Dynamot, dynamonavat, dynamovalot ja pienlaitelaturi matkalle

Ei siis ollut valot päälla vaan ne syttyi itsekseen. Tämä oli uusi kokemus. Edellisellä reissulla latasi edes jollain teholla, mutta nyt ei ollenkaan.

Mistäs kannattaisi kaapelia ja liittimiä metsästää (napa)dynamovaloille? Varsinkin jos itse haluaisi tehdä piuhat just eikä melkeen pitusiksi? Etuvalolle tuli kaupan mukana piuha mutta takavalolle puuttuu.

Vinkkejä tyylikkäistä kaapelin kiinnityksistä/ripustuksista runkoon otetaan myös vastaan.

täällä on tämmönen asennusinspiraatiotopik kans! vähän päällekkäisyyttä mut hyvä topi!

2 Likes

E-werk lataa varavirtalähdettä mutta Wahoo elemnt roamia ei.
Mikä olisi turvallinen e-werkin asetus? Nyt 5V/1A.

1A tuskin lataa mitään kummempaa. Laita vaikka se 2.1A tai vaikka enemmän.

1.4A on maksimi.

Pullodynamo vinkuu liikaa. Kannattaako avata ja tehdä jotain vai edetä kohti länsimaista.

Eikös se ole pimeällä vain etu?

Mitä kovempi ääni, sitä paskempi romu. Pätee kaikkien ajoneuvojen kaikkiin osiin.

Jos et ole jo selvittänyt, niin kannattaa ennen avaamista selvittää ettei vinkuminen johdu dynamon ja renkaan rajapinnasta.

Näin luulin itse, muttä vähempikin riittäisi.

Made in USSR ehkä kertonee kaiken oleellisen. Ei vaikuttaisi lipsuvan renkaan kanssa ja kohtaamiskulma ok. Pitää koittaa hienosäätää.

Pidin ajatusta pullodynamosta hyvänä, mutta vaatinee vielä sulattelua. Valot kyllä palaa kirkkaasti.

Itselläni on pullodynamo pitänyt vinkumisenkaltaista ääntä, koska renkaaseen koskeva osa on semmoinen sahalaitainen. Sopivan o-renkaan jos napsauttaa siihen ympärille, niin selviää onko vinkuminen sitä, vai jotain muuta.

2 Likes

Onks siinä jotain riskejä käämien kärähtämisestä tms. jos pinnaa 20” kiekkoon 28” tarkoitetun 6V3W navan?

Skädäm. Näin se oli tässäkin osittain. Voitelua dynamoon ja pukissa tarkkailua. Lipsui renkaassa. O-rengas hiljensi. Dynamon säätäminen lähemmäs auttoi, eli lisää jousivoimaa painamaa. Myös voitelu taisi auttaa. On varmaan 25 vuotta tai enemmän, kun viimeksi olen pullodynamon kanssa puuhastellut viimeksi.

Onko kukaan lähettänyt SONia huoltoon ja jos on, niin minne? Bikestation kertoi lystin maksavan 150€ +postit. Ei siitä ole kauaa kun SON Saksassa otti samasta hommasta 60€.

Tämä kiinnostaa, mulle on myös jäänyt yksi son mihin pitäis vaihtaa laakerit. Lähetin Sonille mailia ja neuvoivat ottamaan tuonne bikestationiin yhteyttä, sain kans ton härskin 150€ hinnan ja unohdin hetkeks koko jutun.

En näistä mitään tiedä. Onko tää ihan surkee diili? https://www.bike24.com/p2430891.html

Ihan ok diili. G540 kehä ei nyt oo mikään hirveän kevyt, mut aivan hyvä työmatkapyörään tai graveliin

eiks tohon pl-7 napaan pitäs muuten tarvittaessa käydä joku ihan perus 12mm → 9mm adapteri?

Käy toki, samalla metodilla oli itellä pd-7 napa pikalinkkukeulassa

1 Like

On hyvä.
Ei oo tubeless-teipattu.
Just vedettiin radanvarsi-sekoilut Lempäälään. Valon tuotto hyvä jo ryömintä vaihteella.