i]Kaappaus topiikissa[/i]
Smurf - 8:19, 6.9.2014 » Rolleri oli duunikäytössä 2004-2010 ja nyt toimii Tyhmyyscrossipyöränä. En ruostetta ja lommoja teräässä pelkäisi.
Koska tämä kiinnostaa, niin häpeämättä kysyn täällä. Onko mini-cargo nyt täyspäiväinen duunipyörä vai onko sulla sen ohessa joku muu? Tuliko rollerin tilalle parempaa? Utelen, koska itseäni kiinnostaa se, että miten eri ammattien tyypit töitään tekevät. (Eli, tässä ei ole mitään internetz-ironiaa haettu!)
[Rolleri](https://www.yksivaihde.net/old/3078) 2004-2010 Sitten [replica](https://www.yksivaihde.net/old/8769)2009-2013 Lopuksi pari [Omnium Miniä](https://www.yksivaihde.net/old/18018&page=3)2013->

Tilanne meni kutakuinkin niin, että ajelin rollerilla (sitä ennen vaihdeTunturilla ja parilla eri konversiolla) ja parina viimeisenä vuotena rolleri (56) alkoi tuntumaan pitkältä, vaikka oli suora stolppa ja 9 cm kannatin ja kolmekymppiset alkoivat lähenemään. Päätin sitten teettää rollerista kopion, saman mutta erin eli samoilla spekseillä, mutta hieman isommalla rengastilalla, jotta 42 mm snow stud mahtuisi pyörimään ja pituus olisi 1 cm lyhyempi.
Punainen paholainen tuli kotiin sydäntalvella 2009.
Sillä ajelin tyytyväisenä tartsilla, kunnes huomasin että ajamieni keikkojen koko alkoi olla kohtuullisen kokoista ja välillä tartsikin oli liian vähän, mutta päivittäin ei viitsinyt Bullittillakaan jyyhkätä, kompastelin Omniumiin ja sain sen verran reilun tarjouksen, että päätin kokeilla.
Ja hyvä on ollut!
Mitä nyt ensimmäinen kaupallinen versio oli pikkaisen lyhyt, mutta olin juuri juuri sopivan pituinen siihen segmenttiin… ja kun oikean kokoinen tuli markkinoille hankin sellaisen.
Sillä olen pääasiallisesti ajellut nyt vajaan vuoden. Itseasiassa vinkkasin Jumbolle kuinka saa helposti takahaarukkaa lyhentämällä helposti pidennettyä runkoa.

Tilanne on nyt siten hassu, että tallissa ei ole yhtään pyörää, josta käytännöllisyyden tai tarinan takia voisi luopua.

Eli täällä haetaan foorumi hyväksyttyä pyörää?

No periaatteessa joo, siis mulla on kuitenkin mielessä, että joku palpainen katurata (tarkentu halut illalla) tai hyvän tarjouksen osuessa kohdalle teräksinen. Painan paljon ja siks palpa olis kiva. Palpa vois olla ihan mielecci jännemmällä geolla tai sitten goldsprintin valikoimasta jotain perusedullista palpaa. Toki jos sattuu jotain laatupeliä löytymään edukkaasti niin kelpaa. Viggokin mielessä, mutta ajattelen sen järkipyöräsegmenttiin ja aika samantapaiseksi joskin laadukkaammaksi kuin dolani. Kiire ei ole, joten vaihtoehtoja katsellaan. Oon vaan snadisti impulsiivinen, ja siks tiedän, että hyvällä argumentilla perusteltu ehdotus voikin tuoda mulle ahaa-elämyksen.

Tilaa mieleciltä unelmiesi runko, jos ei oo kiire. Parilla kaverilla on mielecit hiotuilla saumoilla ja on kyl ollu parempi kuin hyviä runkoja :slight_smile:

Foorumiuskottavuus pyöränhankintakriteerinä on hieman väärä, siis jos se on vaatimusten kärkipäässä.
Muodit ja buumit vaihtuu, joten pyörääkin sais olla vaihtamassa joka vuosi.
Foorumilla monet hyväksytyimistä ja arvostetuimmista pyöristä on PALJON AJOA nähneitä luottoratsuja, eikä niin uutuutta kiiltäviä runkoja.
Speksauskuumeesta on kärsinyt tälläfoorumilla varmaan suurin osa, itse välillä aivan liikaa.
Siinä vaiheessa mennään vähän hassusti, jos pitää alkaa muilta kyselemään mikä ois siistein runko johon ylimääräiset eurot laittais.
Sitäpaitsi foorumilta löytyy tämä Katurata lanka. Sen läpikahlaamalla luulis ahaa-elämyksen löytyvän.
Toisaalta tämä nettispeksaus on osa harrastusta ja jos siitä saa hyvän fiiliksen niin ei kai siinä.
Pääasia kuitenkin lienee, että on pyörä jolla on kiva ajaa.

Sopiva runko, hyvät osat ja sitten ajat. Saat hyväksynnän, ja pyöräsi myös. Pyrkisin pois muiden miellyttämisestä ja tähtäisin itsen miellyttämiseen. Ei täällä kuitenkaan yhtä mieltä olla.

Jos on liikaa ylimäärästä ni tommone ja magig gear :smiley:

4,6 kg!

Osta Goldsprint Ronin, hyvä ja halpa palpa. Tota saa nykyään myös vihreenä → sexy.

Foorumihyväksyttykin tuo taitaa olla, Escobar projektilankoineen on aiheuttanut valtaisaa kiimaa ja kastellut monen Dolanjäbän pöksyt.

Kiinnostaa suuresti tämä argumentti “Painan paljon ja siksi palpa olisi kiva.” Millä tavalla se alumiini vaikuttaa ison pojan ajokokemukseen? Nimimerkillä 189cm ja 95kg, oonks läski?

Viltsu - 11:39, 6.9.2014 » Kiinnostaa suuresti tämä argumentti "Painan paljon ja siksi palpa olisi kiva." Millä tavalla se alumiini vaikuttaa ison pojan ajokokemukseen? Nimimerkillä 189cm ja 95kg, oonks läski?
Palparungot on yleensä jäykempiä kuin teräksiset. Ei notku.

Oon kaks päivää raapinu päätä ja miettiny minkä väriset kiekot laitan pyörään…eli runko on musta ja keula ja stonga valkoiset.

Olin pitkään että mustat vanteet mustilla navoilla ja valkoisilla pinnoilla…toisaalta meneekö kirkkaat (metallinhopea) kiekot pahasti metsään? Valkoiset vanteet on kait nöy nöy koska liikaa kontrastia ja menee paskaseks nopee, kait.

Toisaalta…onks tää nii vakavaa. Ei luulis.

Ehdotan kaikille seiraavaksi ostokseksi ainakin yksi tuoppi olutta. Ajattelin itse mennä ostamaan ja ehkä ainakin yhden jallun.

^^ mustat kiekot valkosilla navoilla

Sulle: valkonen stonga vittuun, filosta riippuen mustat tai kirkkaat kiekot.

Omiin hankintoihin: palpa ei notku mun alla samoin ku teräs. En oo kyselly sitä muodikkainta, voiha vinkit liittyä myös hyväks havaittuihin aikaa kestäviin jutuihin.

Oon siis ollu tässä maailmassa reilun vuoden, tiedän asioita periaatteen tasolla, mutta monessa asiassa käytännön kokemusta ei ole

Ajat vaik sil dolanillas?
Ja speksaat sit ku tiedät mitä haluut?

Edit: ja tää oli sellainen hyväntahtoinen kommentti.

voi hyvänen.

neuvona ihan yleisesti: valkoiset osat pyörästä pois.

yleisiä neuvoja vois jakaa vähä enempiki IYKWIM.