Crescent Världsmästarcykeln (eka projekti)

Näitähän on kaikilla! Itse tein just’ äskettäin samanlaisesta itselleni ajopelin.

Muutama juttu mitä tulee mieleen tuosta:

• Noissa kammissa (SR:n 170-milliset) on ollut kaksi ratasta, nyt siinä on jäljellä vain se ulompi ratas (joka lienee 50-piikkinen). Takarattaaksi siis jotain 18-20-piikkistä. Jos ajelee ilman lukkokenkiä/koukkuja, niin voi tehdä mieli jotain lyhempää välitystä. Mulla oli rataskampi solmussa, joten mulla on joku hiukan fiinimpi SR:n rataskampi omassa 52-piikkisenä.

• Keskiö on Fauber-kellokeskiö. Huoltuu aika helposti. Mulla oli ihan virheetön kunto ja putsaus ja rasvaus teki siitä kuin uuden.

• Normaali 28-tuumainen (622) toimii hyvin. Mulla on kyllä uudempi hybridikeula omassa mutta joka tapauksessa. Esim wanhoissa Weinmannin jarruissa riittää reach noille. Jarruteho toki noissa on mitä on, jos on tottunut vaikka hyviin levyjarruihin…

• Tolppa lienee tässäkin 25,4-millinen. Mulla on Bilteman Kalloy omassa. Riittää ainakin pituus (350 mm) eikä ole kamalan kallis (8 eypoa) ja satulavalikoima laajenee, kun saa minkä tahansa “kiskoilla” olevan. Tuo alkuperäinen tolppa lie tuossakin puristuskiinnitteiselle.

• Vaikka runko on ihan arkista teräsputkea, niin se ei ole mikään hassumpi ajettava. Aika pitkiä lenkkejä olen itse vetänyt tuon kanssa.

• Mun maailmanmestaripyörä (just joo) näyttää muuten tältä. Kiekkoihin tullee vielä jotain muutosta ehkä.

cressu