Dura Ace -keskiöistä + voimansiirrosta yleisesti

Tätä nyt ei ehkä kannattaisi omasta näkökulmastani nostaa - sen verran rankkaa pihallaoloa noissa ekoissa viesteissä.

Mutta alkuajojen kokemuksia kuitenkin nopeasti, jospa jotakuta vaikka kiinnostaa:

Dura Ace -voimansiirto (kammet + tuo ratakeskiö) vaikuttaa todella kovalta. Vertailukohtana on Suginon vastaava paketti (pl. säädettävät laakerit) ja D-A vaikuttaa - näillä ajoilla - hieman jämäkämmältä ja jopa herkemmältä. Toki pyörien muissa setupeissakin on eroja, mutta voimansiirtoja ja niiden (mahdollisia) eroavaisuuksia olen fiilistellyt erityisesti. Keskiöitä arvioitaessa toki mm. kestävyys on olennaisessa osassa, ja siitä en voi sanoa vielä mitään.

Vakuuttavin ajossani ollut yksivaihteinen voimansiirto tällä hetkellä: D-A-ratakammet (175mm), D-A Track -octalink-keskiö, EAI Superstar -takaratas ja DID-ketju.

kid_scientifik - 20:37, 18.1.2011 » Vakuuttavin ajossani ollut yksivaihteinen voimansiirto tällä hetkellä: D-A-ratakammet (175mm), D-A Track -octalink-keskiö, EAI Superstar -takaratas ja DID-ketju.
Lyhennetään kampia sentillä ja vaihdetaan ketjuksi HKK Vertex (mun setuppi) niin voin allekirjoittaa tuon :)

Arkeologi tässä terve.

Meneekö BB-7700 ihan tavan haka-avaimella momenttiin, vai pitääkö etsiä jostain Shimano special tool TL-FC31?

Riippuu vähän missä tikissä ja miten puhtaat keskiön kierteet ovat. Itse käyttäisin Shimano spec kasettikeskiötyökalua. Et siis välttämättä tarvitse tuota Shimano Special Toolia (tue tietty Shozaburoa jos haluat kunhan ei ram-man) vaan Parkit ja muut vastaavat sopivat myös.

Edit. Jaa, tuossa 7700ssahan ei ole irtokupissa muuta kiristysmahdollisuutta kuin haka-avain/special tool. Pistä haka-avaimella menemään.

Tossa pitää olla kyllä semmone työkalu joka nappaa kiinni vähintään kahdesta kolosesta. Lukkorengas (tai no mikskä tota ny pitäis nimittää) on alumiinia ja pehmosta tavarata.

Ompa muuten mukava lukea topsua, jossa skidi myöntää olleensa väärässä.

Konsta - 20:46, 4.7.2017 » Tossa pitää olla kyllä semmone työkalu joka nappaa kiinni vähintään kahdesta kolosesta. Lukkorengas (tai no mikskä tota ny pitäis nimittää) on alumiinia ja pehmosta tavarata.
No hemmets. Minäpä siirryn työkalulainaamon puolelle.