Dismounttaus ja talutus — kumpi puoli?

Tähän lankaan kerrotaan kummalle puolelle dismountataan ja kuinka usein. Oma kätisyys olisi hyvä ilmoittaa myös.

Aloitan.

Vasemmalle. Aina. Olen oikeakätinen.

e. Entäs talutushommat? Aina vasemmalta nekin.

Konsta - 10:55, 21.10.2020 » Vasemmalle. Aina. Olen oikeakätinen.
Paitsi että jos pelaisin mailapelejä niin pelaisin rightille.

Vasemmalle. Lähestulkoon aina, ellei sit oo ajamassa tyyliin maastossa silleen et sinne ois tois hankala dismountata tms. Olen vasenkätinen.

Aina vasemmalle, oikeakätinen.

Konsta - 10:55, 21.10.2020 » Vasemmalle. Aina. Olen oikeakätinen.
Talutan myös vasemmalta. Paitsi dismountaan oikealle kun saavun himan pyöräkellariin, pakko kantaa tsygä vasemmalla olkapäällä.

vasemmalle paitsi sillon ku tangon yli naamalleen.

nikamat - 11:08, 21.10.2020 » Talutan myös vasemmalta.
Totta, talutus pitää kans selvittää. Lisäänpä otsikkoon.

vasemmalle mut todella harvoin kun trackstandaan puolet mun elämästä. olen oikeakätinen ja jalat toimii myös jarruna

Useimmiten vasemmalle. Toisinaan oikealle. Ambi-dismount vaati vähän harjoitusta. Oon pääosin vasenkätinen.

Oikeakätinen, vasemmalle. Talutus sama. Talutustyyli: oikea käsi työntää satulasta.

Talutus, mounttaus ja dismounttaus aina vasemmalta.

Oikealta onnistuu (eli jalka polkimelle, vauhtia ja toinen jalka takakautta satulan yli pedaalille), mutta tuntuu kamalan epäluontevalta.

Olen 100% oikeakätinen.

edit. talutustyyli yleensä stemmistä, mutta satulakin käy. Kannan aina oikealla olalla.

Vasen, oikeakätinen. Taitaa olla kysymys erityisesti siitä että pyörällähän ajetaan aina oikeassa laidassa eikä viitsi dismountata ojaan.

Oikeakätinen. Dismount oikealta. Pyörän kyytiin pääsen molemmilta puolilta. Aina välillä miettiny et pitäis ehkä harjoitella tota vasemman puolen dismounttia…

Muuten taitaa olla ihan sama mutta krossissa on välillä jopa etua kun dismounttaa eri puolelle kuin muut. Esim keinukallion hiekka osuudessa pyörää kantaessa pyörä oli ulkokaarteessa.

Oikeakätinen
Vasemmalle
Talutus vasemmalla
Lätkässä oon lapa alhaalla oikealla
Fudiksessa potkin luontevammin vasurilla
Mutkassa oikealla kanttaaminen tuntuu oudolta

Oikealle, paitsi cyclocrossissa, jossa oikealla olalla kantamisen takia vasemmalle silloin, kun pyörä menee olalle, talutus oikealta, vasenkätinen.

pabs - 11:29, 21.10.2020 » Muuten taitaa olla ihan sama mutta krossissa on välillä jopa etua kun dismounttaa eri puolelle kuin muut. Esim keinukallion hiekka osuudessa pyörää kantaessa pyörä oli ulkokaarteessa.
Saman huomannut ja monasti saa taluttaessa pitävämmän alustan kengille, kun ei tartte tarpoa samaa uraa kuin kaikki muut.

Vasemmalle dismount ja vasemmalta talutus, olen oikeakätinen. Tosin taloyhtiön pihalta lyhyitä portaita noustessa talutusramppi on vasemmalla, joten olen yrittänyt opetella molempipuoleiseksi. Yleensä en kuitenkaan jaksa, vaan yksinkertaisesti kannan pyörän ylös, niin väärältä tuntuu talutus oikealta puolelta.

Edit: dismount ja talutus vasemmalla. Oon vissiin jossain psykooseissa ku en tiiä miten vedän

Oikeakätinen.
Dismount vasemmalle.
Talutus vasemmalta.
Mailan lapa oikealla.
Yhdellä kädellä ajo helpompaa vasemmalla kädellä.
Pyörän valo kadun puolella eli suomessa vasemmalla.
Runkolaukun vetskari oikealla.
Pilkon sapuskan ennen ateriointia sopiviksi paloiksi puukko oikeassa kädessä, ja sitten syön lusikka oikeassa kädessä.

Ipetron - 11:10, 21.10.2020 » vasemmalle paitsi sillon ku tangon yli
Tää + oikeakätinen.

Oikeakätinen ja -jalkainen -> oikea jalka ensin maahan, eli dismount vasemmalle. Talutuskin sujuu luontevammin oikealla kädellä, eli vasemmalta.